Beantwoord

Odido en Dutch Fiber wijzen naar elkaar | wanneer glasvezel

  • 29 February 2024
  • 12 reacties
  • 203 Bekeken

Inmiddels zijn we al een tijdje klant bij Odido, met DSL, aangezien er nog geen glasvezel beschikbaar was. Maar daar wordt nu eindelijk met een snel tempo iets aan gedaan. Bij de buren heeft Dutch Fiber gister nog een aansluiting gerealiseerd. Dan zou je denken dat het bij ons dan ook binnenkort wel aangesloten kan worden. Helaas tot op heden radiostilte, geen enkel bericht vanuit Odido.

Daarom gister in de chat nogmaals gevraagd naar de status van onze Glasvezel aanvraag:
---

Dominique (28-2-2024 15:54:11): Goedemiddag Ivo! 
Dominique (28-2-2024 15:54:22): Het gaat om het adres ...
Ik (28-2-2024 15:54:26): yes :) 
Dominique (28-2-2024 15:55:33): Ik zie dat Open Dutch Fiber de netwerkbeheerder is die bezig is bij jou in de buurt met de aansluiting. 
...
Dominique (28-2-2024 16:01:06): Als je graag meer informatie zou willen over de aansluiting kan je direct contact opnemen met Open Dutch Fiber die zijn te bereiken via 088-1633 633 :) 
...
Ik (28-2-2024 16:02:15): Dus er staat wel op dat Dutch Fiber bij mij zou moeten komen om een glasvezelaansluiting te realiseren? 
Dominique (28-2-2024 16:02:23): Dat klopt inderdaaad 
Dominique (28-2-2024 16:02:56): Hier kan je ook de postcode invoeren en zie je dat zij hier inderdaad mee bezig zijn: https://opendutchfiber.nl/ 
Ik (28-2-2024 16:03:20): Bij vragen kan ik dan bij Dutch Fiber terecht? 
Dominique (28-2-2024 16:03:47): Ja zij beheren ook de planning van de aanleg en hebben direct contact met de aannemer. 
Ik (28-2-2024 16:04:40): OK, ik zie alleen de status van de wijk en dat ik dan bij jou een abbo mag afsluiten ;) 
Ik (28-2-2024 16:05:00): Maar dat heb ik al, nu nog dsl. 
Ik (28-2-2024 16:05:30): kun jij wel zien of dat op staat om aangepast te worden in glasvezel? 
Dominique (28-2-2024 16:06:47): Op dit moment kunnen wij nog geen netwerkmigratie starten. Zodra de aanleg verder is gevorderd dan krijg je daar natuurlijk bericht over en kunnen wij het DSL abonnement met een netwerkmigratie gaan omzetten naar een glasvezel abonnement. 
Ik (28-2-2024 16:07:36): OK, dan weet ik voorlopig genoeg. Hopelijk kan Dutch Fiber mij verder op weg helpen. 

---

Daarom maar eens bij Dutch Fiber nagevraagd. Dit was hun antwoord:

“Bedankt voor uw mail.

Wij komen alleen bij de huizen waar een abonnement bij Odido is afgenomen een huisaansluiting maken.

Wij zien dat u geen abonnement heeft afgenomen bij Odido, hierdoor zal de glasvezelkabel in de erfgrens blijven liggen.”

 

Dus…
Odido, welke stappen moeten we ondernemen?

 

icon

Beste antwoord door ipm80 11 March 2024, 11:55

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Hi @ipm80, goed dat je hier contact over opneemt ik kan me goed voorstellen dat je hier vragen over hebt. Ik heb zelf voor de zekerheid nog naar ODF toe gebeld en zij geven inderdaad aan dat op dit moment alleen aansluitingen worden voltooid op de adressen waar een aanvraag is gedaan. Nu is het zo dat in het geval je een DSL abonnement bij ons hebt, wij pas een netwerkmigratie kunnen starten zodra het glasvezelnetwerk helemaal klaar voor gebruik is. Nu wordt dat natuurlijk lastig als ODF alleen komt aansluiten zodra er een bestelling geplaatst is. Ik zie dat je in het verleden een aanvraag hebt gedaan voor het glasvezel, maar deze is afgewezen vanwege een dubbele bestelling. Om die reden wil ik je daarom vragen om weer een nieuwe glasvezelbestelling bij ons aan te vragen. Wij kunnen vervolgens controleren of dit goed doorloopt in ons systeem, zodat deze bestelling goed wordt doorgegeven aan ODF en zij ook voor jou al aan de slag kunnen gaan. Je kan een nieuwe bestelling plaatsen via onze website of je kan hiervoor contact opnemen met onze sales afdeling door te bellen naar 0800 0092. Zodra de bestelling is geplaatst kan het 24-48 uur duren voor de bestelling helemaal goed in ons systeem staat. Ik wil je vragen of je hierna weer een reminder in het topic wil plaatsen, zodat ik voor je na kan kijken of de bestelling goed loopt! 

