Beantwoord

Nieuwe glasvezel klant - installatie drama

  • 14 October 2022
  • 9 reacties
  • 331 Bekeken

Op 2 mei heb ik glasvezel aangevraagd. Na maanden van stilte zijn er 3 weken geleden ineens een paar monteurs gekomen die de aansluiting gerealiseerd hebben. Met behulp van Google Translate (monteurs spraken alleen maar Turks en hingen continu aan de telefoon) kon ik er toch iets van begrijpen. De installatie in huis zou ook weer door een turks sprekende meneer gebeuren. Maar die kwam maar niet. Uiteindelijk (vrijdagmiddag 18 uur) toch iemand die gehaast binnenkwam, het glasvezelkastje eerst verkeerd installeerde (glasvezelverbinding weer verbreken en opnieuw lassen) en tegen mij in vloeiend Turks aangaf dat er Luce op stond. Ondertussen ook alweer continu met zijn vriendje aan de telefoon hangend. Ik interpreteerde dat Luce als signaal. Het was helemaal oke, begreep ik uit zijn gebaren.

Twee weken later kwam de Guidion meneer die alles zou installeren. Hij mocht niets boren en zei dat er geen signaal op stond. Luce was licht en dat was er wel, maar geen signaal. Hij zei dat hij hiervoor een ticket had aangemaakt en dat het 2-5 werkdagen zou duren, voordat er wel signaal op zou staan. Deze monteur stond dan ook binnen 3 minuten weer buiten en heeft dus niets gedaan of aangesloten. Van die beloofde “wij sluiten alles  voor u aan”, komt dus niets terecht.

Meer dan een week later en nog steeds niets. Het LOS (loss of signal) rode lampje staat nog steeds vrolijk te knipperen. Vanuit T-mobile of Guidion geen enkele reactie of en wanneer ik nu een werkende aansluiting ga krijgen.

Ik lees dat dit hele forum vol staat met soortgelijke verhalen. Ik kan alleen maar hopen dat ik ooit nog een keer wel een werkende aansluiting ga krijgen.

Ik heb tot nu toe nog steeds een goed werkende Ziggo verbinding en ik ben heel blij dat ik die gewoon aangehouden heb. Ik had al een vermoeden dat T-mobile een rommeltje zou maken van die installatie en helaas is dat ook uitgekomen. Veel kennissen hier in de buurt overwegen ook een overstap naar Glasvezel en volgen mijn installatieproblemen dan ook op de voet. Maar zoals het nu gaat, is er niemand die gaat overstappen. De chaos bij installeren is daar te groot voor.

Vandaag geprobeerd de T-mobile klantenservice te bellen, maar na een half uur in de wacht gestaan te hebben, werd mij geadviseerd op te hangen en op een later moment terug te bellen… Ook de chat-bot geprobeerd, maar dat is helemaal lachwekkend.

 

icon

Beste antwoord door yalerta 15 October 2022, 11:36

Bekijk origineel

9 reacties

Wat ik zie is dat het PON LEDje uit is en het LOS LEDje knippert 1 x per 2 seconden (langzaam dus). Ik heb op dit forum gelezen dat dit betekent dat er geen optisch signaal binnenkomt. Nu snap ik er helemaal niets meer van. Heeft die monteur van Open Dutch Fiber dan gezegd dat er signaal op stond, terwijl dat helemaal niet zo was?

Ik ga denk ik maar een herroepingsformulier invullen, want dit gaat natuurlijk nooit werken op deze manier. De klantenservice laat nog steeds niets van zich horen.

Reputatie 7
Badge +5

Teething problems. (Groeistuipjes)

Engelse term voor de eerste tandjes 😁

Glasvezel is een voorziening die nog volop in aanleg is. Daar helpt niet mee dat er soms op diezelfde glasvezel meerdere aanbieders aanwezig zijn. Dan wel ja of nee met hun eigen apparatuur. Gevolg, verbinding die Omar maakt en Jantje weer los haalt.

