Beantwoord

nog steeds geen terugkoppeling op mijn nieuwe aansluiting of aanpassen nieuwe aansluitjng

  • 30 January 2024
  • 25 reacties
  • 291 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 19 reacties

Beste Odido , 

 

Ik geloofde in eerste instantie niet dat odido zo slecht kan zijn als de vele zeggen op Trustpilot of social media. Alleen kan ik nu zeggen uit eerste hand dat de communicatie veruit de slechtste is die ik tot nu toe heb meegemaakt. Ik probeer al sinds november 2023 een nieuwe aansluiting voor elkaar te krijgen en er wordt gewoon niet gecommuniceerd. Jullie krijgen van mij nog 1 week de tijd om contact op te nemen en te vertellen hoe, wat en wanneer ik mijn aansluiting krijg. Anders ga ik gewoon overstappen. Dit is echt uitermate slecht dit.

icon

Beste antwoord door OdjiS 3 February 2024, 13:12

Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @OdjiS, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat de order op 29-01 door is gelopen in ons systeem. Er is wat vertraging opgelopen in december, excuses voor het ongemak. Ik ga er vanuit dat het niet heel lang meer zal duren voordat de nieuwe verbinding gerealiseerd kan worden. Zodra de wijkcentrale gereed is zal Guidion vanzelf contact met je opnemen.

Reputatie 1

Hallo, wat fijn dat er een reactie is gekomen. Ik wacht tot een maximum van 2 weken. Ik zal dan middels de community wel contact met Odido opnemen. Hier wordt wel op de juiste wijze doorgepakt. Mijn dank daarvoor. 

Reputatie 6
Badge +2

@OdjiS Ik heb er vertrouwen in dat het goed komt, wij wachten je terugkoppeling rustig af! 😊

Mocht ik in de tussentijd iets voor je kunnen betekenen, laat het mij dan weten. Ik sta altijd paraat om verder te helpen! 

Reputatie 1

Beste Odido, 

 

De installatie pakket is gearriveerd en ik heb op de glasvezel na alles kunnen installeren. Tot nu toe zeer tevreden. 8 februari komt de monteur langs en als het goed is hoeft hij alleen maar de kabel te realiseren. De rest is al klaar. 

 

Bedankt voor het doorpakken.

Tip: hou de klant eens in de maand op de hoogte van hun bestelling middels mail of telefoontje. Dat neemt veel onbegrip weg. 

 

Groetjes.

Reputatie 7
Badge +16

@OdjiS Heel goede tip; ik neem deze mee in onze feedbackvergadering aanstaande week! 😄👍 Veel plezier met het abonnement en bij vragen kun je altijd via de Community om hulp vragen. We staan altijd voor je klaar!

Reputatie 1

Alles is geïnstalleerd. 

Alleen vraag ik me nu af wat er nu veranderd is. Qua snelheden haalt mijn internetverbinding (bekabeld ) niet hoger dan 934 mbps down en 972 Mbps upload. Hij zou eigenlijk tot de 2 gb moeten halen lijkt me . De vorige aansluiting was namelijk ook zo hoog. Hoe kan dit ? 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @OdjiS, voor snelheden hoger dan 1 Gbit/s dien je minstens een Cat6a kabel in de 2.5 Gbit/s Lan poort te doen. Dit is de enige poort die meer dan 1 Gbit/s ondersteund. Een Cat6 kan maar tot 1 Gbit/s, een Cat6a kan tot 10 Gbit/s. 

Reputatie 1

Oh ik zie nu dat er een cat5 kabel in zit. Ik heb gelijk 5x  cat 8.1 besteld . Die kan wel wat hebben. Bedankt voor je terugkoppeling. Daar kan ik wat mee. 

Reputatie 7
Badge +9

Dat is dan de oorzaak @OdjiS. Ik heb mijn eigen woning ook voorzien van alleen Cat 8. kabels, ideaal! 

Reputatie 1

Nu zie ik dat er 1 te kort is dus morgen kan ik meer zeggen over de verbinding. Bedankt voor je reactie 

Reputatie 1

Hallo Odido, 

 

Nu blijkt mijn switch ook maar tot 1 gbps ondersteunen, ik heb een nieuwe moeten aanschaffen 😇. 

