Beantwoord

Nieuw abbonement geen internet

  • 21 November 2023
  • 21 reacties
  • 162 Bekeken

Goedemorgen,

 

Ik ben sinds 20-11-2023 bij Odido voor Internet + TV. Gisterochtend is er een monteur geweest van Guidion en heeft het modem aangesloten. Het kwam niet online, maar dit zou in de loop van de dag wel goed komen, echter na ruim 24 uur is het nog steeds niet online. Ik heb al 13 keer heen en weer gebeld tussen Odido en Delta en ze verwijzen me iedere keer naar elkaar. Wat moet ik nog doen? Er moet volgens Delta een signaal monteur komen maar hoe plan ik dit? 

icon

Beste antwoord door Waqqas 21 November 2023, 10:58

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @JdeJager 

Wat is de status van de lampjes op de ONT, brandt het alarm lampje of knippert het connection lampje?

Ik heb bij Alarm een rood lampje. 

Reputatie 7
Badge +15

@JdeJager 

Als Guidion thuis alles heeft uitgesloten dan moet het wel aan het glasvezel van Delta liggen.

Wat moet ik dan doen? Wie moet iets doen?

En toen was het stil!

Reputatie 7
Badge +15

@JdeJager 

Staat je klantnummer in je community profiel? Een moderator kan je hiermee verder helpen.

@JdeJager

Staat je klantnummer in je community profiel? Een moderator kan je hiermee verder helpen.

Ja die staat erin

Ik moet blijkbaar iemand te pakken krijgen bij backoffice maar hoe dat moet.

Reputatie 7
Badge +16

@JdeJager Je kunt onze technische dienst niet telefonisch bereiken. Ze sturen af en toe updates per e-mail wanneer er een zinnige update te melden is of een onderzoek afgerond is. Is het probleem wel al aangemeld?

Er is al wel een probleem aangemeld op de back-end. 18 uur geleden is daar een update op gekomen en ze zullen iemand van DFN (Delta Fiber Networks) aansturen om te gaan kijken. Ik moest helaas wel zelf bellen om deze update te achterhalen. 

Helaas nog geen internet! Gisteravond nog wel een monteur geweest, maar zonder succes. Er lijkt iets mis in de patch. Nu moet Odido DFN (Cogas) aansturen via backoffice, maar daar zit geen voortgang. Zelf al contact gehad met DFN, maar zij krijgen geen opdracht. Wel zien ze dat er in de middag van 20-11-23 een patch gemaakt is, maar ze mogen niet zelf iets initiëren. Beste Jason, kun jij iets voor me betekenen? Ik ben ten einde raad. Referentie van de backoffice is 67333916. 

Reputatie 7
Badge +14

@JdeJager heb je ook mobiel van Odido/Ben? 
Ik kan je dan even voor een week een voucher geven zodat je tijdelijk een hotspot kan maken?

Laat mij even weten wat je beslissing is?

@Jason is er nu niet maar misschien kan een andere moderator je helpen @Tommie van Odido ?

Ik heb al een voucher, maar ik wil geen voucher ik wil internet via mijn glasvezel. Ik ken inmiddels de servicedesk medewerkers bij naam en weet inmiddels ook de systemen beter telefonisch te lezen dan de servicedesk medewerkers. Ze plaatsen wel iedere keer update naar de back-office, maar er is niemand die iets doet. En DFN (Cogas) wordt niet aangestuurd. 

Ik heb al een voucher, maar ik wil geen voucher ik wil internet via mijn glasvezel. Ik ken inmiddels de servicedesk medewerkers bij naam en weet inmiddels ook de systemen beter telefonisch te lezen dan de servicedesk medewerkers. Ze plaatsen wel iedere keer update naar de back-office, maar er is niemand die iets doet. En DFN (Cogas) wordt niet aangestuurd. 

Ik heb precies hetzelfde. Afspraken gemaakt en enige wat ze doen is alleen maar uitstellen echt jammer dit!

Ik heb al een voucher, maar ik wil geen voucher ik wil internet via mijn glasvezel. Ik ken inmiddels de servicedesk medewerkers bij naam en weet inmiddels ook de systemen beter telefonisch te lezen dan de servicedesk medewerkers. Ze plaatsen wel iedere keer update naar de back-office, maar er is niemand die iets doet. En DFN (Cogas) wordt niet aangestuurd. 

Ik heb precies hetzelfde. Afspraken gemaakt en enige wat ze doen is alleen maar uitstellen echt jammer dit!

Zit jij ook in een delta fiber netwerk?

@JdeJager Je kunt onze technische dienst niet telefonisch bereiken. Ze sturen af en toe updates per e-mail wanneer er een zinnige update te melden is of een onderzoek afgerond is. Is het probleem wel al aangemeld?

Weet jij wanneer ik een update kan ontvangen?

Een volgende dag is aangebroken. Odido verteld dat er inderdaad een patch is maar helaas is dat niet zo geeft Cogas aan. Wie kan mij verder helpen binnen Odido ?

Er is op dit moment ook een storing dat Odido of Ben klanten de klantenservice niet kunnen bereiken.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @JdeJager, ik ben meteen voor je gaan kijken, er staat een monteursverzoek open om de wijkcentrale en klantdomein uit te sluiten. Zodra hier meer over bekend is wordt er contact met je opgenomen!

Hey @JdeJager, ik ben meteen voor je gaan kijken, er staat een monteursverzoek open om de wijkcentrale en klantdomein uit te sluiten. Zodra hier meer over bekend is wordt er contact met je opgenomen!

ik heb vandaag Ricardo gesproken, een kundig iemand van de fiber afdeling en hij vertelde dat er gisteren 16:55 uur nog een monteur in de centrale is geweest en hij heeft het probleem niet kunnen verhelpen. Ik moet nog wachten tot maandag en dan mag ik via de servicedesk vragen naar Ricardo. In tussen hoop ik dat ze het probleem nog vinden. Zo niet maandag weer verder! 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @JdeJager, fijn dat je hem gesproken hebt! Hou je ons op de hoogte? Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooi weekend! Groetjes, Ishana

Reageer