En dan zullen we het nog niet hebben over de telefoon beantwoording, waar zelfs mijn huisarts toets 1 voor … Toets 2 voor … en het liefst hebben we dat U helemaal niet belt in gebruik heeft genomen.

Inderdaad op dit forum zul je inderdaad veel klachten, problemen en opmerkingen langs zien komen. Het is een laatste uitweg waar mensen komen die inmiddels een duts in de muur hebben gestoten met hun hoofd. (zie huisarts 🤣)

Gelukkig ben je verstandig geweest om de werkende aansluiting aan te houden zodat het inmiddels onmisbare Internet doorgang kan blijven vinden.

Uiteraard heb je de mogelijkheid om er maar vanaf te zien en bij de DURE huidige aanbieder te blijven maar in mijn ogen zou ik proberen om het traject te volbrengen. Inmiddels ben ik al 3 jaar op glas aangesloten en op wat hikjes na verder geen klagen.

Dus nog even doorbijten of de tanden op elkaar en dat er licht (luce?) komt op jouw aansluiting.

ps. Al gerealiseerd waarom Omar en Ali en Youssouf bij jouw de aansluiting kwamen realiseren?

 

Ik heb ook sinds een week glasvezel bij t-mobile, althans dat dacht ik. Er komt geen licht binnen terwijl bij installatie van glasvezelkastje wel licht is geconstateerd door de onderaannemer. Ik vermoed dus nu dat er in de centrale patchkast het een en ander mis is.

Dit is in ZW eindhoven waar alleen vanaf vorig jaar in de straat glasvezel was aangelegd. Ik woon daar al sinds 2012 en nooit glasvezel geweest. En eindhoven maar reclame maken met zijn high-tech! Van 2001 tot de verhuizing woonde ik in Noord Eindhoven en had ik in 2009 glasvezel in de flat. Moet je nagaan.

 

T-mobile blijft in mijn optiek ERG in gebreke, maar waarschijnlijk komt dat door de onderaannemer.

Ik neig ernaar om toch weer terug te keren naar Ziggo, die mij onlangs een goede aanbieding gaf. Goh Ziggo, dat kun je ook VEEL eerder doen!

 

T-mobile, luister je genoeg naar je klanten in de communitiy?

Reputatie 7
Badge +5

Arme @Dennis D. 

Maar in ieder geval fijn kunnen klagen, Eindhoven is niks, Tmobile is niks maar dat ligt misschien aan de onderaannemer, Ziggo was ook niks want die kwam niet vanzelf met een aanbieding dat het even goedkoper kon.

Maar misschien de post over de groeistuipjes van glasvezel nog een keer doornemen?

En daarop volgend de belangrijkste vraag, Wat werkt er niet. Geen licht licht dat binnenkomt?

Welke modem?
Branden daarop de juiste lampjes?
De mediaconverter branden daar de juiste lampjes?

Reputatie 6
Badge

Wat ik zie is dat het PON LEDje uit is en het LOS LEDje knippert 1 x per 2 seconden (langzaam dus). Ik heb op dit forum gelezen dat dit betekent dat er geen optisch signaal binnenkomt. Nu snap ik er helemaal niets meer van. Heeft die monteur van Open Dutch Fiber dan gezegd dat er signaal op stond, terwijl dat helemaal niet zo was?

Ik ga denk ik maar een herroepingsformulier invullen, want dit gaat natuurlijk nooit werken op deze manier. De klantenservice laat nog steeds niets van zich horen.

dit has ik ook. Toen de tweede Guidion monteur kwam probeerde die na een vraagover de tweede aansluiting op de FTU voor de grap ook de tweede aansluiting. Die werkte. De Turk die namens  Open Dutch Fiber de FTU had geplaatst had blijkbaar tussen alle telefoontjes door (bekend verhaal, had ik ook) de pigtail aan de verkeerde kant van de FTU geplaatst…  Dat verklaart inderdaad dat bij het testen er wel licht werd gezien. Die test werd gedaan voordat de pigtail in de FTU werd geplaatst.

