Beantwoord

Kunnen wij odido internet ontvangen?

  • 11 September 2023
  • 8 reacties
  • 1976 Bekeken

Op dit moment ontvang ik (glasvezel) internet + tv via KPN. Komt Odido via dezelfde kabel binnen als het KPN glasvezel netwerk?

Van de originele bewoners begrepen wij dat er in het verleden ook een kabel van Ziggo de woning binnenkwam, echter is deze klaarblijkelijk ingemetseld in de spouwmuur.

Alvast hartelijk dank!

icon

Beste antwoord door peter-keetfm 11 September 2023, 20:49

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Riichardd 

Ik heb ook glasvezel van KPN en het is mogelijk om internet van Odido te nemen via dezelfde glasvezelkabel.

@RiicharddHoi

Als U via deze link Uw postcode controleert kunt U zien wat mogelijk is.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Riichardd, welkom op de Community van Odido! 😄🙋‍♂️

Je bent meer dan welkom om je bij ons te voegen met een nieuw abonnement. Gebruik vooral de handige link van Peter, dan kom je vanzelf bij onze postcodecheck en kun je zien wat voor moois we allemaal op jouw adres in petto hebben. Mochten we je ergens mee kunnen helpen, laat het vooral weten. De Community staat altijd voor je klaar. Veel plezier en succes bij het maken van jouw keuze en hopelijk tot snel! 😉

Goedenmorgen, ik heb ook glasvezel via kpn. Ik zou graag weten wanneer ik een odido abonnement neem via de glasvezel van kpn of het ipadres vaak veranderd en of een vpn server ook bereikbaar is met de juiste portforwarding. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Pipo2033, welkom op onze Community!

Bij Odido krijgen klanten een dynamisch IP-adres en geen vast IP-adres. Echter veranderd het IP-adres zelden. Dit gebeurt wel met het swappen van een modem maar als dat niet het geval is dan zul je het niet of bijna niet zien gebeuren. Heb je toevallig een iets specifiekere vraag over portforwarding van je VPN? Dan kijk ik of ik die voor je kan beantwoorden. 

Bedankt voor het antwoord. Als het ip adres een enkele keer  veranderd is dat niet zo'n probleem. Ik heb thuis een vpn server staan die verbindingen accepteerd op poort 1194 openvpn en poort 51820 wireguard. Ik maak verbinding vanaf mijn mobiele telefoon met de vpn server thuis. In het modem wil ik de poorten forwarden naar de vpn server. Dit gebruik ik om de camera's om het huis te zien. De camera's heb ik liever alleen op het lokale netwerk.

Verder gebruik ik ook nog een uitgaande vpn op dezelfde poorten. De meeste routers ondersteunen wel vpn pass through. En ga ik er vanuit dat het modem van odido dat ook doet. Welk modem verstrekt Odido? Heeft Odido blokkades op het netwerk?

Veel vragen deze keer, alvast bedankt voor het lezen. 

Reputatie 7
Badge +6

@Pipo2033 Odido levert voor nieuwe glasvezelaansluitingen tot en met 2Gb/s de Zyxel T56 (EX5601-T1) en voor 8Gb/s de T75 (EX7501-B0). Beide hebben de mogelijkheid voor port forwarding en je kunt zowel een VPN-server als -client draaien op je netwerk. Dat doe ik ook en werkt prima. De enige poort die geblokkeerd wordt, is poort 25 uitgaand. Zie dit topic voor meer informatie hierover:

 

@TMTV bedankt voor de info. 

Reageer