Onterechte oplevering

  • 4 March 2024
  • 4 reacties
  • 61 Bekeken

Reputatie 4

Beste Odido,

20 februari heeft Guidion de ONT en het modem aangesloten en concludeerde dat de glasvezel niet in orde was. De spanning werd overal vanaf gehaald en er werd een ticket voor ODF aangemaakt. Afgelopen vrijdagavond kreeg ik een telefoontje van de ODF monteur met de vraag of ik alles weer aan wilde zetten. De glasvezel was kennelijk gerepareerd want alles kwam online. Maar hierdoor ging automatisch gelijk mijn abonnement lopen!!!! Dit terwijl de Guidion monteur misschien nog wat in het modem moet doen en de verbinding moet testen.
En wat blijkt, het modem is niet in orde, de downloadsnelheid is 150 en de upload 350, beide zouden 400 moeten zijn.

En nu???
Vriendelijke groeten,

Paul

paul1966 1 maand geleden

Update:
Storing aan het modem is gemeld bij de service desk.
Het is nu weer wachten op Guidion, vermoedelijk.
Het abonnement kon niet gepauzeerd worden en loopt door, ik hoef alleen nog niet te betalen.
Het is ondeduidelijk of mijn 2 weken zichtgarantie ingegaan zijn, ik vrees van wel….

 

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4

Update:
Storing aan het modem is gemeld bij de service desk.
Het is nu weer wachten op Guidion, vermoedelijk.
Het abonnement kon niet gepauzeerd worden en loopt door, ik hoef alleen nog niet te betalen.
Het is ondeduidelijk of mijn 2 weken zichtgarantie ingegaan zijn, ik vrees van wel….

 

Reputatie 7
Badge +14

Dat denk ik ook, maar de vraag is even, hoe heb je deze snelheid gemeten? Bedraad of met wifi. Je hebt 400/400 besteld, maar dat is alleen te garanderen met de juiste metingen op een pc/laptop met een kabel aansluiting.

Reputatie 4

Hi Eric,

Bedankt voor je reactie. Ik heb alles in mijn huis bekabeld, cat6 en 7 😉
Alleen mijn telefoon, verlichting, thermostaat en wasmachine gaan via wifi, via ubiquiti access points.

Ik doe periodiek een test via speedtest.net, en heb zelf een stukje software geschreven die elke minuut de verbinding controleert. (Als ik een speedtest.net foe, dan draait de software uiteraard niet)
Mijn Draytek het prima doet, de Zyxel niet, en er is een enorm verschil tussen upload en download via de Zyxel.
Logischerwijs heb ik de neiging te concluderen dat er iets mis is met het modem.
Je wilt een goed werkende Zyxel hebben voor het geval je verbindingsproblemen hebt en Odido e.e.a. wil controleren en niet de apparatuur van de klant de schuld kan geven.

Vriendelijke groet,
Paul

P.s. De T56 van mijn collega is omgeruild voor T54 ...

 

Reputatie 4

Hi @eric 
Dit was de testopstelling: 
 


 

Reageer