Lijn doet het iet LOS lampje blijft rood

  • 18 January 2024
  • 23 reacties
  • 251 Bekeken

Reputatie 1

17 januari Monteur heeft iets aangemeld op de werkbon staat dat er geen licht op de lijn zit. 
 

Sinds dag van installatie knippert het al rood.

Oppakken van de case kan max 5 dagen duren terwijl ik denk dat een lijn activeren dat op afstand kan niet zo lang hoeft te duren.

 

mijn case is 68464885 

 

aangezien het weekend voor de deur staat en ik straks thuis moet werken wil ik dat er druk op wordt gezet.


23 reacties

Heb precies hetzelfde probleem in Haarlem, dit is wel echt slordig gewoon... Comment om te volgen wat er gezegd word

Reputatie 1

Ik heb bij Tweak maar gevraagd wat hun kunnen melden vanuit het systeem. Daar wordt je niet vrolijk van.

 

“Beste wolfieprot24,

Bedankt voor uw bericht.

Ik zie dat ODIDO de overstapservice heeft geannuleerd. Ik kan niet zeggen wat dit voor invloed heeft op uw verbinding en contract. U zult in elk geval contact op moeten nemen met ODIDO.

Met dit antwoord hoop ik voldoende van dienst te zijn. Toch nog vragen of opmerkingen? Reageer dan gerust op deze mail.”

Kan iemand mijn ZSM helpen? Want dit is waarschijnlijk de reden dat er geen signaal op de lijn is gezet.

Reputatie 1

tweede update van tweak

 

”Ik zie nu dat beide overstap verzoeken zijn geannuleerd. Deze laatste is automatisch door het overkoepelende platform gesloten vanwege het verloop termijn. Dat betreft 4 maanden.
ODIDO zal een nieuw overstap verzoek moeten inschieten naar Tweak.
Anders zult u bij ons zelf het contract schriftelijk moeten opzeggen.”

 

Ook even met odido gebeld hierover. Ze zien wel een geaccepteerde overstapservice staan zeggen ze.

 

Ik hoop dat iemand hier toch nog kan helpen om het te verduidelijken. 

 

 

 

 

Reputatie 6
Badge +2

Allereerst welkom bij Odido en op onze Community! @wolfieprot24 

Ik had graag gelezen dat de overstap soepel was verlopen. Ik ga dan ook om uiterste best doen om jou zo goed mogelijk te helpen, zodat je zo snel mogelijk kunt genieten van onze diensten! 

Ik ben direct het systeem ingedoken om uit te zoeken hoe het precies zit. Zelf zie ik ook een geaccepteerd overstapdossier staan. Echter rijmt dit weer niet met de e-mail die je hebt ontvangen van Tweak. Geen zorgen! Om hier meer duidelijkheid over te scheppen, heb ik direct mijn collega van het overstapteam aangeschoten. Zodra ik antwoord heb, laat ik het je weten in dit topic. 

Gelukkig heeft de monteur het ticket gelijk voor je doorgezet naar onze technische dienst. Zij zijn nu druk aan het schakelen om jou zo snel mogelijk online te krijgen! Mocht ik in de tussentijd nog iets voor je kunnen betekenen, laat het mij dan weten. Ik sta altijd klaar om je verder te helpen! 

 

 

Reputatie 6
Badge +2

@Joshuffle Fijn dat je meeleest en goed dat je dit aankaart, ik kijk graag met je mee! Wil je mij meer vertellen over jouw situatie? Dan ga ik direct voor je aan de slag! 

Reputatie 1

@Teresa van Odido  Hoi Teresa, bedankt! fijn dat mijn topic zo snel reactie krijgt van een medewerker. 

Er is inderdaad conflicterende informatie tussen Tweak en wat ik van odido hoor/ en lees in mijn account.

Hier alles op een rijtje.

Tweak zegt dat ze twee overstapservice verzoeken hebben gekregen en ze beide zijn geannuleerd.
Na bellen met odido zei een medewerker dat hij nog een ‘3e’ zag die op geaccepteerd stond.
In mijn account staat de status ook op dat de overstap service is geaccepteerd en is afgerond.
Van de 6 stappen in het overzicht in mijn odido sta ik sinds 17 januari op stap 5 van de 6 ‘onderweg en installeren’.

