Beantwoord

Overstap naar glasvezel

  • 17 October 2023
  • 7 reacties
  • 80 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Goedemorgen,

Half september heb ik besloten om over te stappen naar Odido. Glasvezel ligt in de straat maar nog niet naar de woning. Situatiefoto's zijn wel gemaakt. 27 Oktober houdt mijn abonnement bij KPN op. Dat betekent dat ik vanaf die dag geen internet meer heb. Ik heb hier reeds twee keer over gebeld en dan wordt gezegd dat ik gebruik kan maken van vouches, maar die gaan bij mij niet werken want mijn telefoon abonnement loopt niet via jullie. Ik ben een thuiswerker en voor school zijn wij idem afhankelijk van internet. Wat kan ik verder nog doen om niet zonder internet komen te zitten? 

mvg Amber

icon

Beste antwoord door Ambs 17 October 2023, 14:09

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Ambs ,

Heb je gebruik gemaakt van de overstapservice.  Dan blijft de KPN lijn gewoon doorlopen totdat de glasvezel werkend is opgeleverd. 

Hoi @Ambs ,

Heb je gebruik gemaakt van de overstapservice.  Dan blijft de KPN lijn gewoon doorlopen totdat de glasvezel werkend is opgeleverd. 

Er is geen gebruik gemaakt van de overstapservice.

Reputatie 7
Badge +14

Het is met een nog aan te leggen glasvezel altijd moeilijk een definitieve datum te geven. Maar 10 dagen als de FTU nog niet in de woning is aangelegd door de netbeheerder in jouw stad klinkt als heel kort. Als je geen gebruik kunt maken van de vouchers zou je een prepaid simkaart van Odido kunnen kopen waarop deze ook werken. En anders de opzegging van je KPN abonnement uitstellen totdat de glasvezel is opgeleverd.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ambs 

KPN opzegging annuleren, pas opzeggen wanneer je een afspraak met Guidion hebt kunnen maken is wel de veiligste optie.

Omdat KPN een maand opzegtermijn heeft, kan je de afspraak met Guidion ook voor wat later inplannen zodat de dubbele kosten minimaal zijn.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Ambs, heel goed dat je dit op de kaart zet, ik zie je graag snel genieten van glasvezel! Ook in jouw geval voeg ik mij bij het advies van Eric en Waqqas. Het beste kan je de opzegging bij KPN annuleren en dit pas weer in gang zetten zodra je contact hebt met de installatiemonteur van Guidion.

Ik heb ook de status van je oplevering nagekeken en de opleverdatum van de wijkcentrale waar je op aangesloten wordt staat gepland op vrijdag 17 november. Dit betekent dat de glasvezellijn minimaal nog een maand niet geactiveerd kan worden. Omdat er ook nog een hoop adressen aangesloten moeten worden op het compleet nieuwe glasvezelnetwerk en er mogelijk vorst in de grond kan zijn in december kan het hierdoor langer duren.

Wij blijven hier bovenop zitten voor je, hoe dan ook komt dit helemaal goed!

Hoi @Ambs, heel goed dat je dit op de kaart zet, ik zie je graag snel genieten van glasvezel! Ook in jouw geval voeg ik mij bij het advies van Eric en Waqqas. Het beste kan je de opzegging bij KPN annuleren en dit pas weer in gang zetten zodra je contact hebt met de installatiemonteur van Guidion.

Ik heb ook de status van je oplevering nagekeken en de opleverdatum van de wijkcentrale waar je op aangesloten wordt staat gepland op vrijdag 17 november. Dit betekent dat de glasvezellijn minimaal nog een maand niet geactiveerd kan worden. Omdat er ook nog een hoop adressen aangesloten moeten worden op het compleet nieuwe glasvezelnetwerk en er mogelijk vorst in de grond kan zijn in december kan het hierdoor langer duren.

Wij blijven hier bovenop zitten voor je, hoe dan ook komt dit helemaal goed!

Kijk, daar kan ik wat mee! En dit geeft tenminste een beetje helderheid in de zaken. Ik baal natuurlijk dat de brief die zei sept/okt niet gerealiseerd kan worden en dat ik aan de telefoon ook verschillende antwoorden krijg, maar ik weet nu in elk geval wat me te doen staat.

Reputatie 7
Badge +4

Heel graag gedaan @Ambs! 😃 Mocht je in het vervolg nog met vragen zitten, stel ze hier gerust. Zoals je merkt helpt iedereen je graag.

Ik ga duimen dat je aanleg voorspoedig verloopt!

Reageer