Laat Guidion als die langs komen  de “verkeerde” aansluiting op de FTU ook maar eens proberen. Formeel mag je dat zelf niet doen anders zou ik je aanraden zelf even de glasvezel om te steken.

Wat ik zie is dat het PON LEDje uit is en het LOS LEDje knippert 1 x per 2 seconden (langzaam dus). Ik heb op dit forum gelezen dat dit betekent dat er geen optisch signaal binnenkomt. Nu snap ik er helemaal niets meer van. Heeft die monteur van Open Dutch Fiber dan gezegd dat er signaal op stond, terwijl dat helemaal niet zo was?

Ik ga denk ik maar een herroepingsformulier invullen, want dit gaat natuurlijk nooit werken op deze manier. De klantenservice laat nog steeds niets van zich horen.

dit has ik ook. Toen de tweede Guidion monteur kwam probeerde die na een vraagover de tweede aansluiting op de FTU voor de grap ook de tweede aansluiting. Die werkte. De Turk die namens  Open Dutch Fiber de FTU had geplaatst had blijkbaar tussen alle telefoontjes door (bekend verhaal, had ik ook) de pigtail aan de verkeerde kant van de FTU geplaatst…  Dat verklaart inderdaad dat bij het testen er wel licht werd gezien. Die test werd gedaan voordat de pigtail in de FTU werd geplaatst.

Laat Guidion als die langs komen  de “verkeerde” aansluiting op de FTU ook maar eens proberen. Formeel mag je dat zelf niet doen anders zou ik je aanraden zelf even de glasvezel om te steken.

Ik heb hetzelfde. Kan ik zelf die I en II bij de FTU wisselen of beter wachten? Het lijkt nogal fragiel...

Wat ik zie is dat het PON LEDje uit is en het LOS LEDje knippert 1 x per 2 seconden (langzaam dus). Ik heb op dit forum gelezen dat dit betekent dat er geen optisch signaal binnenkomt. Nu snap ik er helemaal niets meer van. Heeft die monteur van Open Dutch Fiber dan gezegd dat er signaal op stond, terwijl dat helemaal niet zo was?

Ik ga denk ik maar een herroepingsformulier invullen, want dit gaat natuurlijk nooit werken op deze manier. De klantenservice laat nog steeds niets van zich horen.

dit has ik ook. Toen de tweede Guidion monteur kwam probeerde die na een vraagover de tweede aansluiting op de FTU voor de grap ook de tweede aansluiting. Die werkte. De Turk die namens  Open Dutch Fiber de FTU had geplaatst had blijkbaar tussen alle telefoontjes door (bekend verhaal, had ik ook) de pigtail aan de verkeerde kant van de FTU geplaatst…  Dat verklaart inderdaad dat bij het testen er wel licht werd gezien. Die test werd gedaan voordat de pigtail in de FTU werd geplaatst.

Laat Guidion als die langs komen  de “verkeerde” aansluiting op de FTU ook maar eens proberen. Formeel mag je dat zelf niet doen anders zou ik je aanraden zelf even de glasvezel om te steken.

Louis, je bent briljant! Wat al die monteurs niet voor elkaar kregen, is jou wel gelukt! Ik hoefde echter alleen maar het glasvezelkabeltje iets verder in aansluiting 1 van de FTU te duwen en toen werkte het al. Die prutser van een monteur van Guidion heeft, in de haast om weg te komen, dat glasvezelkabeltje er niet goed genoeg in gestoken.

Dus nu heb ik ineens wel internet, ongelooflijk! Dank, dank, dank!!!

