Beantwoord

Overstap KPN naar T-Mobile: wel of geen overstapservice

  • 17 January 2023
  • 11 reacties
  • 314 Bekeken

Reputatie 1

Omdat T-Mobile een stuk voordeliger is en hogere snelheid heeft dan KPN denken wij erover om over te stappen maar ik ben hiervoor wel huiverig omdat ik veel verhalen lees/hoor dat dit niet goed gaat. Ik snap dat je deze verhalen natuurlijk het meeste leest en als het goed gaat je niets hoort. Dat is hopelijk zo?

We zitten nu in een Reggefiber gebied dus als ik het goed begrijp wordt de FTU van KPN vervangen door de mediaconvertor van T-Mobile moet er wat omgeplugd (oid) worden in de wijkkast en is er internet. Klopt dat?

Ik begrijp dat het in sommige gevallen niet mogelijk is om gebruikt te maken van de overstapservice en dat je het dan zelf moet regelen. Is dit in ons geval ook van toepassing?  En hoe voorkom ik dan dat ik zonder internet kom te zitten. Er is nogal wat afstemming nodig tussen KPN, T-Mobile en Guidion.

icon

Beste antwoord door TjallingH 18 January 2023, 14:55

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 3

Wij zijn ook net overgestapt van kpn naar t-mobile. 

Ook hier is de glasvezel niet gehuurd van kpn en hebben ze dus andere ftu geplaatst. 

Is volledig gegaan met overstap door t-mobile geregeld. Er is een monteur geweest die alles vervangen heeft en ook modem heeft gemonteerd. 

Ging allemaal prima, eigenlijk geen down time gehad. Totdat die kwam hadden we internet via kpn, na montage van t-mobile. Kreeg ook automatisch mail van kpn dat internet gestopt is. 

Ik heb met kpn heb contact gehad voor deze overstap 

Reputatie 3

Ik zie nu een typefout. 

Ik heb met kpn heb contact gehad voor deze overstap 

Moet zijn 

Ik heb met kpn GEEN contact gehad voor deze overstap

Reputatie 7
Badge +14

Als er al een glasvezel binnen aanwezig is, dan kun je van de overstapservice gebruik maken. Alleen als die nog nieuwe aangelegd / gegraven moet worden niet.  Je ziet vanzelf bij de online aanvraag van de lijn bij T-Mobile of overstapservice aangeboden wordt.

Reputatie 1

Ik zie nu een typefout. 

Ik heb met kpn heb contact gehad voor deze overstap 

Moet zijn 

Ik heb met kpn GEEN contact gehad voor deze overstap

Haha, bedankt voor je info. Dan ga ik de stap toch maar wagen. Jouw topic over je overstap geeft mij ook duidelijkheid.

 

Reputatie 1

Als er al een glasvezel binnen aanwezig is, dan kun je van de overstapservice gebruik maken. Alleen als die nog nieuwe aangelegd / gegraven moet worden niet.  Je ziet vanzelf bij de online aanvraag van de lijn bij T-Mobile of overstapservice aangeboden wordt.

Bedankt. Zoals vermeld heb ik nu glasvezel van KPN. Dan gaat het dus goed!

Ik ben ook overgestapt van KPN naar T-mobile; gebruik makend van de overstapservice.
Producten van KPN zijn goed, maar overdreven duur - en 0 klantenbinding. Vandaar de keuze.

Bij mij ging het totaal mis. Ik zit inmiddels 10 dagen zonder internet. KPN geeft T-mobile de schuld en andersom. Wel een oplossing van T-mobile gehad met mobile hotspot en onbeperkt internet via een Router. Dat is wel erg aardig, aangezien de fout bij KPN zit. 

Net met KPN gebeld, nu zeggen ze dat T-mobile de aansluiting al heeft overgenomen (blijkt uit hun systeem). Maar volgens andere systemen van hen, ben ik nog gewoon aangesloten en ook is het abonnement gewoon betaald tot 5 september. 

Inmiddels nog steeds geen actieve aansluiting. 
KPN is ook totaal niet bereidt om mee te denken (waarschijnlijk onder het mom van: “je gaat toch weg als klant, dus nu ben je totaal niet boeiend”.). 

T-mobile gebeld vandaag: die zegt dat KPN het moet oplossen….

And so: the soap continues….

Reputatie 7
Badge +14

@ShAb WAt is de datum dat in je my-tmobile wordt gecommuniceerd om de t-mobile aansluiting te realiseren? Ik vermoed 5 september? Dat zal dan niet eerder kunnen. KPN networks, waar zowel KPN retail als b.v. T-mobile de glasvzel lijnen van huurt, gaat pas op die datum de patch omzetten van KPN naar T-mobile. Je hebt nog een actief en betaald abonnement tot 5 september bij KPN en die zullen je de service moeten bieden.

Mocht T-mobile een eerdere datum hebben benoemd is natuurlijk de zaak anders.

Er zijn andere data genoemd, doch die veranderen steeds. De 16e van augustus is een genoemde datum en daarna de 20e, en heel misschien ook wellicht nog de 23e. Dat is wanneer de Gideon monteur langs is geweest. 

De monteur heeft alles aangesloten en is weggegaan met de opmerking: "Het werkt niet, helaas. Komt vaker voor. Ik zet het door naar de technische dienst". 

 

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @ShAb, allereerst excuses voor deze ervaring. Ik heb het direct nagekeken en alles loopt nu goed door. De externe netwerkbeheerder is gisteren aangestuurd en er wordt dan ook zo snel mogelijk contact met je opgenomen. Zij zullen een afspraak met je maken en dan kun je zorgeloos genieten van Glasvezel. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooi weekend! 😊

Geachte helpdesk, we zijn inmiddels 10 dagen verder - en sinds 16 augustus nog heel veeeeeeel langer.

Al die tijd zit ik zonder goed thuis internet.

Enig idee wat een werktempo is van de zogenoemde technische diensten? 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @ShAb, ik ben direct voor je gaan kijken. Ik zag dat je onze klantenservice gesproken  had drie dagen geleden. Hij heeft een opmerking geplaatst op het ticket dat het nog steeds niet lukt om online te komen. Ik hoop hier snel antwoord op te hebben van onze technische dienst. Zij zijn hard aan het werk om je zo snel mogelijk online te krijgen! 

Reageer