Hallo @Nora van Odido Dank voor je bericht, moet ik dan een heel nieuwe bestelling plaatsen, incl. alles wat we hebben van TV en huistelefoon? Of enkel het internet? 

Onder “Glasvezel is er bijna” moet ik dan kiezen voor “Zo snel mogelijk”?

Graag hierin advies, gezien ik graag de hele aansluiting achter de rug wil hebben (is veel gebeurd).

Reputatie 5
Badge +4

Hi @ipm80, aangezien deze bestelling uiteindelijk jouw vaste abonnement zal worden kan je hierin inderdaad alle diensten aanvinken die je wil blijven afnemen, dus inclusief TV en de huistelefoon. Ook dien je inderdaad te kiezen voor de optie “Zo snel mogelijk” zo wordt namelijk het seintje naar ODF gestuurd dat de aansluiting bij jou aangelegd moet worden. Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust in het topic! 

Beste @Nora van Odido de omschrijvingen op de website zijn nu weer anders dan enkele dagen geleden. Zo snel mogelijk zie ik nu niet meer staan, ik neem aan dat dit Bestel glasvezel vooruit is geworden (??). Daarmee ben ik aan de slag gegaan, maar kom daar ook niet verder, ik krijg namelijk deze melding:

Je hebt al een internetabonnement van Odido!

Dan is het niet nodig een nieuw abonnement af te sluiten. In Mijn Odido kan je eenvoudig je pakket wijzigen of voor extra diensten kiezen.

Ik ben vanavond een hele tijd bezig geweest in mijn Odido en in de mijn Odido app, maar kan nergens vinden hoe ik mijn pakket kan wijzigen. 😮‍💨 Ik vind wel hoe ik snelheid kan wijzigen (maar op mijn adres is maar 1 snelheid in te stellen...) en ik heb geprobeerd om alles in het bestelformulier in te vullen via mijn Odido. Maar ook dan krijg ik bovenstaande melding…

Zou graag willen dat iemand van Odido, die van mijn aanvraag afweet, mij belt om de aanvraag rond te krijgen... 😩

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @ipm80, daar kan ik je jammer genoeg niet bij helpen. Daarvoor moet je onze Sales-afdeling hebben, die kun je bereiken op: 0800-0092. Hopelijk kom je er met onze Sales-afdeling uit! 

Vandaag telefonisch contact gehad met Odido Sales. Hij gaf aan dat er nogal wat verschil zit in de aansluitingen en dat alleen pre-orders sneller worden aangesloten op het fysieke Odido netwerk dan bestaande klanten. 

Ik hoefde niets te doen als ik wilde wachten op Glasvezel, maar hij kon helaas niet aangeven hoe lang dat wachten dan zou zijn en wanneer en of ik dan een afspraak zou krijgen om Glasvezel in huis aan te sluiten. Wel kon ik via de website een nieuwe bestelling doen op de website om zsm Glasvezel te krijgen dmv voor Bestel Glasvezel vooruit te kiezen. Toen ik aangaf dat bestaande klanten moeten bellen met Sales (volgens de website), gaf hij de tip mee om dan aan te geven een nieuwe klant te zien. 

Ik volgde zijn advies op en bestelde op de website een nieuw pakket, maar dan met Glasvezel. Netjes kreeg ik de samenvatting van de bestelling en binnen de minuut kreeg ik ook de annulering van mijn bestelling. Ook dit keer zonder reden. Dus dat zorgt ook niet voor duidelijkheid.

Een nieuwe bestelling plaatsen lukt dus niet? @Nora van Odido 
Ik zou gewoon graag zsm willen overstappen op Glasvezel. Begin nu het vertrouwen te verliezen dat jullie mij een eenduidig antwoord kunnen geven.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @ipm80, dit komt omdat je al klant bij ons bent. Dan ontstaat er een dubbele order en wordt automatisch afgekeurd in ons systeem. Bestaande klanten moeten een netwerkmigratie aanvragen en omdat er nog geen glasvezel ligt kan dit nog niet. Je zult moeten wachten tot de glasvezel gereed is en dan kun je een netwerkmigratie aanvragen!  

