Beantwoord

nieuwe xgs-pon ont activeren

  • 3 May 2024
  • 8 reacties
  • 116 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Top Poster
  • 17 reacties

Hoi,

is er een moderator die er voor kan zorgen dat mijn nieuwe ONT geactiveerd word?

heb deze ontvangen na upgrade naar 8gb maar pin lampje blijft knipperen

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 6 May 2024, 10:21

Bekijk origineel

8 reacties

@mroks Hoi

Normaal moet een monteur het nieuwe ONT aansluiten en registreren.

Heeft U geen monteur afspraak gemaakt of kunnen maken.?

Werkt de oude ONT nog wel.?

 

 

 

 

Reputatie 1

Oude werkt nog wel. 
maar de nieuwe activeren is toch niet meer dan provisioning zodat die kan registreren. Was bij de oude ook. 

@mroks

Volgens mij moet een monteur dit doen.

Maar misschien kan @Tommie van Odido Hier even naar kijken of het ook zo kan.

Het kan ook nog zijn dat de monteur naar het pop station (wijkkast) moet om de patch over te zetten.

 

Reputatie 1

Een guidion monteur kan toch niet in de wijk centrale van ODF?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @mroks, wat gaaf om te horen dat je voor onze snelste snelheid gekozen hebt!

De Guidion monteur zal dit voor je moeten doen op 9 mei. Je gaat namelijk van GPON naar een XGS-PON. Er is geen patching nodig in de wijkcentrale, de meeste Guidion monteurs kunnen wel de wijkcentrale in. De monteur is wel nodig om het ONT aan te sluiten. Gelukkig komt hij deze week al en zal het niet langer meer duren voordat je kunt genieten van je nieuwe snelheid.

Reputatie 1

Hoi Tommie,

Moet hij de ONT dan nog activeren in de backend?

Een kabel inprikken lukt me zelf ook wel 😊

Reputatie 7
Badge +14

Er moet van alles gebeuren, incl. administratie en de patch kabel in de wijkcentrale. Dus laat alles zoals het is, dan wordt het met garantie straks werkend opgeleverd.

Reputatie 1

Even een update over de upgrade. Er hoeft niets gepatched te worden. het enige wat er gedaan moest worden was het serie nummer van de nieuwe ONT invoeren in de backend. Dit had mijns inziens ook gewoon door de servicedesk of eventueel 2de lijn gedaan kunnen worden.

Verder ben ik er gister achter gekomen dat ik een verkeerde modem heb ontvangen een T56 met 2.5G WAN poort. Is geen probleem voor mij omdat ik eigen apparatuur gebruik. Maar kan me voorstellen dat andere mensen hier tegen aan kunnen lopen mochten ze upgraden.

Reageer