Beantwoord

Meer dan 1 jaar gewacht op aansluiting en nu dubbel betalen

  • 31 March 2023
  • 1 reactie
  • 72 Bekeken

We hebben meer dan een jaar geleden T-Mobile Thuis glasvezel abonnement aangevraagd. De glasvezelkabel stak al maanden uit de grond maar de aansluiting naar binnen liet op zich wachten. Meerdere keren gebeld met de klantenservice, meerdere afspraken voor de aansluiting en meerdere malen “tja, dit gaat helaas niet lukken. Hier moeten andere mensen eerst nog iets doen.” of “de vorige klus liep uit dus vandaag lukt niet meer. U zult een nieuwe afspraak moeten maken.” Omdat het zo lang duurde konden we geen gebruik maken van de overstapservice en moesten we zelf ons internet abonnement opzeggen volgens T-mobile, afgesloten met een email “Je wilt geen gebruik maken van de Overstapservice”. Jawel, dat wil ik wel. Maar volgens jullie mag dat niet. En elke maand kregen we van T-Mobile een email: “we hebben vertraging". Ja, dat vermoeden had ik al.

Maar het is gelukt! Met wat aandringen is de aansluiting er gekomen, vervolgens een installateur via T-mobile en vervolgens weer iemand van KPN hebben we een werkende aansluiting. En of we ook per direct willen gaan betalen…

Het komt mij erg vreemd over dat we eerst een jaar moeten wachten, zelf achter de aansluiting aan moesten bellenen zelf het oude abonnement op moeten zeggen. Wanneer de aansluiting er vervolgens is kan het oude abonnement worden opgezegd maar moeten we wel voor beiden betalen. 

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 31 March 2023, 12:28

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Tytulaer, bedankt voor het delen van je ervaring! Ik ben het met je eens dat deze situatie niet de schoonheidsprijs wint. Het is wel zo dat de Overstapservice inderdaad niet gebruikt mag worden wanneer blijkt dat de oplevering langer op zich laat wachten. Binnen deze service moet er met een vast afgesproken datum gewerkt worden en zodra deze er niet is door vertraging, annuleren we de Overstapservice. Ik ga trouwens wel echt gelijk aan de slag met de mail die je gekregen hebt, deze is volledig verkeerd verwoord. Goed dat je dit zegt!

Uiteindelijk kunnen we natuurlijk wel een datum met je delen, je moet bijvoorbeeld een afspraak met de installatiemonteur maken. Je kunt er voor kiezen de monteursafspraak bijvoorbeeld een maand later in te plannen, en dan je oude abonnement op te zeggen. Zo maak je geen dubbele kosten. Bij jou was de lijn op 24-03-2023 actief, op 30-03-2023 heb je de monteur ingepland. Ik snap absoluut dat je niet langer wilde wachten, maar hierdoor zal je vermoedelijk dubbele kosten hebben gemaakt. Per gisteren is bij ons de factuur gaan lopen.

Ik neem je feedback absoluut mee, dit is super waardevol. Ontzettend bedankt voor het delen en geniet van je nieuwe abonnement. Heb je in de toekomst nog vragen dan weet je mij te vinden!

Reageer