Beantwoord

Nieuwe klant, nog steeds geen werkende verbinding

  • 16 November 2022
  • 10 reacties
  • 167 Bekeken

28/10 kwam monteur 1 van Guidion om de boel aan te sluiten, helaas rood wereldbolletje op het modem en speed lampje op de convertor uit….conclusie van de monteur, er zit nog een andere provider op de lijn……leek mij stug want die was al twee jaar geleden opgezegd maar goed. Doorgezet naar de backoffice ofzo en hij ging weer weg.

2/11 komt er een monteur van het glasvezelnetwerk. Hele lijn doorgemeten, heen en weer geweest naar het verdeelstation, ook daar alles in orde, kpn modem er aan gehangen en die deed het wel. Conclusie apparatuur t-mobile mogelijk defect…..en daar ging hij weer.

9/11 monteur 2 van Guidion……stapt uit de auto met zijn boormachientje en heeft geen idee wat hij komt doen….ja nieuwe installatie uitvoeren…ik zeg alles hangt al maar het werkt niet….oh, hij kijkt in het systeem, kan geen gegevens inzien, belt wat met de backoffice etc. Conclusie…verkeerd gepatched, KPN moet komen. En weg was hij weer. 

11/11 zelf maar weer eens gebeld naar de status, het is blijkbaar doorgezet naar KPN die moeten een monteur sturen die de patches moet controleren ofzo. U wordt gebeld of gemaild mevrouw.

Inmiddels is het 16 november en ik ben nog niet gebeld, geen emails gezien, geen voicemails gemist what so ever…..

Als ik vrijdag nog niets gehoord heb en er nog geen afspraak is ingepland voor een KPN monteur die binnen een normale termijn de boel komt fixen, dan kunnen jullie vrijdag een telefoontje verwachten dat ik de boel annuleer en bij Ziggo blijf. Die godzijdank nog gewoon werkt hier in huis, want ik heb het geprobeerd via jullie unlimited databundel en een hotspot, maar dat is niet te doen met kleine kinderen met ipads, en gewoon tv kijken is ook onmogelijk via een hotspot, dus het Ziggo modem maar weer ingeplugd.

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 16 November 2022, 12:19

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Sandra1378, bedankt voor je uitgebreide verhaal en het stoot mij aan het zere been dat dit nog voorduurt, dit moet heel snel rechtgezet worden! Het is nooit leuk als dezelfde monteur terug moet komen. Daarom wilde ik ervoor zorgen dat er zo snel mogelijk iemand bij je langs komt.

Echter, toen ik in je abonnement dook zou er gisteren al een afspraak zijn gemaakt voor morgen tussen 12:00-15:00.

Ik heb er vertrouwen in dat de monteur van morgen een hoop voor je kan betekenen. Mocht er toch nog iets spelen klop dan zeker aan. Ik wil heel graag dat dit zeer snel voor je wordt opgelost!

Hoi @Sandra1378, bedankt voor je uitgebreide verhaal en het stoot mij aan het zere been dat dit nog voorduurt, dit moet heel snel rechtgezet worden! Het is nooit leuk als dezelfde monteur terug moet komen. Daarom wilde ik ervoor zorgen dat er zo snel mogelijk iemand bij je langs komt.

Echter, toen ik in je abonnement dook zou er gisteren al een afspraak zijn gemaakt voor morgen tussen 12:00-15:00. 

Ik heb er vertrouwen in dat de monteur van morgen een hoop voor je kan betekenen. Mocht er toch nog iets spelen klop dan zeker aan. Ik wil heel graag dat dit zeer snel voor je wordt opgelost!

Dat is dan fraai, maar ik ben morgen aan het werk en er is niemand thuis op dat tijdstip…..ik heb ook niemand aan de telefoon gehad hiervoor of een mail over ontvangen 🧐

Nou, dan ga ik morgenmiddag maar thuiswerken in de hoop dat deze monteur komt opdagen……wel bijzondere werkwijze dat er een afspraak wordt ingepland zonder te bellen of het uberhaupt op dat tijdstip uitkomt…..