 

Morgen kan ik er meer over vertellen #zoblijfikbezig

Reputatie 1

 

Reputatie 1

Ik heb een cat8 kabel van de buurman gekregen. Helaas geeft de 10g poort geen 2.5 gbps af. 

 

Morgen komen de andere cat8 kabels en als de verbinding niet beter wordt, wil ik je verzoeken om mee te denken naar een andere oplossing . 

Reputatie 1

De andere kabels zijn ook binnengekomen... 

 

Helaas heeft dit geen effect gehad. 

 

Zie foto's 

 

Ik betaal vanaf nu voor 2 gbps en krijg nu dus 1 gbps. Verder is alles afgesloten van de router en is niks aangesloten via wifi .. de router is ook gereset naar fabrieksinstellingen, dit heeft niks geholpen. 

Reputatie 1

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @OdjiS, het zou nu goed moeten werken. Zou je een volledige test willen/kunnen aanleveren? Dan zet ik het meteen voor je door!

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Reputatie 1

Hallo, hierboven in de foto's staat wat er in de handleiding wordt verzocht. 

Moet ik alsnog de stappen nog een keer doorlopen of is het beeldmateriaal wat al geleverd is genoeg bewijsmateriaal? 

Graag zou ik de rekening van komende maand nog steeds op 1 gbps down en upload willen hebben omdat Odido niet levert wat ze zeggen. 

 

Maar even iets anders..

Ziggo heeft met mij contact opgenomen en die beweren dat jullie niet kunnen leveren wat jullie zeggen. De aansluiting die er nu is, kan alleen maar tot 1 gbps geleverd worden. Ook al is de monteur langs geweest. 

 

Ik heb een aanbieding gekregen waar ik moeilijk omheen kan tenzij jullie met een tegenaanbod komen.

Ik kan namelijk voor 36.95 een internet van 1 gbps voor de komende 9 maanden aansluiten en ze garanderen me dat ik 1 gbps aan verbinding kan krijgen met wifi  op een bereik van 250m2 . Dat is dan het dubbele van wat ik nu krijg van odido.  

 

Ik ga dinsdag 20 februari een knoop doorhakken dus dat is dan ook de deadline om met een tegenaanbod te komen. Mocht de 2gbps wel geleverd worden dan annuleer ik  de Ziggo overstapservice . 

 

Met vriendelijke groet, 

 

Odji 

 

 

  

Reputatie 1

Alsnog maar een keer gedaan ... Zie foto's 

Reputatie 1

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @OdjiS, bedankt voor de terugkoppeling.

Dat zijn bijzondere aannames van de monteur van Ziggo haha! 2 Gbit/s is zeker wel leverbaar op jouw adres en aansluiting. Daarnaast vind ik het knap dat hij 1 Gbit/s kan “garanderen” op Wifi, dat kan alleen als alle meespelende factoren meezitten. Al helemaal op 250m2. Er zijn een heleboel factoren die meespelen; Afstand tot de router, interferentie, obstakels, aantal gebruikers, bandbreedte van de internetprovider, routerprestaties, instellingen van de router en overbelasting van het netwerk. Heb je toevallig buren die het netwerk belasten, dan kan jouw snelheid aangetast worden.

 

Ik heb besloten om een monteur aan te sturen om eens grondig te onderzoeken wat er precies aan de hand is. Administratief staat alles goed dus ik ben erg benieuwd wat hij gaat aantreffen. Zou je mij een terugkoppeling willen geven na de tijd? Alvast bedankt.

Reputatie 1

Hey, wat fijn dat je weer zo snel reageert. Jij hebt goede punten aangekaart. Ik ga de overstap annuleren. Ik vind het super dat je me helpt door een monteur deze kant op te sturen ik ga ervan uit dat deze kosteloos is? 

 

Nogmaals bedankt voor je snelle reply. 

Je maakt veel goed door op deze wijze te reageren. 

 

Groetjes 

Reputatie 1

Het is opgelost ! 

 

Reputatie 1

 

Reputatie 1

Ik zou het wel fijn als een monteur dit nog even naloopt. 

Dan weet ik zeker dat ik alles goed heb aangesloten. 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @OdjiS, fijn om te horen! Je kunt een afspraak met de monteur inplannen via het linkje die we per e-mail hebben ontvangen. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! 😊 Groetjes, Ishana

Reageer