Onduidelijkheid aansluiting

  • 28 September 2023
  • 10 reacties
  • 110 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 13 reacties

Ik ga verhuizen en neem T-Mobile mee. 
Ik heb aangegeven dat ik op 25 oktober de aansluiting wil in mijn nieuwe woning. 
Ik heb inmiddels een maand geleden al een doos van Odido gehad, waarover op de site over staat dat je dit 2 weken voor de aansluiting krijgt. 
Ik krijg ook om de dag nu een mail van Gudion om een afspraak te maken voor de aansluiting. Die site werkt niet lekker, want als ik vraag om gebeld te worden, gebeurt er niks.  Dan krijg ik mail van Gudion dat ze pas 5 december langs kunnen komen. Ik heb gebeld met Odido, en de medewerkster zou Gudion vragen deze datum naar voren te halen. Daarop mailt Gudion dat het Odido was die aangegeven had dat de aansluiting dan pas kon. 
Volgens ODF hebben zij voorlopig geen activiteiten in mijn buurt en gaven zij aan dat het mogelijk via het KPN netwerk zou gaan. 
Volker Wessels heeft de KPN aansluiting vorige week aangesloten. 
ik heb al deze info doorgespeeld aan Odido met de vraag hoe het nu zit, maar daar hoor ik nu helemaal niks meer van. 
Misschien dat hier iemand mij kan informeren?

Tommie van Odido 7 maanden geleden

Hey @Ozzie2, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ben meteen gaan kijken en zie inderdaad dat de wensdatum 25-10 is. Dit is echter een wensdatum en kunnen we ons niet altijd aan houden. Het gaat hier namelijk om een nieuwe glasvezellijn en de wijkcentrale is nog niet helemaal opgeleverd. Voor nu staat de datum op 05-12, deze datum kun je ook aanhouden. Er is voor nu nog geen definitieve plandatum om de patch te doen. Hopelijk krijgen we hier later meer informatie over. Hopelijk heb ik je voor nu voldoende informatie gegeven. Dit is alles wat ik op dit moment kan zien!

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Ozzie2, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ben meteen gaan kijken en zie inderdaad dat de wensdatum 25-10 is. Dit is echter een wensdatum en kunnen we ons niet altijd aan houden. Het gaat hier namelijk om een nieuwe glasvezellijn en de wijkcentrale is nog niet helemaal opgeleverd. Voor nu staat de datum op 05-12, deze datum kun je ook aanhouden. Er is voor nu nog geen definitieve plandatum om de patch te doen. Hopelijk krijgen we hier later meer informatie over. Hopelijk heb ik je voor nu voldoende informatie gegeven. Dit is alles wat ik op dit moment kan zien!

Hee Tommie,

Dank voor je uitleg. Ben ik weer wat stappen verder.

Volgende vraag had ik ook bij klantenservice neergelegd; ik heb dus (minimaal) van 25 oktober t/m 5 december geen internet en TV in mijn woning. Maar ik betaal wel mijn abonnement door die periode. Komt daar dan een compensatie voor op een of andere manier? Of gaat mijn nieuw abo pas in als de aansluiting werkt?

Ik zou de TV mssn kunnen streamen via mijn foon, maar haal ik dat met mijn databundel en de snelheid?

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Ozzie2 

Pas na de oplevering van een werkende verbinding ga je pas betalen voor je abonnement.  Tot die tijd dus niets. Je kan dan ook geen gebruik maken van het TV product. 

Hey @Ozzie2, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ben meteen gaan kijken en zie inderdaad dat de wensdatum 25-10 is. Dit is echter een wensdatum en kunnen we ons niet altijd aan houden. Het gaat hier namelijk om een nieuwe glasvezellijn en de wijkcentrale is nog niet helemaal opgeleverd. Voor nu staat de datum op 05-12, deze datum kun je ook aanhouden. Er is voor nu nog geen definitieve plandatum om de patch te doen. Hopelijk krijgen we hier later meer informatie over. Hopelijk heb ik je voor nu voldoende informatie gegeven. Dit is alles wat ik op dit moment kan zien!