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Sandra1378, goed dat je dit aangeeft, het verrast mij ook dat je hier niet van af weet. De afspraak werd gisteren ingepland rond 16:15, kan toevallig iemand anders in jouw huishouden deze afspraak hebben gemaakt? Het nummer dat zou zijn gecontacteerd eindigt op 197.

Ik ben benieuwd hoe de vork in de steel zit!

Dat is mijn telefoonnummer idd en ik heb gisteren rond dat tijdstip niemand gesproken….ik was toen aan het werk. Vaag….

Nou, je gelooft het niet, maar inmiddels ben ik gebeld en idd zag ze dat de afspraak al in het systeem stond. Het was dezelfde dame die ook de monteur voor het glasvezelnetwerk van de afspraak van 2/11 had ingepland, dus het zal mij benieuwen of dit de laatste keer is dat ze hoeven te komen. En dat alles na morgen dus werkt…..zo niet, dan nemen we toch helaas nog steeds vrijdag afscheid 😊

Reputatie 7
Badge +4

Dat maakt het een stuk logischer @Sandra1378! Geen zorgen, ook ik wil dat dit dé monteur wordt die het voor eens en voor altijd op kan lossen. Ik heb er ook vertrouwen in dat de monteur veel voor je kan betekenen en ik verwacht dat je snel weer onbezorgd kan genieten!

Nou, zojuist zijn de monteurs van het netwerk weer geweest…..wederom de lijn doorgemeten van alle kanten, patches gecontroleerd etc…...alles perfect in orde net als de vorige keer….dus waarom de meest recente monteur van Guidion dan zegt dat de patch niet okay is is mij een raadsel.

 

Ze hebben terwijl ze met KPN aan de lijn zaten er een testmodem opgezet rechtstreeks op de lijn dus zonder media converter er tussen (aangezien die bij het Zyxel modem hoort) en toen was de lijn UP…..zodra de kabel weer in de Media Converter gestoken werd was de lijn NIET meer UP.

 

De monteur van Guidion heeft vorige week woensdag alleen maar een ander modem er aan gehangen die het uiteraard ook niet deed, maar niet de media converter geprobeerd.

 

Conclusie van de netwerk monteurs is dus nog steeds dat het aan jullie apparatuur ligt en dan aan de Media Converter aangezien de lijn dan niet meer UP is aan de KPN kant en rechtstreeks op een KPN modem hij dat wel is.

 

Hoe nu verder, want ik vermoed dat hier weer een week overheen gaat en dat vind ik onacceptabel.

 

Stuur mij aub een nieuwe media converter op, dat is dat kleine kastje waar de hoofdaansluiting in gaat en vandaar uit verder naar het T54 modem van Zyxel. En dan kan ik zelf wel die 2 kabeltjes daar in steken. En als die het dan ook nog niet doet, ja dan houdt het op voor T-Mobile en blijf ik bij Ziggo.

 

Weet je...ik heb er nog eens over nagedacht.

 

Ik ga maar rechtstreeks bij de KPN een abonnement afsluiten…..dan maar geen klantvoordeel…..

Wel een gratis TV zag ik ;-).

 

Ik ga even bellen met de klantenservice om de boel te annuleren.

 

Overstappen van Solcon naar Ziggo 2 jaar geleden ging een stuk makkelijker. Installatiepakket in huis, zelf aansluiten en hoppa alles werkt…..snap niet dat dit zo moeilijk moet zijn…..en dan vooral dat stukje Kastje Muur gedoe…..

 

Fijne dag!

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Sandra1378, sorry dat we je dit gevoel hebben gegeven! Ik zie inderdaad dat je inmiddels je abonnement hebt geannuleerd. Weet dat ik het graag anders had gezien en dat ik je ervaring zeker meeneem als feedback. Mocht je nog vragen hebben mag je die hier altijd stellen. Voor nu wens ik je toch een mooie dag en een goed weekend!

Reageer