Multi Gb niet te realiseren voor bestaande klant

  • 16 December 2023
  • 14 reacties
  • 208 Bekeken

Reputatie 5
  • is een King Poster
  • 108 reacties

Hallo ODIDO,

Jullie kunnen wat doen aan de service, gelet op de communicatie intern.

Op 28-11 heb ik na het lanceren van de nieuwe Multi Gb snelheden een upgrade aangevraagd van mijn huidige 1Gb naar 8Gb.

Ik kreeg meteen bevestiging en de melding dat er iets om gepatched moest worden in de wijkkast.

Na ontvangen van de nieuwe ont/router zou er een monteur moeten komen voor installatie.

Deze heb ik direct geannuleerd omdat ik (Netwerk Engineer bij Delta) dat deel wel zelf kan en de grootste handeling de patch in de wijkkast zou zijn.

Gezien ik in ODF gebeid woon kan/mag Guidion niet die kast in dus ODIDO zou hier zelf de netbeheerder(ODF) voor aan moeten sturen.

4-12 de modem/ont ontvangen, geen repatch.

Contact met ODIDO, ja je MOET Guidion laten komen voor de installatie want die gaat dan ook de patch doen, Guidion monteur komt 6-12 “de ont is al aangesloten, maar ik mag de wijkkast niet in dat kan alleen ODF”.

Weer bellen/chatten met ODIDO , ja we gaan dit doorzetten naar de beheerder.

8-12 gebeld door ODF, “ meneer wij hebben helemaal geen opdracht van ODIDO binnen voor een patch opdracht”.

Weer ODIDO bellen ,””zetten het voor u door nu””. <« dit dansje doen we dagelijks tot 14-12.

14-12 knalt nu ook mijn huidige gpon modem eruit, 

Weer ODIDO bellen, “Geen idee wat er aan de hand is maar we gaan het uitzoeken “.

Word 15-12 vroeg gebeld door Guidion, “we maken een spoedopdracht aan en ja onze monteur kan de wijkkast in om de patch te doen”.

16-12 monteur zegt op de stoep al” ik kan en mag niet in de ODF wijkkast, als het van een andere beheerder was wel maar niet van ODF”.

Dus dag 18 (16-12 ) geen 1G gpon verbinding, geen 8G verbinding.

Een Guidion monteur die weer in zijn afmelding zet dat de beheerder aangestuurd moet worden, omdat zij dat niet mogen.

Dus wat gaan we doen ODIDO??f?

Tommie van Odido 5 maanden geleden

Hey @R3D, bedankt voor het delen van je ervaring.

Ik vind dit inderdaad een bijzonder besluit, ik had verwacht dat ze een monteur gestuurd hadden die dit wel mocht en kon verhelpen. Dit is echter niet het geval geweest, mijn excuses voor het ongemak. De monteur constateert inderdaad een kruising. Het ticket is opnieuw doorgezet naar onze techneuten. Ik heb het ticket op hoge prioriteit gezet zodat hij sneller opgepakt wordt. Hopelijk kunnen ze nu de juiste aansturing bieden en wordt het snel opgelost. Wil je mij op de hoogte houden van het proces? Dan kan ik het in de gaten houden voor je. Alvast bedankt!

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 5

@Tommie van Odido @Jason van Odido 

vertel me hoe deze puinhoop mogelijk is!?

18 dagen om een bestaande klant om te patchen.

Dit is geen visit kaartje voor, “ODIDO we zijn er voor je”.

Reputatie 5

Mocht nog niet duidelijk zijn, Guidion kan hier in Zoetermeer niet in de wijkkast.

De kast is van OpenDutchFiber, dus zij dienen aangestuurd te worden om in de kast de patch om te zetten. <<<“ gratis hint”

Reputatie 5

Ter illustratie voordat de volgende weer voorstelt om Guidion op pad te sturen.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @R3D, bedankt voor het delen van je ervaring.

Ik vind dit inderdaad een bijzonder besluit, ik had verwacht dat ze een monteur gestuurd hadden die dit wel mocht en kon verhelpen. Dit is echter niet het geval geweest, mijn excuses voor het ongemak. De monteur constateert inderdaad een kruising. Het ticket is opnieuw doorgezet naar onze techneuten. Ik heb het ticket op hoge prioriteit gezet zodat hij sneller opgepakt wordt. Hopelijk kunnen ze nu de juiste aansturing bieden en wordt het snel opgelost. Wil je mij op de hoogte houden van het proces? Dan kan ik het in de gaten houden voor je. Alvast bedankt!

Reputatie 5

Hey @Tommie van Odido ,
Wat prio zou fijn zijn.

