Beantwoord

Na bezoek monteur voor installatie geen internet meer

  • 5 August 2023
  • 8 reacties
  • 165 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Vrijdagmiddag is er een monteur langs geweest voor het installeren van mijn nieuwe internet+tv pakket van T-mobile, maar kreeg het niet aan de praat.

 

Hij is naar de wijkcentrale geweest en na ong. 20 min teruggekomen. Zijn terugkoppeling was dat hij een externe monteur moest aansturen en dat deze op dezelfde dag binnen 3-4 uur bij mij zou zijn. Dit is niet gebeurt waardoor ik zonder internet+tv+bellen zit.

 

Dezelfde dag heb ik gebeld met de T-mobile klantenservice. Mij werd vertelt dat de monteur dit niet mag zeggen, omdat hij geen zicht heeft op de planning van de monteurs. Slecht dus!!

 

Ik belde vandaag (zaterdag) mijn oude provider, KPN, op. Ik kreeg te horen dat die verbinding nog gewoon intact blijft totdat T-mobile actief is. Ik blij en ging aan de slag om de oude apparatuur weer te installeren.

 

Nu blijkt dat de oude verbinding het ook niet meer doet. Na een test blijkt dat er een verbindingsprobleem is tussen de wijkcentrale en mijn modem! Hoe kan dat als alles de dag ervoor het nog perfect deed?

Wat heeft de T-mobile monteur in hemelsnaam gedaan in de centrale? Nu zit ik zonder internet, tv en bellen. En is het de vraag wanneer dit wordt opgelost.

 

Dan zou je denken ik schakel een KPN monteur in om mijn oude verbinding weer te herstellen. Krijg ik het bericht dat ik daarvoor moet betalen als de oorzaak bij mij ligt. Dus moet ik ook nog dat risico nemen.

 

Zorgelijke manier van werken van de monteur, onhandig en vreemd allemaal. Ik wil weten:

  • Wat de monteur heeft gedaan in de wijkcentrale waardoor nu ook mijn oude verbinding ermee op is gehouden
  • Waarom de monteur een valse belofte maakt als het gaat om de monteur die langs zou komen. Zelfs Guidion zelf kon mij niet vertellen wanneer ik een monteur kan verwachten
  • Hoe ik een compensatie kan regelen voor de dagen dat ik aan KPN blijf betalen zonder dat ik van hun diensten gebruik kan maken
  • Hoe ik ervoor kan zorgen dat gecompenseerd wordt door T-mobile als ik kosten moet maken om mijn KPN verbinding in de tussentijd te herstellen 
icon

Beste antwoord door eric 6 August 2023, 16:30

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @adoxi 

Is het misschien zo dat je al eerder dan de einddatum bij KPN overstapt?

Zo was het ook bij mij, ik stapte over van KPN glas naar T-Mobie glas met overstapservice en eerder dan de einddatum bij KPN. Zodra KPN het niet meer deed kon ik T-Mobile aansluiten, je betaald dan wel gewoon voor KPN tot de einddatum.

Waarschijnlijk is er dan ook wat omgezet waardoor KPN niet meer werkt. Welke lampjes zie je nu branden of knipperen op de mediaconverter van T-Mobile?

Hallo @adoxi 

Is het misschien zo dat je al eerder dan de einddatum bij KPN overstapt?

Zo was het ook bij mij, ik stapte over van KPN glas naar T-Mobie glas met overstapservice en eerder dan de einddatum bij KPN. Zodra KPN het niet meer deed kon ik T-Mobile aansluiten, je betaald dan wel gewoon voor KPN tot de einddatum.

Waarschijnlijk is er dan ook wat omgezet waardoor KPN niet meer werkt. Welke lampjes zie je nu branden of knipperen op de mediaconverter van T-Mobile?

Hi thanks voor je reactie.. Nee zie mijn bericht:

Ik belde vandaag (zaterdag) mijn oude provider, KPN, op. Ik kreeg te horen dat die verbinding nog gewoon intact blijft totdat T-mobile actief is. Ik blij en ging aan de slag om de oude apparatuur weer te installeren.

Reputatie 7
Badge +14

Als je overstapt wordt op de dag van overstap de oude verbinding eraf gehaald en de nieuwe gekoppeld aan de lijn naar jou woning. Dat is een voorwaarde om een verbinding op te leveren,  er kunnen geen twee providers op 1 lijn actief zijn. 

Thanks voor je reactie.. ik heb vandaag voor de 2e keer met T-mobile gezegd en die zeiden:

 

Zolang T-mobile geen actieve verbinding doorgeeft, kan in de bestaande provider op de lijn actief blijven. T-mobile geeft het door bij KPN wanneer de lijn actief en werkend is. Dat hebben ze tot op heden nog niet gedaan. 

KPN heb ik gisteren voor het laatst gesproken. In dat telefoongesprek zeiden zij hetzelfde. De lijn blijft actief totdat zij een bericht van T-mobile krijgen dat alles werkt.

Reputatie 7
Badge +14

Prima @adoxi . Dan geloof je hen en maak je een ticket aan bij KPN omdat jouw KPN verbinding niet meer werkt toch?

Prima, dan geloof je hen en maak je een ticket aan bij KPN omdat jouw KPN verbinding niet meer werkt toch?

Oh voel je vooral niet beledigd hoor Eric!

Maar ik lees dus uit jouw reactie dat ik de klantenservice van T-mobile liever niet kan geloven?

Dat was inderdaad ook al mijn conclusie nadat de beloftes niet na werden gekomen, maar had niet verwacht dat iemand mij hier dat ook zou zeggen :O

Hopelijk komt er ook nog een reactie van een T-mobile moderator aangezien ik zoals je hebt gelezen ook nog andere vragen had….

 

fingers crossed 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @adoxi 

Het klopt dat tot de dag van oplevering van de t-mobile lijn je KPN lijn behoud, tot zover de overstap service.

Wat technisch dus NIET kan is dat je KPN lijn blijft werken totdat de T-mobile lijn werkt. Kan gewoon niet, er is maar 1 glasvezel aansluiting. Op een gegeven moment is de glasvezel van jouw woning naar de centrale omgezet naar de T-Mobile apparatuur. Daarvoor moet het van KPN af. Normaal werkt het dan en klaar, maar als het dan nog niet werkt moet dit onderzocht worden maar wordt de lijn niet opnieuw aangesloten aan de KPN apperatuur. Anders kan de backoffice of andere monteurs niet zien wanneer de issue met jouw nieuwe T-Mobile aansluiting wel opgelost is.

Laten we het er maar op houden dat er sprake is van spraakverwarring met de klantenservice. ZIj hebben met jouw melding de backoffice op de hoogte gesteld van het nog niet werken van de T-Mobile verbinding. Deze backoffice zal binnen 5 werkdagen een diergravender onderzoek kunnen doen het fixen of een oplospartij aansturen.

In de tussentijd kun je van een moderator een voucher krijgen die je op een T-Mobile, Ben of Tele2 simkaart echt unlimited data geeft. Dan kun je met die telefoon een wifi hotspot creeren.

 

Reputatie 4

Dat betekent dus ook dat die overstapservice alleen nuttig is als alles volgens plan verloopt. Gaat er iets mis zit je alsnog zonder internet. Overstappen is dus veiliger als je ook van medium wisselt. Dus tussen koperdraad(vdsl), glasvezel, of coax (meestal Ziggo).

Maar van glasvezel naar glasvezel is dus 🤞

Reageer