Oud PTT IS/RA Punt

  • 12 October 2023
  • 7 reacties
  • 123 Bekeken

Deze week een ADSL abonnement afgesloten en wil hiervoor voorbereidingen treffen, Wat zouden jullie aanbevelen voor dit oude PTT IS/RA punt?

  • De oude kabels gebruiken voor de DSL poort op Modem
  • Aansluitkastje gebruiken
  • Monteur

     

Jason van Odido 6 maanden geleden

Hoi @Jesperbru, welkom op de Community van Odido! 🙋‍♂️

Dit is inderdaad een behoorlijk verouderd ISRA-punt, maar ik heb ze ouder gezien en zelfs daarop kon nog aangesloten worden. Wacht eventjes af of het modem straks met de DSL-kabel in de poort op het ISRA aangesloten kan worden en zo ja of dit resultaat oplevert. Mocht dat niet zo zijn, dan kunnen we alsnog een monteur op pad sturen. Dit kan jammer genoeg niet bij voorbaat omdat er ter plekke metingen gedaan moeten worden en dat gaat alleen wanneer jij het modem al zelf aangesloten hebt. We zien geen signaal op het ISRA als er nog nooit een modem aangesloten geweest is van ons. 

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Jesperbru, welkom op de Community van Odido! 🙋‍♂️

Dit is inderdaad een behoorlijk verouderd ISRA-punt, maar ik heb ze ouder gezien en zelfs daarop kon nog aangesloten worden. Wacht eventjes af of het modem straks met de DSL-kabel in de poort op het ISRA aangesloten kan worden en zo ja of dit resultaat oplevert. Mocht dat niet zo zijn, dan kunnen we alsnog een monteur op pad sturen. Dit kan jammer genoeg niet bij voorbaat omdat er ter plekke metingen gedaan moeten worden en dat gaat alleen wanneer jij het modem al zelf aangesloten hebt. We zien geen signaal op het ISRA als er nog nooit een modem aangesloten geweest is van ons. 

Hoi Jason,

Dank je voor de informatie, ik ga proberen. Inmiddels heb ik de hardware in huis. De aansluitdatum is 13 -11, dus vanaf dan kunnen jullie pas een signaal meten neem ik aan?

Verder heeft de vorige eigenaar wel gebruik gemaakt van  dit punt omdat er verder geen andere aansluiting was, maar ik ben benieuwd in hoeverre het ook werkend is achtergelaten.

Groet,

Jesper.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Jesperbru, dat klopt helemaal! Vanaf die datum moet het signaal doorkomen. 

Reputatie 6
Badge

Dit was zo te zien een aansluiting voor meerdere lijnen. De meerdere kabels maken het wat rommelig, maar de IS/RA ziet er op zich prima uit. Laat alles voor nu zitten en kijk op welke lijn aderpaar je signaal krijgt. Als je dat weet zou je eventueel met een push too op die punten een kaqbel kunnen aansluiten naar een telefoondoosje.

Deze IS/RA aansluitingen zijn niet bedoeld om zelf te vervangen. wel mag je uitgaande kabels aansluiten voor zo ver ik weet.

@Jesperbru 

Aangezien het heeft gewerkt bij de vorige eigenaar denk ik dat je de kabel moet gebruiken die op 1 zit.

Ook omdat dit rood en blauw is.

Voor de afwerking kun je het wat netter weg werken met kabelbinders.

Mocht de omcirkeld stekker niet werken dan die andere proberen.

Netter afwerken zou ik pas doen als de internet verbinding werkt.

 

 

 

 

 

Dit was zo te zien een aansluiting voor meerdere lijnen. De meerdere kabels maken het wat rommelig, maar de IS/RA ziet er op zich prima uit. Laat alles voor nu zitten en kijk op welke lijn aderpaar je signaal krijgt. Als je dat weet zou je eventueel met een push too op die punten een kaqbel kunnen aansluiten naar een telefoondoosje.

Deze IS/RA aansluitingen zijn niet bedoeld om zelf te vervangen. wel mag je uitgaande kabels aansluiten voor zo ver ik weet.

Is een oud bedrijfspand, dus kan kloppen. Welke "tool” bedoel je precies met onderstaande?

“Als je dat weet zou je eventueel met een push too op die punten een kaqbel kunnen aansluiten naar een telefoondoosje.”

En bij de installatie van odido zit een aansluitbox (ipv telfoondooje/stekker), zou je die dan adiverseren, of de kabel verlengen met een Netwerk koppelstuk blokje?

Reputatie 7
Badge +14

Verkopen ze ook bij Amazon etc.

Reageer