Beantwoord

Modem Installeren: geen aansluitpunten zichtbaar

  • 28 February 2022
  • 22 reacties
  • 290 Bekeken

Hallo,

Ik probeer mijn modem te installeren maar ik zie geen normale aansluitpunten. Blijkbaar had de vorige bewoner ziggo en dit is het enige wat ik aantref. 
Hoe kan ik dit aansluiten?

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 2 March 2022, 11:00

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

22 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Internet91 

Bovenstaande is inderdaad een aansluitpunt voor COAX, heb je iets van dit in de meterkast, woonkamer of ergens anders?

Het zou eventueel ook gewoon een losse telefoonkabel kunnen zijn.

Hi, nee heb overal gekeken, maar kan niks van dit soort dingen vinden :(

Reputatie 7
Badge +14

Als je een bestelling hebt kunnen plaatsen moet er zo'n IsRA punt zijn. Kijk eens in de meterkast.

Reputatie 7
Badge +15

Als er echt nergens een ISRA te vinden is dan zou er ergens wel een telefoonkabel moeten zijn die moet worden hersteld. In de kruipruimte of meterkast komt deze binnen in een blauwe mantel.

Hi Ik kan geen enkele van de genoemde suggesties vinden helaas. Wat nu?

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Internet91 

Die kabel die van rechts onderin naar boven loopt naast de groepenkast, waar is die op aangesloten of nergens op aangesloten? Mij lijkt het een telefoonkabel.

Hi. die is onder een schroef op de meterkast aangesloten. Op de eerste foto kan je dat zien

kijk 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Internet91 

Gaat hij de muur in? Ik zie het niet helemaal haha 😅

In dat geval kan je kijken waar deze kabel uitkomt?

nee hij zit onder dat schroef vast gefixeerd rechtsboven, gaat verder nergens meer door.

Reputatie 7
Badge +5

nee hij zit onder dat schroef vast gefixeerd rechtsboven, gaat verder nergens meer door.

 

@Internet91

Van die draad AFBLIJVEN. Dit is namelijk de beveiligings aarde naar je groepen kast en komt zo te zien vanaf dat verdeelblokje onder de gasmeter.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Internet91, ik heb eventjes meegekeken in jouw klantprofiel en zie dat er wel een ISRA aanwezig zou moeten zijn, maar dat de locatie ongedefinieerd is. Ook staat erbij dat we een afwijkend adres en/of ISRA (aansluitpunt) gevonden hebben. Dit kan betekenen dat het ISRA oorspronkelijk bij een ander huisnummer geplaatst is, of dat het ISRA verlegd of verlengd is, of dat de netbeheerder op afstand wel een DSL-aansluiting ziet, maar het ISRA op een onbekende plek geplaatst is - ik ga voorzichtig uit van het laatste. 

Wellicht overbodig: is jouw huis ooit opgesplitst in meerdere woondelen? 

Nu het allerbelangrijkste punt van aandacht: ik stuur een monteur langs die kan controleren of en waar het ISRA is en zodra die gevonden is, meteen de apparatuur erop aansluit. Je ontvangt binnen tien minuten een sms en e-mail met een afspraaktool zodat je gelijk met Guidion een datum kunt inplannen. Houd ons op de hoogte, alsjeblieft! 

UPDATE: na nogmaals alles doorgenomen te hebben en je afbeeldingen nog eens onder de loep te hebben genomen, denk ik toch dat het verstandiger is om een specialist in te schakelen. Mijn collega zal dan controleren wat de slimste optie voor je is en stuurt waar nodig de juiste partijen aan.

Beste Jason,

Onze appartement is inderdaad in 6 units verdeeld. Ik heb nog geen sms gehad met afspraak informatie tot nu, volgt dat nog? 

Alvast dank voor het meekijken.

Reputatie 7
Badge +16

@Internet91 Aah dat zou het kunnen verklaren! Dan is het ISRA waarschijnlijk ergens in een centrale meterkast of opbergruimte gecentraliseerd en wordt het vanuit daar onderverdeeld in zes groepsaansluitingen/splitters. 

De afspraak wordt nog niet gemaakt omdat ik eerst de specialisten de hand wil laten voeren, daarom heb ik heel snel een update geplaatst in het bericht hierboven. Ik zal mijn eerdere deel met afspraak en monteur eventjes deleten, sorry!

