Moedeloos, na een dik jaar nog steeds geen glasvezel en TV .....

  • 25 March 2024
  • 6 reacties
  • 124 Bekeken

In Januari 2023 bestelden wij internet en tv via Odido. We zitten nu eind Maart 2024, en nog steeds geen TV&Internet via Odido. Ben er eigenlijk al een beetje klaar mee. Heb al diverse malen contact opgenomen, maar steeds ligt het aan de wijkcentrale. Vorig jaar zou de wijkcentrale in Maart opgeleverd worden, toen in April toen in Mei. En nu schijnt de wijkcentrale nog steeds niet klaar te zijn volgens Odido. Vorige week zijn ze wel de binnen aansluiting komen maken en de monteurs hebben ook de verbinding getest en die scheen goed te zijn. Ik kon volgens hun nu met Odido bellen voor een installatie in te plannen, want alles werkte naar behoren. Odido gebeld, en zij geven wederom aan dat de wijkcentrale nog niet in orde is. Ik ben geen techneut, maar als de monteurs de verbinding kunnen testen, lijkt het me toch dat de wijkcentrale wel is aangesloten toch ?

Ik snap er niks meer van want op de hoogte gehouden word ik niet, moet overal zelf achteraan bellen. Krijg wel al een jaar ieder maand een mail dat de oplevering weer een maand is uitgesteld. Als ik dit allemaal van te voren geweten had was ik er nooit aan begonnen. Ik ben benieuwd hoelang het nu nog gaat duren…….

Teresa van Odido 1 maand geleden

Welkom op onze Community! @El-Sliepo 

Ik begrijp heel goed dat je niet kan wachten om gebruik te kunnen maken van Glasvezel. Ik zoek graag voor je uit wat de status van de oplevering precies is! 

Ik ben direct gaan kijken, maar wij hebben nog geen melding ontvangen dat de werkzaamheden zijn afgerond. Zonder deze melding is het nog niet mogelijk om onze diensten te kunnen leveren. Uiteraard wil ik dat dit zo snel mogelijk gebeurd,  ik heb daarom gelijk een verzoek ingediend naar onze Fiber afdeling om contact op te nemen met de (externe) netwerkbeheerder om de status na te gaan. Zij zullen hierover contact met je opnemen. 

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @El-Sliepo 

Ik begrijp heel goed dat je niet kan wachten om gebruik te kunnen maken van Glasvezel. Ik zoek graag voor je uit wat de status van de oplevering precies is! 

Ik ben direct gaan kijken, maar wij hebben nog geen melding ontvangen dat de werkzaamheden zijn afgerond. Zonder deze melding is het nog niet mogelijk om onze diensten te kunnen leveren. Uiteraard wil ik dat dit zo snel mogelijk gebeurd,  ik heb daarom gelijk een verzoek ingediend naar onze Fiber afdeling om contact op te nemen met de (externe) netwerkbeheerder om de status na te gaan. Zij zullen hierover contact met je opnemen. 

Hallo Teresa,

Bedankt dat je je de moeite doet om het één en ander uit te zoeken.

Er is me vaker door jullie (Odido) verteld dat er iemand contact met me zou opnemen.

Maar dat is ook al na 3 of 4 beloftes niet gebeurd.

Niet van jullie uit en ook niet van externe partijen, nooit iets van gehoord.

Ik snap uiteraard wel dat alles klaar moet zien voordat er een installatie kan plaatsvinden, maar als de monteurs bij mij thuis de lijn kunnen doormeten met hun apparatuur dan lijkt me dat alles al klaar is. Het is jammer dat de bal steeds weer wordt doorgeschoven naar de externe bedrijven, maar ik snap ook dat jullie daar afhankelijk van zijn. Ik heb met jullie een contract afgesloten in Januari 2023, dan vind ik ook dat jullie me op de hoogte moeten houden van het verloop.

Maar goed, laten we hopen dat ik nu wel een keertje wordt terug gebeld.

Reputatie 6
Badge +2

@El-Sliepo Ik begrijp je verwarring, ik leg het je graag uit! 

De monteur(s) die destijds zijn langs geweest zijn van de netwerkbeheerder. Zij zijn verantwoordelijk voor de Glasvezel aanleg en controleren dus ook of het signaal goed doorkomt. Echter wanneer alle werkzaamheden zijn afgerond dienen zij dit wel aan ons door te geven, zodat wij van start kunnen met de installatie binnenshuis. Zodra wij dit te horen krijgen, wordt er vanuit ons een e-mail verstuurd om een afspraak in te plannen met Guidion, onze installatiepartner. 

Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb uitgelegd. Mocht je nog vragen hebben, schroom dan niet om deze te stellen. Ik sta altijd klaar om verder te helpen! 

@El-Sliepo Ik begrijp je verwarring, ik leg het je graag uit! 

De monteur(s) die destijds zijn langs geweest zijn van de netwerkbeheerder. Zij zijn verantwoordelijk voor de Glasvezel aanleg en controleren dus ook of het signaal goed doorkomt. Echter wanneer alle werkzaamheden zijn afgerond dienen zij dit wel aan ons door te geven, zodat wij van start kunnen met de installatie binnenshuis. Zodra wij dit te horen krijgen, wordt er vanuit ons een e-mail verstuurd om een afspraak in te plannen met Guidion, onze installatiepartner. 

Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb uitgelegd. Mocht je nog vragen hebben, schroom dan niet om deze te stellen. Ik sta altijd klaar om verder te helpen! 

 

Oke, in ieder geval de aansluiting in huis is er al, en is al door gemeten.

Bedankt voor je uitleg verder, ik wacht jet telefoontje wel af.

@El-Sliepo Ik begrijp je verwarring, ik leg het je graag uit! 

De monteur(s) die destijds zijn langs geweest zijn van de netwerkbeheerder. Zij zijn verantwoordelijk voor de Glasvezel aanleg en controleren dus ook of het signaal goed doorkomt. Echter wanneer alle werkzaamheden zijn afgerond dienen zij dit wel aan ons door te geven, zodat wij van start kunnen met de installatie binnenshuis. Zodra wij dit te horen krijgen, wordt er vanuit ons een e-mail verstuurd om een afspraak in te plannen met Guidion, onze installatiepartner. 

Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb uitgelegd. Mocht je nog vragen hebben, schroom dan niet om deze te stellen. Ik sta altijd klaar om verder te helpen! 

 

Oke, in ieder geval de aansluiting in huis is er al, en is al door gemeten.

Bedankt voor je uitleg verder, ik wacht jet telefoontje wel af.

En inmiddels zijn we weer bijna drie weken verder zonder enig bericht van wie dan ook.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @El-Sliepo, ik heb het doorgezet naar onze glasvezelafdeling. Zij zullen het voor je gaan onderzoeken en opbellen met een update over de oplevering! 

Reageer