Los van het feit dat ik al vanaf 28-11 wacht op de omzetting van 1G naar 8G, zit ik sinds 14-12 ook nog helemaal zonder internet thuis.

En met een 50/5 4G verbinding inloggen op remote applicaties word ik niet echt blij in de laatste week voor de change-freeze.

Dus als we in ieder geval met een beetje prio weer data via glasvezel kunnen realiseren. 

Reputatie 7
Badge +9

Dat begrijp ik helemaal @R3D! Hopelijk wordt het nu snel opgepakt. We wachten de reactie af, de vraag voor een monteur staat inmiddels uit. 

Reputatie 5

Hi @Tommie van Odido ,

Zojuist een ODF monteur aan de deur gehad die ook de pop in is gedoken.

Patch lijkt in orde en uit het gesprek met je collega aan de telefoon komt het pon-id ook netjes binnen bij jullie.

probleem is dat pon blijft knipperen, dus ergens gaat iets administratiefs niet helemaal goed. Volgens je collega zou de huawei defect zijn, maar daar heb ik een beetje hard hoofd in.

Zou jij of een collega het profiel eens kunnen resetten?

Je gaf aan dat mijn olt een pilot draait voor xgs, kan ik het pon-id van de huawei ook spoofen op een nokia Q?

Reputatie 7
Badge +9

Het lijkt erop dat de rechten, om het ONT s/n aan te passen, veranderd zijn voor de 8 Gbit/s @R3D. Ik zal hier morgen wat meer onderzoek naar doen, voor nu moeten we het ticket afwachten. 

Reputatie 5

@Tommie van Odido Vanmiddag is een ODF monteur langs geweest, die dook gelijk de wijkkast in.(het kan zo makkelijk gaan)

Kwam terug met het nieuws dat de patch was nagelopen en klopt op odf/ftu positie.

Geen teken van een kruising of re-patch (gok dan dat er een combo-card in mijn wijkkast zit gpon/xgs-pon en dat de handeling alleen op de pon-poort config nodig was .)

Signaal is bijna ideaal, daar ook niks mis mee.

Ont maakt correct contact met de olt, maar lijkt vast te lopen op authenticatie.

Waarschijnlijk matched het pon-id niet of loopt de Software-validation vast.

Kortom ik zit waarschijnlijk een week zonder internet door slordige administratie.

Uplink: link naar olt OK

Tx/Rx ONT: 6.25dBm/ -11.88dBm OK

Tx OLT: 2.9dBm OK

Operational state: (03) authentication

Software ont: out of date > (most recent version V5R022C00S201)

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @R3D, bedankt voor de update.

Ik zie zelf nog niks terug in het openstaande ticket. Hopelijk hebben we snel meer nieuws hierover. 

Reputatie 5

Hi @Tommie van Odido ,

Kan je wel zien/kijken of het s/n goed staat. 
Software niet de authenticatie blokkeert, misschien kan het even “disabled” worden.

Of het profiel opnieuw geprovisioned, want dit is alleen nog administratief nu.

En jullie ticket systeem gaat denk ik ook niet optimaal, niemand kan me vertellen hoe de odf monteur hier is gekomen gisteren zelfs odf niet.

 

Reputatie 7
Badge +9

ODF heeft vanmiddag pas het ticket geupdated @R3D. Ze hebben de patch geplaatst maar het ONT lijkt defect te zijn. Zij hebben dit doorgezet naar onze techneuten en hoogst waarschijnlijk zullen we een nieuw ONT moeten opsturen. S/N staat correct.

Reputatie 5

ODF heeft vanmiddag pas het ticket geupdated @R3D. Ze hebben de patch geplaatst maar het ONT lijkt defect te zijn. Zij hebben dit doorgezet naar onze techneuten en hoogst waarschijnlijk zullen we een nieuw ONT moeten opsturen. S/N staat correct.

@Tommie van Odido jullie communicatie loopt niet zo soepel.

Ik kreeg een uur geleden van mijn WholeSaleDesk het bericht dat jullie backoffice het probleem heeft gevonden. Zat m in de registratie van de ont.

Ik ben inmiddels dus online, heb ook remote een speedtest gedaan en het ziet er goed uit.

Zoals ik al eerder aangaf in mij topic is er niks mis met de ont, dit lag puur aan de administratie ervan.

 

Reputatie 7
Badge +9

Dat is inderdaad erg bijzoner @R3D. Volledige miscommunicatie, ook dit kan ik namelijk niet terug vinden. Ergens lijkt het niet goed te gaan. Gelukkig is het nu opgelost en ben je online! 

Reageer