Beantwoord

Odido aub geef mij eindelijk glasvezel

  • 28 September 2023
  • 28 reacties
  • 242 Bekeken

Reputatie 1
  • Op 2 februari 2023 kreeg ik van T-Mobile een mailtje dat ik glasvezel kon bestellen
  • Elke keer werd de aansluit moment uitgesteld...eerst maart, toen april etc.
  • Ik zit bij Ziggo en betaal nu meer omdat ik glasvezel wil en dus mijn contract bij Ziggo niet heb verlengd.
  • Eindelijk vorige week is de kabel naar binnen gebracht. Ik heb gelijk aangegeven aan Odido dat ik met spoed aangesloten wil worden. 
  • Heb een tweede keer gebeld om te vragen hoe nu verder. Van de eerste keer kon men niks terug vinden. 
  • Heb nog geen aansluitdatum ontvangen. Alles in de woning is aangesloten ook het ONT.

Nogmaals het verzoek om zsm aan te sluiten. Dan kan ik Ziggo opzeggen. Ziggo heeft namelijk veel storing in mijn woning. Het enige wat er hoeft te gebeuren is dus een patch in de POP centrale en de lijn te activeren. Ik zie dat het bij anderen nogal problemen kan opleveren dus hoop dat dit niet het geval is. Geloof me als ik voor KPN kon kiezen had ik dit zeker gedaan. Zeker na alle slechte ervaringen met ADSL en T-Mobile. Het grootste probleem is dat men met teveel verschillende partijen en onderaannemers samenwerken waarbij men blijkbaar verzuimt de administratie goed af te handelen. Ook denkt met de problemen op te lossen met een nieuwe naam maar denk dat dit weinig zal veranderen.

icon

Beste antwoord door Vipinholland 10 October 2023, 09:50

Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Vipinholland, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ben direct voor je gaan kijken en ik zie dat Guidion vanmorgen aangestuurd is voor de installatie. Hopelijk kun je snel een afspraak maken, na de installatie zul je volledig opgeleverd zijn!

Reputatie 1

Hartelijk dank voor je reactie. Heb voor aankomende maandag een afspraak gemaakt. Hoop dat alles dan werkt!

Reputatie 1

Hey @Vipinholland, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ben direct voor je gaan kijken en ik zie dat Guidion vanmorgen aangestuurd is voor de installatie. Hopelijk kun je snel een afspraak maken, na de installatie zul je volledig opgeleverd zijn!

Nog even een vraag. Word de lijn die dag dan ook opgeleverd? Want in de opdracht van Guidion staat alleen NT installeren. Die is al aangesloten. Heb begrepen dat niet elke Guidion monteur toegang heeft tot de pop centrales van OpenDutchFiber. Heb geen zin om van die toestanden mee te maken dat ik voor niks thuis blijf en ik weer moet wachten op een andere monteur!

Reputatie 7
Badge +9

@Vipinholland bedankt voor je snelle reactie!

Guidion komt niet alleen de installatie doen maar moet de verbinding ook administratief aanmelden. Dan wordt de lijn pas open gezet en ben je up and running! 

Reputatie 1

@Vipinholland bedankt voor je snelle reactie!

Guidion komt niet alleen de installatie doen maar moet de verbinding ook administratief aanmelden. Dan wordt de lijn pas open gezet en ben je up and running! 

Ah fijn. Dus hij is al gepatched in de POP dan?

Reputatie 7
Badge +16

@Vipinholland Guidion doet tegenwoordig zowel de patch in de POP én de huisinstallatie van het modem op één dag. Dat betekent dat jij vanaf het moment van installatie - als het goed is - meteen online bent! 😄

UPDATE: deze informatie is fout wanneer het een Open Dutch aansluiting betreft. Sorry voor de vergissing!

Reputatie 1

Nou vandaag was het zover. Eerder naar huis gegaan om op tijd aanwezig te zijn als de monteur mijn internet zal activeren

NOT

Aardige jongen waar echt nergens vanaf te lezen was dat hij een monteur is(geen bedrijfskleding en een rugzakje waar denk ik alleen een schroevendraaier in zat).

 

Stond binnnen een minuut weer buiten(zoals al doorgegeven was alles in huis al aangesloten). Ja geen signaal(los) lampje knippert...ga ik niet over sorry.

Ach Ach Ach….hoe kan het ook anders. Geen internet Dank Odido.

Reputatie 1

@Vipinholland Guidion doet tegenwoordig zowel de patch in de POP én de huisinstallatie van het modem op één dag. Dat betekent dat jij vanaf het moment van installatie - als het goed is - meteen online bent! 😄

Je wist dus blijkbaar niet waar je het over hebt. Guidion heeft geen toegang tot de centrales van OpenDutchFiber. Zoals ik zelf al boven aan gaf.

Reputatie 1

Guidion heeft aan Odido doorgegeven dat OpenDutchFiber aan een andere onderaannemer moet vragen om mijn lijn te testen. Is spoed dus ze behandelen ongeveer over 7 dagen 😂😂😂

 

Niet alleen een nietszeggende naam maar ook een nietszeggende service!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Vipinholland, bedankt voor je terugkoppeling. Hopelijk kan de onderaannemer ervoor zorgen dat je snel opgeleverd bent! 

Reputatie 1

Het heeft even geduurd maar vandaag werkt het uiteindelijk. Jammer van de slechte start.

Alleen nog een administratief iets. Had het eerder al doorgegeven maar er zou na oplevering ook tv worden toegevoegd (eerste 10mnd gratis). Dit komt dan overeen met de korting die nu aangeboden word op jullie site.

