Oplevering duurt lang, patch order niet afgemeld

  • 2 January 2024
  • 5 reacties
  • 144 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hieronder de mails die in naar Odido heb gestuurd. Dat lijkt mij genoeg te zetten. Beste heer/mevrouw van Odido en meelezende,

 
Helaas is er naar aanleiding van onderstaande mail nog geen enkele vooruitgang en loopt het verder op. 
 
Al weer vele telefoontjes verder. Ik heb Caiway gebeld en zij geven aan van de lijn te zijn en zij het probleem niet zijn. Odido weer gebeld en die geven aan dat het aan Delta ligt. Vanochtend weer gebeld en de heer van klantenservice Odidio geeft aan dat ze op 20 december Delta hebben gebeld en daarna is er niets gebeurd. Overigens ben ik op 20 december niet aardig geweest omdat de dame van. klantenservice aangaf niet te kunnen bellen omdat ze het telefoonnummer van Delta niet had. Vanochtend ook zelf Delta gebeld en Delta geeft aan dat ze niets kunnen doen. Ze geven aan dat Odido aan zet is. 
 
Ondertussen zijn wij 65 dagen verder en heb ik geen internet. Ik zal nagaan of ik een schadevergoeding indienen voor de gemaakte kosten. 
 
Ik probeer met al mijn geduld het stappenplan van consumentenbond te volgen. 
 
Stap 1 - probleem achterhalen
Het is duidelijk dat het niet aan de techniek ligt. Ligt het aan Caiway, Delta of Odido? Ik kom er niet achter. 
 
Stap 2 - zelf oplossen
Ik zou niet weten hoe ik dit op kan lossen. Sta met rug tegen de muur. 
 
Stap 3 - Neem contact op met provider
Ik vermoed dat ik ongeveer 20 keer gebeld. Van een vast contactpersoon, dat mij beloofd is, is oo niets van terecht gekomen. Hoeveel tijd ik hier aan kwijt, is ongekend. 
 
Stap 4 - Noteer alles
Zie deze mails en mij notitieboekje
 
Stap 5 - Zit er bovenop
Dat is doe ik maar helaas nog zonder resultaat
 
Stap 6 - Geef ze tijd
Is 65 dagen afdoende?
 
Stap 7 - Twitter
Het publiekelijk maken is door middel van deze mail een eerste stap. 
 
Stap 8 en verder
Hopelijk hoeft het niet zover te komen. 
 
Kan iemand mij nu eindelijk serieus nemen?
 
Groet,
Bianca
 
 
 
---------- Forwarded message ---------
To: Odido Internet + TV <internet.service@odido.nl>
 
Beste heer/mevrouw,
 
Langzaam zakt de moed ons in de schoenen. Na vele telefoontjes, vanaf 30 november, met de klantenservice van ODIDO bleek vrijdagochtend (8 december) dat er iets niet goed door was gegeven en dat dit de reden is dat wij nog geen internet hebben.
 
Vervolgens is zaterdagochtend een monteur langs geweest en de monteur geeft aan dat technisch het internet moet werken en dat administratief iets gedaan moet worden. 
 
Vanochtend gelijk maar weer bellen. De medewerker gaf mij te kennen dat Caiway niet van de lijn wil en dat dit de reden is dat wij nog geen internet hebben.   Hoe dit op te lossen, is voor mij nog onduidelijk. 
Het is aan ODIDO om aan de voorkant hun zaken goed te regelen, zodat de klant die overstapt geen hinder ondervindt van eventuele tegenwerking vanuit Caiway.
 
Al met al is de beloofde overstapservice niet in de praktijk te brengen. 
 
Alvorens wij (juridisch) vervolgstappen willen gaan zetten, vernemen wij graag hoe ODIDO dit op gaat lossen en op welke termijn. 
 
Opmerking m.b.t. het vandaag gevoerde gesprek met de klantenservice: in het gesprek was begrip voor mijn emoties, maar werden ook diverse geledingen van uw bedrijf tegen elkaar uitgespeeld. Daar wil ik geen onderdeel van zijn, wij willen enkel internet en een goede service. 
 
