Beantwoord

onterechte boete

  • 24 July 2023
  • 16 reacties
  • 287 Bekeken

Ik kreeg zojuist een email dat mijn geretourneerde apparatuur niet door TMobile was ontvangen. Het verzendbewijs incl. de datum waarop het pakket bij TMobile is afgeleverd is bij dit bericht gevoegd. 
Hemeltergend dat er al meer oud-klanten hiermee geconfronteerd worden en dat na al die jaren TMobile het retourproces nog steeds niet op orde heeft. Het is i. Ieder geval een hele goede reden om NOOIT meer diensten bij jullie af te nemen. 
De aangekondigde boete van €145 ga ik dus nimmer nooit betalen. 
Regel het eerst zelf maar intern voordat jullie oud klanten lastig vallen

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 25 July 2023, 11:32

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi, 

Aangezien je hier al een bewijs van aflevering en een T&T code hebt geplaatst. Verwacht ik dat een moderator kan uitzoeken of je het pakket verwerkt is, of dat er administratief iets niet helemaal correct is verlopen. Hoe dan ook ik verwacht dat dit prima opgelost zal worden. Houd je ons op de hoogte? 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MrMartijn02, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt, dit is een bekend probleem en hier wordt hard aan gewerkt. Op dit moment heb ik geen work around hiervoor, de order is namelijk al dicht gezet en kan ik het niet meer handmatig afmelden. De enig optie hiervoor is om de boete te crediteren, zo zorgen we ervoor dat de boete niet afgeschreven zal worden. Op dit moment is het nog in een te vroeg stadium om dit te doen omdat de boete nog niet zichtbaar is. Over een aantal dagen zul je nog een e-mail van ons ontvangen, als het goed is kan ik de boete dan zien in mijn systeem en deze gelijk voor je crediteren. Mag ik je vragen nogmaals contact te zoeken als je een nieuwe e-mail hierover ontvangen hebt? Dan zorg ik dat het allemaal goed komt!

Goedemorgen, kun je nogmaals eens kijken of de voorgestelde boete ondertussen is ingetrokken? Ik heb na het bericht van eind juli verder niks meer vernomen.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @MrMartijn02, ik ben direct voor je gaan kijken maar ik zie nog niks veranderd in mijn systeem. Ook kan ik de boete niet inzien, ik ga er vanuit dat dit goed zal komen!

Krijg je in de toekomst nog een bericht hierover? Trek dan meteen bij ons aan de bel! 

Hoi Tommie, weer een maand voorbij zonder enige communicatie van Odido. Ik neem aan dat dit onderwerp nu echt gesloten is?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @MrMartijn02, daar ga ik wel vanuit! Alles staat goed in het systeem. Ik wens je nog een prettige (zonnige) dag. 

Wel nondeju, nu krijg ik dus een email dat er per 25-9 €145 afgeschreven gaat worden van m’n rekening. Dat gaat dus niet gebeuren!

 

wat een klere bende is het daar! 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @MrMartijn02, ah dat is uiteraard niet de bedoeling. Heel goed dat je aan dit zo snel hebt opgemerkt. Ik heb direct €145 vergoed en de betaling uitgesteld. Dit moet zich automatisch gaan rechtzetten zonder dat het afgeschreven zal worden! 

Kreeg net 2 emails. Een creditering van €145 en een uitstel van betaling van €145. Ik ga er gevoegelijk vanuit dat dit niet het laatste bericht zal zijn (genoeg voorbeelden hierover in de community te vinden)

Reputatie 5
Badge +4

Hi @MrMartijn02, het is goed om te zien dat je de bevestigingen van de creditering en de uitstel van betaling ontvangen hebt. Dit moet nu helemaal goed komen! Mocht het toch zijn dat je hier nog bericht over krijgt, laat het ons dan gelijk weten. Wij kijken dan met alle liefde met je mee! 

Odido heeft nu wel laten zien TOTAAL onbetrouwbaar te zijn. Zojuist is dus het bedrag van €145,00 van m’n rekening afgeschreven. Alle communicatie en de zogenaamde incasso stop en creditering heeft dus geen zier geholpen. 
ik ga dit klote bedrijf aangeven bij de ACM en ook juridische stappen overwegen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @MrMartijn02, dat is inderdaad niet volgens plan gegaan. Dit kan ik ook niet meer terugdraaien, maar geen zorgen. De vergoeding is al goedgekeurd en zal binnenkort overgeboekt worden naar je rekening.  

Nou, dat is een understatement van jewelste. Als Odido naar meer dan 2 maanden nog steeds niet in staat is om een eigen gemaakte fout niet te kunnen herstellen, dan kan alleen mar de conclusie worden getrokken dat het bij jullie operationeel en administratief een enorme klere-bende is. En alle toezeggingen die tot nu toe gedaan zijn, blijken dus ook allemaal holle woorden te zijn geweest. Ik ga er gevoegelijk vanuit dat ik mijn geld niet actief van jullie terug ga krijgen. 

FYI: de incasso heb ik teruggedraaid en Odido meteen geblokkeerd om verdere incasso’s uit te voeren.

En toch mij nu weer lastig vallen met incasso verzoeken en emails. HOU OP met dit soort onzin!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @MrMartijn02, de e-mails zullen blijven komen omdat je het teruggedraaid hebt. Pas als de vergoeding het rechtgetrokken heeft in het systeem, dit zal bij de volgende incasso cyclus gebeuren, zul je de e-mails niet meer ontvangen.   

Reageer