Reputatie 6
Badge

Wat ik zie is dat het PON LEDje uit is en het LOS LEDje knippert 1 x per 2 seconden (langzaam dus). Ik heb op dit forum gelezen dat dit betekent dat er geen optisch signaal binnenkomt. Nu snap ik er helemaal niets meer van. Heeft die monteur van Open Dutch Fiber dan gezegd dat er signaal op stond, terwijl dat helemaal niet zo was?

Ik ga denk ik maar een herroepingsformulier invullen, want dit gaat natuurlijk nooit werken op deze manier. De klantenservice laat nog steeds niets van zich horen.

dit has ik ook. Toen de tweede Guidion monteur kwam probeerde die na een vraagover de tweede aansluiting op de FTU voor de grap ook de tweede aansluiting. Die werkte. De Turk die namens  Open Dutch Fiber de FTU had geplaatst had blijkbaar tussen alle telefoontjes door (bekend verhaal, had ik ook) de pigtail aan de verkeerde kant van de FTU geplaatst…  Dat verklaart inderdaad dat bij het testen er wel licht werd gezien. Die test werd gedaan voordat de pigtail in de FTU werd geplaatst.

Laat Guidion als die langs komen  de “verkeerde” aansluiting op de FTU ook maar eens proberen. Formeel mag je dat zelf niet doen anders zou ik je aanraden zelf even de glasvezel om te steken.

Louis, je bent briljant! Wat al die monteurs niet voor elkaar kregen, is jou wel gelukt! Ik hoefde echter alleen maar het glasvezelkabeltje iets verder in aansluiting 1 van de FTU te duwen en toen werkte het al. Die prutser van een monteur van Guidion heeft, in de haast om weg te komen, dat glasvezelkabeltje er niet goed genoeg in gestoken.

Dus nu heb ik ineens wel internet, ongelooflijk! Dank, dank, dank!!!

Zoals ik al zei mag je formeel niet zelf aan de glasvezel komen. Nou moet ik zeggen dat als je niet me grof geweld aan de gang gaat en een beetje voorzichtig bent er niet zo veel kan fout gaan.  Maar het is heel goed te zien dat je aansluiting werkt

Wat ik zie is dat het PON LEDje uit is en het LOS LEDje knippert 1 x per 2 seconden (langzaam dus). Ik heb op dit forum gelezen dat dit betekent dat er geen optisch signaal binnenkomt. Nu snap ik er helemaal niets meer van. Heeft die monteur van Open Dutch Fiber dan gezegd dat er signaal op stond, terwijl dat helemaal niet zo was?

Ik ga denk ik maar een herroepingsformulier invullen, want dit gaat natuurlijk nooit werken op deze manier. De klantenservice laat nog steeds niets van zich horen.

dit has ik ook. Toen de tweede Guidion monteur kwam probeerde die na een vraagover de tweede aansluiting op de FTU voor de grap ook de tweede aansluiting. Die werkte. De Turk die namens  Open Dutch Fiber de FTU had geplaatst had blijkbaar tussen alle telefoontjes door (bekend verhaal, had ik ook) de pigtail aan de verkeerde kant van de FTU geplaatst…  Dat verklaart inderdaad dat bij het testen er wel licht werd gezien. Die test werd gedaan voordat de pigtail in de FTU werd geplaatst.

Laat Guidion als die langs komen  de “verkeerde” aansluiting op de FTU ook maar eens proberen. Formeel mag je dat zelf niet doen anders zou ik je aanraden zelf even de glasvezel om te steken.

Ik heb hetzelfde. Kan ik zelf die I en II bij de FTU wisselen of beter wachten? Het lijkt nogal fragiel...

Het stekkertje voorzichtig bij het groene deel vastpakken en eerst maar eens kijken of die er iets dieper in kan. Dat loste bij mij het probleem al op. Ongelooflijk, ik ben maanden bezig om alles werkend te krijgen en zoiets simpels als een Guidion monteur die het stekkertje niet goed plaatst, is het probleem van alles.

Reageer