Beantwoord

Na twee maanden geen internet geannuleerd.

  • 28 June 2023
  • 7 reacties
  • 175 Bekeken

Na inmiddels twee maanden zonder vast internet is door T-Mobile de verhuizing zonder mededeling eenzijdig geannuleerd. De hierna geboden oplossing is opnieuw een aanvragen doen.

Op 27-4-2023 is de verhuizing doorgegeven waarbij aangegeven stond dat er op het nieuwe adres glasvezel beschikbaar zou zijn. In de toegestuurde bevestiging met overeenkomst/contract staat (zoals later bleek) geen vermelding dat glasvezel nog aangelegd diende te worden.

Vervolgens op 10-5-2023 telefonisch en via de mail de volgende mededeling ontvangen:

“In het gesprek is er aangegeven dat de wijkcentrale gepland staat voor 30/6/2023. Het kan zijn dat de aannemer voor of na deze datum telefonisch contact met je opneemt i.v.m. de huisaansluiting. Na deze afspraak zal de lijn in service worden gemeld en ontvang je het pakket met de hardware. Ook kan er op dat moment een afspraak ingepland worden met Guidion (link via sms of e-mail) die de hardware zal komt installeren.”

Tussentijds is er telefonisch contact geweest m.b.t. de oplevering en alternatieven voor toegang tot internet. Er werd initieel medegedeeld dat de adsl lijn reeds opgeheven zou zijn en dat er geen 4/5g modem voorradig waren, waardoor de optie voor wekelijks T-Mobile Unlimited bundel overbleef.

Deze ‘oplossing is echter verreweg van optimaal, ook bleek achteraf pas uit een volgend telefonisch contact dat de adsl lijn wel geacteerd kon worden.

Inmiddels is het installatiepakket op 31-5-2023 bezorg. Maar na later op My T-Mobile te kijken bleekt dat de verhuizing is geannuleerd. Hierover is wederom contact opgenomen maar er kon niet achterhaald worden waarom deze geannuleerd was en niet meer geactiveerd kon worden.

Mijns inziens een zeer slechte zaak, zit nu met een installatiepakket, geen internet en ook niks in het vooruitzicht, tevens is het vertrouwen in T-Mobile geschonden en zijn er twijfels of dit geen contractbreuk is.

Hopelijk kan via deze weg een oplossing worden geboden want telefonisch schiet het niet op.

icon

Beste antwoord door HWN 18 September 2023, 20:52

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @HWN, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik ben er ook direct ingedoken, wat mij meteen opvalt is dat er niks terug te vinden is van de annulering. Het is ook te laat om dit terug te draaien. Het enige wat je op dit moment kan doen is een nieuw abonnement aanvragen, daarvoor zou je onze sales afdeling moeten bellen of in één van onze T-Mobile Winkels kunnen aanvragen. Het huidige apparatuur dient dan ook retour gestuurd te worden, je ontvangt dan nieuw apparatuur bij je nieuwe aanvraag. Ik snap dat dit niet het antwoord is waar je op hoopte en ik had graag meer voor je willen betekenen, echter is dit echt de enige optie op dit moment. Mijn oprechte excuses voor het ongemak. 

Hey Tommie! Laat de wijn je smaken!

Vooralsnog hebben we niet met elkaar gekikkerd, een welkom is hierbij tevens niet nodig, daarentegen was en klantgerichte oplossing wel toepasselijk geweest. Indien het daadwerkelijk zo is dat er en “niks terug te vinden is” en het “ook te laat is”, dan is T-Mobile hierin zeer nalatig geweest en alles behalve service- en klantgericht. 

Ook uit de reactie, blijkt wederom dat een passende tijdelijke ofwel permanente oplossing van T-Mobile uit tot op heden uitblijft. Simpelweg een (telefonische) status update was klaarblijkelijk ook al overbodig bij een dergelijk actie zoals bijvoorbeeld de annulering.

De vraag hier was dan ook niet om een snelle maar een goede oplossing, echter valt dat wellicht niet binnen de functiemogelijkheden welke door T-Mobile via de telefoon of het forum beschikbaar worden gesteld.

Hoewel onwaarschijnlijk, maar er van reeds vanuit gegaan dat er al een nieuw abonnement aangevraagd zal gaan worden. Dan is het heen en weer sturen van de apparatuur, natuurlijk ook iets wat gewoonweg van de zotten is en daarbij nogmaals laat zien hoe T-Mobile tewerk gaat.