De mail dat de overstap service periode was verstreken kreeg ik op Woensdag, dezelfde dag dat de monteur langs kwam om alles te installeren. Het kenmerk dat bij de mail zat is: 68466071

@Teresa van Odido mijn probleem is toch wel wat anders, ben kort verleden verhuist en nu is er woensdag avond door een monteur onze modem aangesloten, alleen hebben we nog geen signaal (internet is rood lampje) nu heeft de monteur dit naar zijn zeggen doorgegeven en zouden we binnenkort worden gebeld door de technische kant maar aangezien het weekend er bijna aankomt ben ik bang dat we nog een langere tijd zonder internet moeten zitten… (refnmr: 68474619)

Ik wil vooral weten of alles goed loopt aangezien online en op de app word aangegeven dat we nog wachten op de installatie door de monteur ipv een belletje door de technische dienst.

Reputatie 6
Badge +2

@wolfieprot24 Geen dank, ik doe het graag! 😀

Fijn dat je alles nog eens duidelijk op een rijtje hebt gezet. Ik ga dit ook gelijk doorgeven! Ik ben direct nogmaals het systeem ingedoken, maar ik zie echt twee overstapdossiers. Gelukkig heb ik het overstapteam al aangeschoten en gaan zijn uitzoeken hoe het zit. Ik hou je op de hoogte! 

@Joshuffle Dank je wel voor je duidelijke terugkoppeling! Ik ben direct voor je gaan kijken en alles is goed doorgekomen. De technische dienst is op dit moment aan het schakelen met de netwerkbeheerder om jou zo snel mogelijk online te krijgen. 

Ik wil natuurlijk dat jij in de tussentijd gebruik kunt maken van het internet. Mocht je in het bezit zijn van een Odido of BEN simkaart dan kan ik je een Unlimited Voucher code sturen. Je kunt hiermee een Hotspot maken en deze koppelen aan je andere apparaten, op die manier ben je toch online. Laat je mij weten of je hier gebruik van wilt maken? Ik stuur de code dan gelijk naar je toe! 

@Teresa van Odido jammer genoeg nog niet, gingen we regelen nadat we internet hadden maar gelukkig dat het goed komt, jammer genoeg nog niet gebeld maar it is what it is.

Reputatie 6
Badge +2

@Joshuffle Dat moet geen reden zijn om jou zonder internet te laten zitten! Als uitzondering mag je van mij een Odido simkaart kopen (€10) in één van onze Odido Shops. Als je een foto van de bon in dit topic plaatst, vergoed ik deze gelijk voor je! Laat je mij weten of je dit wilt? Dan stuur ik je gelijk alvast een voucher code. 

Reputatie 1

ik mag mijn post die ik onder een ander topic heb gezet dus niet hier plaatsen. Leuke anti spam regel. Dus daarom even deze extra alinea.

 

 @Teresa van Odido Ik heb wederom met tweak gesproken. En wat bij odido ook de status is, tweak heeft mijn abonnement nu nog lopen. Het is nooit opgezegd. En op de dag van installatie van odido is er dus wel omgepatched maar nooit signaal op de lijn gezet wat de communicatie ging niet zoals het hoort. Dat en/of een defect pon kastje.

 

Tweak heeft nu iig toegezegd mijn abonnement zo spoedig mogelijk op te zeggen. Er is nu alleen al wel weer een nieuwe maand ingegaan wat zou betekenen dat ik een maand minder restitutie geld krijg na opzegging van de overgebleven maanden. Maar daar komen we vast wel uit. ik wil nu eerst internet. 

Reputatie 1

 

 

-update- 11:53 mail dat netwerkpartner (kpn) is ingeschakelt.

Krijg binnenkort een sms om afspraak te maken. 

kenmerk 2372/68464885

Reputatie 1

@Teresa van Odido hoelang duurt het om een sms/mail met afspraak link te sturen? Kreeg wel mail eerder vandaag dus kennelijk wordt er wel gewerkt in het weekend.

Reputatie 1

Zojuist is mijn internet verbinding geactiveerd. De mails stromen binnen, allemaal standaard mailtjes voor activatie van de lijn etc.

Kon dus op afstand.

Ik update hier nog wel de komende dagen of alles goed blijft gaan, vooral in de avond.

 

 

@wolfieprot24 Nou hopen dat ik snel volg in dat geval (zelfde dag monteur langs geweest maar rond 19:30) blij voor je dat het opgelost is en sorry van het soort van hijacken van je post.

