Beantwoord

Modem aansluiten

  • 16 March 2024
  • 21 reacties
  • 170 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 11 reacties

Hallo.

een vraagje.

over 11 dagen wordt het internet geactiveerd. DSL.

zojuist heb ik het modem bezorgd gekregen.

maar ik heb toch alvast even een vraag.

in de meterkast zit een Isra aansluiting maar geen stopcontact.

In de woonkamer zag ik iets anders en ik vroeg me af of dat ook een punt is waar ik het modem kan aansluiten. Ik zie het namelijk niet bij het stappenplan staan van Odido.

 Alvast bedankt .

icon

Beste antwoord door Waqqas 16 March 2024, 17:31

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @01Tulp 

Op dit punt op de foto kan je de modem ook aansluiten, je verbinding is op de installatiedatum actief vóór 18:00. Kan je ook eens een foto delen van het ISRA punt in de meterkast? Mocht de verbinding niet of niet goed werken dan is het aan te raden om de modem op dat punt in de meterkast aan te sluiten.

Momenteel heb ik geen internet ( net verhuisd), ik gebruik mijn mobiel internet.


maar hier is de foto van de Isra. Het probleem is daar dat er geen stopcontact is.

Wel fijn om te horen dat het modem ook op m’n vorige foto aangesloten zou kunnen worden. (Sorry ik ben niet technisch dus ik weet verder de benamingen niet haha)

Reputatie 7
Badge +15

@01Tulp 

Dat punt in de woonkamer lijkt niet aangesloten te zijn dus die zal niet werken. Je moet de modem op het kastje rechts aansluiten.

@Waqqas

Bedankt voor je hulp !

 

Maar  hoe kun je het zien? Dat hij waarschijnlijk niet werkt?


En welk kastje bedoel je precies met rechts aansluiten? Die in de meterkast? Want dat zou ik op het moment niet weten (ik heb nog de tijd 11 dagen) hoe ik dat zou moeten doen zonder een stopcontact daar.

 

er zit trouwens in 1 slaapkamer ook zo’n oude telefoon stopcontact.

Reputatie 7
Badge +15

@01Tulp

Het kastje rechts in de meterkast en daaronder zie je een blauwe PVC buis.

Onder dat punt heb je LIJN1 en LIJN2 waarop je de modem kunt aansluiten.

Dit kastje is het KPN ISRA punt waarop het signaal binnenkomt en vanaf hier gaat geen kabel naar het aansluitpunt in de woonkamer dus die lijkt dan niet te werken, hetzelfde geldt voor het aansluitpunt in de slaapkamer.

@Waqqas 

oja ik begrijp het. Jammer.

 

Dus de enige mogelijkheid zou zijn om hem aan te sluiten in de meterkast?

maar als ik daar geen stopcontact heb, hoe zou dit mogelijk zijn?
 

Reputatie 7
Badge +15

@01Tulp

Is het niet mogelijk om daar een stopcontact te (laten) plaatsen?

@Waqqas 

ik heb nog even gekeken , een budget oplossing zou zijn om een verlengsnoer te zetten in een stopcontact in de hal en die dan een stukje langs de muur te laten gaan en dan de hoek om boven de deur en dan kan hij boven langs naar beneden de stoppenkast in. Er zit een soort van dunne ruimte boven de deur

Reputatie 7
Badge +15

@01Tulp 

Dat zou kunnen, links boven het KPN ISRA punt zie je een grijze doosje waaruit een grijze kabel in de leidingen verdwijnt. Weet je toevallig naar waar die kabel gaat? Als die naar het aansluitpunt in de woonkamer gaat dan zou je die misschien kunnen losmaken uit dat grijze doosje, een connector monteren en op het KPN ISRA punt aansluiten.

Ooww dat wordt enigszins te technisch voor me, maar ik zie die kabel naar boven toe gaan.

het valt me op dat er 1 grijze kabel aan de onderkant de buis in gaat en aan de bovenkant er 2 uitkomen , uit dezelfde buis.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@01Tulp 

Test het internet eerst maar eens met een verlengsnoer in de meterkast zodra het zover is 😅

Haha ja precies @Waqqas 

ik heb vanmorgen een sms bericht gekregen.

betekent dit dat het internet al sneller komt als gedacht?

dit is het bericht:

Hallo,
In de loop van vandaag kan je starten met de installatie van Odido voor Internet + TV. Succes!
Kom je er niet uit? Bel ons dan even: 0800-0092. 
Tot snel, Odido

Reputatie 7
Badge +15

@01Tulp 

Vandaag vóór 18:00 is de verbinding actief, test beide LIJN1 en LIJN2.

O spannend dan is het toch eerder gekomen dan?

ik zal dit testen als ik terug thuis ben! Dankje , dan laat ik weer even van me horen!

Reputatie 7
Badge +15

@01Tulp 

Dat klopt.

Ik heb nu de grijze kabel gebruikt met de groene uiteinden.

1 zit in dsl en de ander in lijn 1 van het Isra punt in de meterkast.

Heb net geprobeerd wachtwoord in te voeren in mijn telefoon maar hij zegt dat hij geen verbinding kan maken.

is er ergens een fout?

Reputatie 7
Badge +15

@01Tulp

Gebruik de Wireless key, niet het Login Password.

En kunnen andere apparaten wel verbinding maken? Kan je de telefoon eens herstarten en kan je wel verbinden met de QR code?

Jaa super bedankt !! het werkt ! Ik heb nu wifi staan in m’n telefoon!

maar goed nu is het nog wel een beetje onhandig met mijn stroomkabel alleen 

Reputatie 7
Badge +15

@01Tulp

Het makkelijkste zou zijn om daar een stopcontact te (laten) plaatsen.

Of wellicht kan je op het internet een DSL kabel kopen van een paar meter lang zodat de modem in de hal kan?

Oja @Waqqas dat is ook een handig idee waar ik niet aan gedacht had een langere dsl kabel.

ik ben in een huurwoning en ik weet niet of ik een stopcontact zomaar daar kan laten installeren.

ah ik ben echt zo blij met het internet ! 
bedankt voor je goeie en snelle hulp !

Reageer