Reputatie 1

Is er iemand die kan kijken naar het tv gedeelte aub

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Vipinholland, heb je dit toevallig met iemand telefonisch besproken? Ik zie hier namelijk niks over terug in mijn systeem. Deze actie kan namelijk alleen geactiveerd worden bij een eerste order.  

Reputatie 1

Hey @Vipinholland, heb je dit toevallig met iemand telefonisch besproken? Ik zie hier namelijk niks over terug in mijn systeem. Deze actie kan namelijk alleen geactiveerd worden bij een eerste order.  

Ja ik had een nieuwe order geplaatst ivm de korting. Echter dit hadden ze terug gedraaid omdat ik dan sneller een aansluiting zou krijgen. De korting op het abonnement was wel toegepast alleen televisie kon pas na oplevering abonnement.

 

Anders moet ik mijn huidige abonnement weer annuleren en opnieuw aanvragen...

Reputatie 7
Badge +16

@Vipinholland Guidion doet tegenwoordig zowel de patch in de POP én de huisinstallatie van het modem op één dag. Dat betekent dat jij vanaf het moment van installatie - als het goed is - meteen online bent! 😄

Je wist dus blijkbaar niet waar je het over hebt. Guidion heeft geen toegang tot de centrales van OpenDutchFiber. Zoals ik zelf al boven aan gaf.

Ik haak hier graag nog even op in omdat dit niet de info is die ik toen doorkreeg: mij was verteld dat ook op ODuF door Guidion gepatcht kon worden. Mijn nederige excuses voor deze fout, ik zou nooit intentioneel verkeerde informatie leveren aan klanten en zal mijn reactie aanpassen zodat de fout highlighted wordt.

Reputatie 7
Badge +16

@Vipinholland Graag voeg ik TV toe aan jouw aanvraag. Kun je me vertellen of je mét TV Box wilt kijken of zonder (via de Odido Online TV app)? 

Reputatie 1

@Vipinholland Graag voeg ik TV toe aan jouw aanvraag. Kun je me vertellen of je mét TV Box wilt kijken of zonder (via de Odido Online TV app)? 

Zonder. Heb een Google Chromecast. Alvast dank!

Reputatie 1

@Vipinholland Guidion doet tegenwoordig zowel de patch in de POP én de huisinstallatie van het modem op één dag. Dat betekent dat jij vanaf het moment van installatie - als het goed is - meteen online bent! 😄

Je wist dus blijkbaar niet waar je het over hebt. Guidion heeft geen toegang tot de centrales van OpenDutchFiber. Zoals ik zelf al boven aan gaf.

Ik haak hier graag nog even op in omdat dit niet de info is die ik toen doorkreeg: mij was verteld dat ook op ODuF door Guidion gepatcht kon worden. Mijn nederige excuses voor deze fout, ik zou nooit intentioneel verkeerde informatie leveren aan klanten en zal mijn reactie aanpassen zodat de fout highlighted wordt.

Kan gebeuren echter alles bij elkaar is gewoon vervelend. Maar nu het werkt is alles weer vergeten haha

Reputatie 1

Nog een vraag. Heb dus best lang moeten wachten. We hebben op de eerste verdieping echt slecht wifi. Kan er mss nog een wifi versterker vanaf als goedmakertje 😂

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Vipinholland ,

De zyxel is meer dan een wifi versterker.  Het is een Mesh wifi netwerk en er kunnen meerdere units een vermaasd netwerk vormen. Je kunt ze zelf bestellen via je my-odido pagina.

Reputatie 1

Hoi @Vipinholland ,

De zyxel is meer dan een wifi versterker.  Het is een Mesh wifi netwerk en er kunnen meerdere units een vermaasd netwerk vormen. Je kunt ze zelf bestellen via je my-odido pagina.

Heb een wifi versterker aangeschaft. Wacht nu nog op het tv gedeelte wat @Jason van Odido  gaat toevoegen.

 

Reputatie 7
Badge +16

@Vipinholland De TV-order kan ik morgen pas doen omdat de wifipunt-order een 2e nieuwe, losse order verhindert. Omdat je zelf al een wifipunt besteld hebt, heb ik voor het gemak die order gecanceld en een nieuw wifipunt op onze kosten besteld. Deze ontvang je binnen vijf werkdagen. Help me voor alle zekerheid morgen herinneren dat ik TV toevoeg, thanks! 😉

Reputatie 1

@Vipinholland De TV-order kan ik morgen pas doen omdat de wifipunt-order een 2e nieuwe, losse order verhindert. Omdat je zelf al een wifipunt besteld hebt, heb ik voor het gemak die order gecanceld en een nieuw wifipunt op onze kosten besteld. Deze ontvang je binnen vijf werkdagen. Help me voor alle zekerheid morgen herinneren dat ik TV toevoeg, thanks! 😉

Nou, zo komt het toch allemaal nog goed! Hartelijk dank!

Reputatie 7
Badge +16

@Vipinholland Goedemorgen, ik heb TV toegevoegd maar ben nog bezig om de kortings-tag van 8 maanden voor de nieuwe aanvraag promo in het systeem te zetten. Die koppeling werkt soms niet helemaal mee. Geen zorgen dus als je € 12,50 per maand extra ziet staan, dit verdwijnt straks - beloofd! 

Reputatie 1

@Vipinholland Goedemorgen, ik heb TV toegevoegd maar ben nog bezig om de kortings-tag van 8 maanden voor de nieuwe aanvraag promo in het systeem te zetten. Die koppeling werkt soms niet helemaal mee. Geen zorgen dus als je € 12,50 per maand extra ziet staan, dit verdwijnt straks - beloofd! 

Goedemorgen,

 

Hartelijk dank alvast. Gaat het hier om 8 of 10 maanden? Als ik dus nu kijk bij odido gaat het om 10 maanden.

 

Nogmaals dank!

 

Reageer