 

Morgen krijg ik die odido simkaart dus @Teresa van Odido als je die voucher stuurt zorg ik dat de bon hier morgen is 😉

Reputatie 1

Maakt niet uit, bij veel mensen zie ik dat ‘hijacken’ in de meeste gevallen een positieve bijdrage levert aan het oplossen van de problemen.

 

Bij mij bleek het zoals ik dacht op afstand geregeld te kunnen worden, en dat blijkt nu wel.

Reputatie 1

App is sinds internet werkt steeds andere informatie aan het tonen. 
 

op de homepage staat dat ik geen klantvoordeel heb. Maar elders in de app staat van wel. 

Denk dat de app sowieso nog niet helemaal lekker werkt dus ga nu kaar even van het positieve uit en dat het klopt.

echter staat er bij mijn abonnement nu 40 euro per maand - 5 euro klant voordeel. Dat klopt niet.

 

ik zou 10 maanden voor 30 euro moeten hebben. En ik was nog benieuwd of het klantvoordeel daar dan ook nog vanaf gaat.

 

Die 10 maanden stond eerst ook niet goed dat stond op 8.

Dit heeft iemand op twitter voor mij toen als nog geregeld moest alleen even screenshot sturen van de aanbieding die op de tweak website staat.


De website laat alle wel goed zien, dus wellicht is dit een kwestie van dat de app oude gegevens ophaalt, of cache oid. De app lijkt mij ook nier meer dan een simpele webapp en niet echt een app.

 

@Teresa van Odido

Hier is mijn bon, stuur mij aub de vouchercode voor oneindig internet want we hebben nog steeds geen WiFi.

https://imgur.com/a/nR6amcd

EDIT: Voor een of andere reden wil de bon niet uploaden, dus heb ik hem op imgur gezet.

Reputatie 1

@Teresa van Odido Hallo, sinds zaterdag rond de middag is mijn internet online gekomen. En tot dus ver geen problemen. Echter werd ik net gebeld door jonker glasvezel via KPN dat ze een afspraak wilden maken. Die heb ik afgezegd omdat alles nu prima werkt. Weten jullie er ook even van. Wellicht kan deze case nu gesloten worden. Echter wil ik wel nog even de conflicterende data in de app vs de website opnieuw aankaarten die ik hier boven heb geschreven.

Reputatie 6
Badge +2

@Joshuffle Ik heb de vouchercode naar je gestuurd in een privébericht en de vergoeding van de simkaart in het systeem gezet! 

@wolfieprot24 Super om te lezen dat je online bent en kunt genieten van onze diensten! 😀 

Ik ben direct voor je gaan kijken en je hoeft je geen zorgen te maken, de korting loopt nog. Wel zie ik net als jij dat je in Mijn Odido bent aangemeld voor het Klantvoordeel, maar dit staat niet in het achterliggende systeem. Ik vermoed dat dit nog verwerkt zal worden. Wil je de eerste factuur in de gaten houden? Mocht het Klantvoordeel niet zijn verrekend, laat het mij dan weten. Ik ga dan gelijk voor je aan de slag! 

Reputatie 1

@Teresa van Odido zal het in de gaten houden. en dit draadje updaten.

 

 

Reputatie 1

@Teresa van Odido 

 

Gaat niet helemaal lekker bij jullie denk ik, ik krijg vandaag een sms om een afspraak te maken met Guidion, en bij behorende mail van odido om mijn internet problemen op te lossen. 

 

Voor zover ik weet heb ik tot nu toe geen problemen meer. Afgelopen zaterdag ben ik namelijk online gekomen en sindsdien geen problemen kunnen constateren.

 

Waarom loopt dit? Kunnen alle tickets op mijn naam misschien worden gesloten om dit te voorkomen?

 

Met vriendelijke groeten,

 

Tim

Reputatie 6
Badge +2

@wolfieprot24 Goed dat je dit checkt! Ik ben direct gaan kijken hoe het precies zit. In de notitie van de technische dienst zie ik staan dat de lijn actief is gemeld en dat er inderdaad signaal is, maar dat de lijnmeting geen goede demping laat zien. De Guidion monteur is opnieuw aangestuurd om dit op te lossen, zodat je hier in de toekomst geen problemen van ervaart. 

Ik adviseer je om de monteur alsnog langs te laten komen. Laat je mij weten of je dit wilt? Dan schiet ik direct een nieuw monteursverzoek in. 

Reageer