Momenteel ziet het er niet naar uit dat er een nieuw abonnement zal worden aangevraagd via de sales afdeling ofwel één T-Mobile Winkel.

Desalniettemin, indien T-Mobile alsnog met een goede oplossing komt, dan kan het tegendeel bewezen worden. 

Thanks! Nog voor de excuses maar daar heeft een gedupeerde geen baat bij.

Reputatie 7
Badge +9

@HWN, als ik een passende, tijdelijke of een permanente oplossing had, had ik je die uiteraard aangeboden. Er is op dit moment niks mogelijk omdat je order geannuleerd is. Zoals ik al eerder benoemd heb is het ook te laat om dit terug te draaien. 

 

Het heeft niks met functiemogelijkheden te maken, er is hier simpelweg geen oplossing voor. De enige optie die er is heb ik ook al in mijn vorige reactie benoemd. Een nieuw abonnement afsluiten. 

 

Ik had je echt heel graag willen helpen en het verlossende antwoord voor je hebben, echter kan ik hier op dit moment niks mee.

Zelfs wanneer er dus alsnog de mogelijk wordt geboden aan T-Mobile zodat de fouten gerectificeerd kunnen worden, dan wordt daar geen gehoor aan gegeven. Het betreft niet louter een order maar een contract, welke in het geval van annulering vanuit een klant, waarschijnlijk tot in het hiernamaals zal worden achtervolgd. 

Het ‘standpunt’ dat het momenteel onmogelijk is, is ook nog eens onduidelijk, daar het ooit misschien in de nabije of verre toekomst wellicht wel mogelijk zal zijn. Aldus helderheid in de gang van zaken en de bijbehorende communicatie is er wederom ook niet bij.

Laat staan dat wanneer er een degelijke fouten begaan worden, dat er dan op een zijn minst een compensatievergoeding al dan niet een aanbieding voor een nieuw contract zal worden toegezonden. Vooralsnog komt er op geen enkele manier van T-Mobile uit enige tegemoetkoming of berichtgeving zonder daarvoor eerst zelf contact te leggen.

Met de reactie beaamt T-Mobile niet genoodzaakt te zijn om het tegendeel te bewijzen en standvastig vol te houden geen oplossingen te bieden en daarbij slecht vol te houden dat het momenteel onmogelijk is.

De bovenstaande reacties van T-Mobile zijn compleet naar verwachting, onbehulpzaam en niet verlossend.

Goede antwoord HWN

Sluit mij aan 

Hoop dat dat mag volgens de huisregels 

Beste Klanttv,

Het doet mij goed om te vernemen dat hierbij wordt aangesloten.

Inmiddels reeds 2 maanden verder en zoals verwacht is er tot op heden wederom nog totaal geen communicatie vanuit T-Mobile.

Wel heeft een deur aan deur verkoper van Odido een kansloze poging gedaan om glasvezel te verkopen. Ook deze persoon ging niet in op het aanbod om de aansluitbox mee terug te nemen.

Hieruit blijkt des te meer hoe nalatig Odido is en T-Mobile is geweest.

Zoals waarschijnlijk hoogst begrijpelijk is er binnen enkele dagen na de vorige post bij een andere internetaanbieder een contract afgesloten, welke wel een passende oplossing heeft geboden en welke wel binnen enkele dagen een werkende verbinding kon opleveren.

Het kan dus wel. 

Geachte HWN

Wel  wat laat maar ...

Ik ben blij dat het U gelukt is met een werkende verbinding . Bij mij is het ook op gelost . Gelukkig was er een installateur die toevallig ( echt toevallig) langskwam en die een reserve kastje  had . Anders was het nog een maand later geworden.  Het was van de muur na de kast en weer terug  sturen.  Altijd vriendelijk  maar altijd het zelfde  verhaaltje  aan de lijn . Dus  ca 2 maanden aan Kpn 67.50 p/m betaald terwijl  ik service van  T-mobile-thuis had. ( alleen  internet  waarde 30,00p/m. 

Wat mij ook een beetje  op touren heeft gebracht . ( Ik weet het is een forum van community leden ) Als er leden zijn die dat normaal  vinden en   jij  vertellen  dat er nix aan de hand is . 

Een prettige  internetgenoot gewenst 

Klanttv

Reageer