Met vriendelijke groet,
 
Bianca

Teresa van Odido 4 maanden geleden

@Bies6 Dank je wel dat je de moeite hebt genomen om dit topic aan te maken en je gevoel te uiten! 

Ik ben gelijk in het systeem gedoken om mij goed in te lezen in de situatie. Er is op 29-11 gelijk een ticket aangemaakt door de monteur aan de technische dienst. Zij hebben dit doorgezet naar mijn collega’s van de Fiber afdeling. Ik weet net als jij niet bij welke partij dit ligt, maar ik zie wel dat mijn collega’s druk bezig zijn om dit te achterhalen. Voor nu zie ik dat er een sinds 28-12 een vraag uitstaat, maar ik zie hier nog geen reactie op. Ik vermoed dat dit is vertraagd door de feestdagen. Ik heb gelijk  bericht naar mijn collega’s van de Fiber afdeling gestuurd met de vraag of er al een update is. Zodra ik daar meer over hoor, zal ik dat plaatsen in dit topic. 

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +2

@Bies6 Dank je wel dat je de moeite hebt genomen om dit topic aan te maken en je gevoel te uiten! 

Ik ben gelijk in het systeem gedoken om mij goed in te lezen in de situatie. Er is op 29-11 gelijk een ticket aangemaakt door de monteur aan de technische dienst. Zij hebben dit doorgezet naar mijn collega’s van de Fiber afdeling. Ik weet net als jij niet bij welke partij dit ligt, maar ik zie wel dat mijn collega’s druk bezig zijn om dit te achterhalen. Voor nu zie ik dat er een sinds 28-12 een vraag uitstaat, maar ik zie hier nog geen reactie op. Ik vermoed dat dit is vertraagd door de feestdagen. Ik heb gelijk  bericht naar mijn collega’s van de Fiber afdeling gestuurd met de vraag of er al een update is. Zodra ik daar meer over hoor, zal ik dat plaatsen in dit topic. 

Beste Teresa,

 

Fijn dat jij de moeite hebt genomen om in het systeem te duiken en dat laat weten. Ik kan mij voorstellen dat er hard wordt gewerkt, maar ik zou graag willen weten wat het probleem is en hoe dit probleem binnen welke termijn opgelost raakt. Misschien is het ook mogelijk dat er minimaal eens in de twee dagen iemand van Odido contact met mij opneemt. Op die wijze voel ik mij gehoord en niet zoals nu een roepende in de woestijn. Het is toch niet gebruikelijk dat iemand 70 dagen aan het wachten is zonder een perspectief?

Groet Bianca

 

Reputatie 6
Badge +2

@Bies6 Dank je wel voor je begrip, dat waardeer ik enorm! Ik wil je met alle liefde op de hoogte houden in dit topic, zodat je een lijntje met mij hebt uitstaan. Ik heb direct nogmaals één van mijn collega’s van een e-mail gestuurd met de vraag of met mij mee kan kijken naar de zaak. Zodra ik hier een reactie op heb, plaats ik het direct in dit topic.

Beste Teresa,

 

Ondertussen zijn wij 40 dagen verder. Ik heb hierboven een verkeerde aantal dagen aangegeven, Maar nog geen stap verder. Vandaag weer telefonisch contact gezocht. Wat kan ik nog meer doen?

 

Groet Bianca

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Bies6 Ik heb gelijk voor je gekeken of er meer bekend is. Ik zie dat mijn collega van de back office gisteren opnieuw navraag heeft uitgezet omdat de patchorder maar niet wordt afgemeld door de netwerkbeheerder. Ik heb voor nu dan ook nog geen duidelijke oplosdatum voor je. Het is voor ons momenteel ook afwachten op de netwerkbeheerder tot wij meer weten en de oplevering kunnen afronden. Zodra we ook meer weten, brengen we je op de hoogte in dit topic.

Reageer