Bedankt voor je antwoord, @Tommie van Odido 
Bovenstaande heb ik natuurlijk op aanraden van je collega’s gedaan. Daarom vind ik het vreemd dat ik nu moet afwachten en dat er uiteindelijk toch weer een actie van mij verwacht wordt.

Nu vraag ik me af of dat uiteindelijk wel goed zal gaan, want @Nora van Odido schreef het volgende:
“Hi @ipm80, goed dat je hier contact over opneemt ik kan me goed voorstellen dat je hier vragen over hebt. Ik heb zelf voor de zekerheid nog naar ODF toe gebeld en zij geven inderdaad aan dat op dit moment alleen aansluitingen worden voltooid op de adressen waar een aanvraag is gedaan. Nu is het zo dat in het geval je een DSL abonnement bij ons hebt, wij pas een netwerkmigratie kunnen starten zodra het glasvezelnetwerk helemaal klaar voor gebruik is. Nu wordt dat natuurlijk lastig als ODF alleen komt aansluiten zodra er een bestelling geplaatst is.

Daarom wil ik graag een aanvraag doen (voor glasvezel, of voor aansluiting), anders komt er geen afspraak met ODF en zou ik geen migratie kunnen starten (?). 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @ipm80 , dit is inderdaad een goed punt dat je aansnijdt! Ik heb direct mijn collega van de fiber afdeling een bericht gestuurd of hij hier meer duidelijkheid over kan geven. Zodra ik een terugkoppeling heb, laat ik het je weten! 

Dankjewel, @Demi van Odido 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @ipm80 ik heb zojuist een terugkoppeling ontvangen! “Zowel met nieuwe aanvraag als voor een netwerkmigratie worden die klanten wel benaderd worden door de aannemer voor plaatsing van het FTU. Die nieuwe aanvragen zijn helemaal nieuw en worden wel eerder opgepakt, maar ook hiervoor is het wachten tot het netwerk zelf in een verder stadium is. Voor klanten met een DSL verbinding is het wel even wat langer wachten, maar die hebben natuurlijk al een verbinding lopen bij ons en zitten niet zonder internet. Vooruitbestellen is ook niet nodig omdat je al klant bij ons bent. Want zodra het aanleggen van het netwerk is afgerond nemen wij contact met je op via e-mail. In de e-mail zullen we aangeven dat je vanaf dat moment eenvoudig via Mijn Odido de aanvraag en installatie naar Glasvezel in orde kunt maken. Deze optie zetten we automatisch voor je aan zodra het netwerk gereed is.”

Het is dus voornamelijk afwachten tot het bijna zover is, voor zowel nieuwe aanvragen als netwerkmigraties. Wel heb ik ook nog voor je nagevraagd of je bijvoorbeeld wel door zelf contact op te nemen met de aannemer of je dit ook kunt ietsjes laten versnellen zodat je een netwerkmigratie aan kunt vragen, maar mijn collega gaf aan dat het weinig uit zal halen. Zelf denk ik niet geschoten is altijd mis, dus het proberen zeker waard! 😊

Hi @ipm80 ik heb zojuist een terugkoppeling ontvangen! “Zowel met nieuwe aanvraag als voor een netwerkmigratie worden die klanten wel benaderd worden door de aannemer voor plaatsing van het FTU. Die nieuwe aanvragen zijn helemaal nieuw en worden wel eerder opgepakt, maar ook hiervoor is het wachten tot het netwerk zelf in een verder stadium is. Voor klanten met een DSL verbinding is het wel even wat langer wachten, maar die hebben natuurlijk al een verbinding lopen bij ons en zitten niet zonder internet. Vooruitbestellen is ook niet nodig omdat je al klant bij ons bent. Want zodra het aanleggen van het netwerk is afgerond nemen wij contact met je op via e-mail. In de e-mail zullen we aangeven dat je vanaf dat moment eenvoudig via Mijn Odido de aanvraag en installatie naar Glasvezel in orde kunt maken. Deze optie zetten we automatisch voor je aan zodra het netwerk gereed is.”

Het is dus voornamelijk afwachten tot het bijna zover is, voor zowel nieuwe aanvragen als netwerkmigraties. Wel heb ik ook nog voor je nagevraagd of je bijvoorbeeld wel door zelf contact op te nemen met de aannemer of je dit ook kunt ietsjes laten versnellen zodat je een netwerkmigratie aan kunt vragen, maar mijn collega gaf aan dat het weinig uit zal halen. Zelf denk ik niet geschoten is altijd mis, dus het proberen zeker waard! 😊

 

Dankjewel @Demi van Odido 
Dan zullen we moeten afwachten. ODF is heel stellig: als zij geen GO krijgen van Odido dan doen zij niets. 

Reageer