Oke ik hoef dus niks te doen en niet thuis aanwezig te zijn ed?

 

Reputatie 7
Badge +16

@Internet91 Dat weet ik nog niet: de specialisten gaan onderzoeken waar het probleem zit en wat de beste oplossing is. Dit zal per e-mail aan je medegedeeld worden. Soms is telefonisch contact noodzakelijk, dan belt men altijd anoniem. Houd daar alsjeblieft rekening mee. Uiteindelijk zal er sowieso iemand langs moeten komen omdat het ISRA onvindbaar is, maar dat komt allicht uit het onderzoek! 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Internet91, een kleine update zo vlak voor het weekend: onze specialisten hebben het in behandeling genomen en gaan op afstand onderzoeken waar het euvel ligt. Mochten zij meer nieuws hebben, dan deel ik dat gelijk met je. Uiteraard kan het ook zo zijn dat er per e-mail updates gegeven worden, in dat geval zal ik je niet nog gaan bestoken met updates - tenzij het om andere informatie gaat natuurlijk! 😉

Hi @Jason 

 

Bedankt voor de update maar dit is natuurlijk helemaal niet handig. Eigenlijk had ik vandaag al internet moeten hebben, dus nu zit ik dagenlang zonder internet. Kan er wellicht enige spoed achter? Ik heb m'n internet hard nodig voor m'n werk

Reputatie 7
Badge +16

@Internet91 Dat snap ik heel goed en is ook frustrerend natuurlijk, probeer wel in het oog te houden dat het ISRA-punt (hoofdaansluitpunt) de verantwoordelijkheid van de bewoner/huiseigenaar is en niet van een provider. Dat zeg ik wellicht wat bot, maar als er geen ISRA gevonden kan worden, dan schieten we met veel liefde te hulp, maar dat gaat niet binnen een paar uur of dagen jammer genoeg. 

Zie het een beetje alsof je een tv koopt maar thuis geen stopcontact hebt; dan kun je ook niet terecht bij de partij waar je jouw tv hebt gekocht, maar dien je contact op te nemen met bijvoorbeeld een elektricien of je huisbaas. Een wat vereenvoudigde vergelijking wellicht, maar het is altijd lastig wanneer het aankomt op ISRA's. Ik beloof je dat we er alles aan doen, maar houd er alsjeblieft rekening mee dat het niet stante pede gefixt kan worden. Hartelijk dank voor je begrip!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Internet91, ik heb begrepen dat je de aanvraag inmiddels geannuleerd hebt. Je hoeft er geen antwoord op te geven natuurlijk en ik respecteer je keuze, maar kan ik daaruit voorzichtig opmaken dat je het gedaan hebt in verband met het ontbreken van een zichtbaar ISRA-punt? 

Ik wens je veel succes en plezier toe bij je nieuwe partij en hoop je ooit nog eens terug te zien en te mogen her-verwelkomen op de Community! 😊

Hi Jason, 

 

Jazeker, zoals ik al zei heb ik internet hard nodig Thuis voor mijn werk. Ik kan niet gaan wachten zonder dat er überhaupt een datum is aangegeven wanneer ik evt internet kan krijgen.  Dat voorspelt weinig goeds. Ik heb de volgende dag Ziggo besteld en een dag later kwam het pakket aan en alles werkte meteen gelukkig. Dank voor je hulp.

Reputatie 7
Badge +16

Hartstikke tof dat je toch nog reageert en het eerlijk uitlegt, dat waardeer ik enorm! Helemaal helder en alhoewel ik je beslissing zeer zeker begrijp, wil ik daarbij wel de kanttekening plaatsen dat het onderzocht had moeten worden. Zonder ISRA kan er niet geleverd worden. Een puntje van aandacht voor een volgende aanvraag wellicht. Heel brutaal gezegd: controleer altijd of je een aansluitpunt in huis hebt, voordat de bestelling gedaan wordt, dan voorkom je dat er onnodig extra wachttijd overheen gaat. Andersom, aan providers de feedback om ervoor te zorgen dat dit soort processen sneller voltooid kunnen worden en dat het meer geautomatiseerd wordt - zo is oplevering veel eenvoudiger en fijner. Nogmaals sorry dat ik je niet sneller heb kunnen helpen!