In het antwoord staat “Het gaat hier namelijk om een nieuwe glasvezellijn en de wijkcentrale is nog niet helemaal opgeleverd.”

Maar de woning waar ik heen ga is een vd laatste die in deze wijk wordt gebouwd, de mensen die er al (een tijdje) wonen hebben ‘gewoon’ glasvezel. Dan neem ik aan dat de wijkcentrale up and running is.

Daarnaast is een KPN aansluiting alwel gerealiseerd. 

Komt er dan nog een 2e aansluiting voor Odido, of anderen?

 

In navolging van mijn eerder verhaal, heb ik vorige week weer gebeld met de Odido klanten’service’.

De jongedame beval mij aan om met KPN netwerk te bellen, gezien dat zij de netwerkbeheerder zijn hier.

Zogezegd, zo gedaan. Bij KPN beheer wist men mij (uiteindelijk) te vertellen dat de aansluiting helemaal voltooid was (in september al), maar dat de opdracht nog niet ‘afgesloten’ was. Dat is toen onmiddelijk gedaan in ‘het systeem’.

Daarop Odido gebeld, die bevestigden wat de man van KPN had gezegd.

Daarop heeft de jongeman van Odido bij Gudion weer een aanvraag ingediend om zo snel mogelijk de monteur langs te sturen. Er is een terugbelverzoek ingediend bij Gudion, maar ik denk dat ze mijn nummer misplaatst hebben…

 

Groot was toen mijn verbazing toen ik gisteren een mail van Odido kreeg met de tekst “ Wees gerust, we zijn je niet vergeten! Onze netwerkpartner is druk bezig met de voorbereiding voor het aanleggen van Glasvezel in je wijk. 
Je ontvangt bericht van ons zodra we gaan starten met de werkzaamheden in de straat en de Glasvezel op jouw adres naar binnen gaan brengen. In de tussentijd houden we je uiteraard op de hoogte van de voortgang.  “.

Maar die werkzaamheden zijn al gebeurd en de aansluiting is al aangelegd!

Hoe kan ik Odido er nou toch van overtuigen dat de aansluiting klaar is en zij Gudion zover moeten krijgen om een monteur langs te sturen, het liefst gisteren nog natuurlijk?

Reputatie 7
Badge +16

@Ozzie2 De patchinstallatie in de POP (wijkcentrale) staat gepland voor 5 december. Dat alle werkzaamheden verder afgerond zijn, is mooi want dat bespoedigt het aansluitproces ter dege. Zodra de patching gedaan is, zal op dezelfde dag een afspraak worden ingepland voor de huisinstallatie (door Guidion). Mocht je nog vragen hebben, let me know. Ik sta altijd voor je klaar! 

En die patchinstallatie en aansluiting in het huis kunnen niet naar voren gehaald worden?

 

En die patchinstallatie en aansluiting in het huis kunnen niet naar voren gehaald worden?

 

In het complex waar ik woon zitten verschillende mensen al op een T-Mobile/Odido aansluiting. Waarom moet ik dan zo lang wachten om aangesloten te worden?

Reputatie 7
Badge +16

Aansluiting gebeurt altijd gefaseerd en nooit exact tegelijk met andere bewoners. Even heel bot gezegd: jouw buurman kan in september aangesloten zijn, jij in december, maar de buurvrouw tegenover jullie pas in januari. Aansluiting en oplevering hangt vast aan een planning en die planning wordt per adres bekeken en opgemaakt. 

Even heel bot gereageerd; bij T-Mobile eerst werd er meegedacht en geprobeerd te helpen, maar sinds een tijdje en helemaal sinds het Odido is lijkt de gedacht ‘dit is het, zoek het maar uit’ te zijn. 
Van klanten’service’ lijkt geen sprake meer te zijn. 
Maar dat is mijn persoonlijke mening…

Reageer