overstap tweak naar odido

  • 28 December 2023
  • 15 reacties
  • 183 Bekeken

Wij hebben ook al bijna een week geen internet na de overstap. Er moet lblijkbaar nog een patch uitgevoerd worden. Er zou een spoedmonteur komen als er iemand uitvalt. Nu hebben we een afspraak voor as zaterdag. Weten ze nu al dat er niemand uitvalt? Zijn we daarvoor de kerstdagen dicht bij huis gebleven voor het geval er iemand uitviel en we een telefoontje kregen?? Leuke kerstvakantie voor mijn werkende zoon die nu toch niet kan gamen zoals hij gepland had, want de telefoonbundel kan de spellen niet aan. Extra Odidosimkaart gekocht daarvoor.

En als ik alles zo lees, ben ik bang dat er zaterdag een monteur komt voor het binnenwerk, dat inmiddels al door mijn handige echtgenoot gedaan is, terwijl er buiten een knop omgezet moet worden.

Tommie van Odido 4 maanden geleden

Hoi @karin venhuizen, bedankt voor de update.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat we een monteur hebben aangestuurd. Dit kan tot vijf tot zeven werkdagen duren voor het opgepakt wordt. Hopelijk gebeurt dit sneller en ben je snel online! Wil je mij op de hoogte houden van het proces? Alvast bedankt. 

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 4

Wij hebben ook al bijna een week geen internet na de overstap. Er moet lblijkbaar nog een patch uitgevoerd worden. Er zou een spoedmonteur komen als er iemand uitvalt. Nu hebben we een afspraak voor as zaterdag. Weten ze nu al dat er niemand uitvalt? Zijn we daarvoor de kerstdagen dicht bij huis gebleven voor het geval er iemand uitviel en we een telefoontje kregen?? Leuke kerstvakantie voor mijn werkende zoon die nu toch niet kan gamen zoals hij gepland had, want de telefoonbundel kan de spellen niet aan. Extra Odidosimkaart gekocht daarvoor.

En als ik alles zo lees, ben ik bang dat er zaterdag een monteur komt voor het binnenwerk, dat inmiddels al door mijn handige echtgenoot gedaan is, terwijl er buiten een knop omgezet moet worden.

Hi Karin,
Je situatie ziet er niet al te rooskleurig uit, maar wie weet heb je mazzel. Als er daadwerkelijk iets in een wijkcentrale moet gebeuren is Odido afhankelijk van zijn onderaannemers en daar hebben ze niet al te veel controle over. 
Aan eenieder die dit leest zou ik willen adviseren om je bestaande abonnement pas op te zeggen nadat je nieuwe abonnement opgeleverd is, en de extra kosten maar even voor lief te nemen.
Hopelijk heb je zaterdag internet.
Vriendelijke groet,

Paul
 

We hebben gebruik gemaakt van de overstapservice, net om dit probleem te voorkomen.

We hebben gebruikt gemaakt van de overstapservice van Odido, net om dit probleem te voorkomen

Reputatie 7
Badge +5

Hi @karin venhuizen, bedankt voor het starten van dit topic! Sorry voor deze ervaring. Ik had heel graag met je mee willen kijken maar kan op het e-mailadres van jouw Community account geen abonnement vinden. Om mee te kunnen kijken, wil ik je vragen om jouw klantnummer (drie letters vijf cijfers) in jouw profiel te plaatsen. Wanneer je gebruik hebt gemaakt van de Overstapservice hoort Tweak jou niet op te zeggen voor wij hen hebben laten weten dat de lijn aan onze kant actief is en je gebruik maakt van het modem. Er is aan die kant dus iets niet goed gegaan. Ik wil graag controleren of alles goed loopt wat betreft de afspraak, ik wacht daarom op jouw seintje dat de gegevens in jouw profiel staan!

Hoi, fijn dat je reageert en mee wilt kijken. Het emailadres is XXXX. Klantnummer kan ik niet vinden. Wel een nummer van het modem en een ordernummer: Odido Internet + TV
SAMENVATTING VAN JE CONTRACT
Ordernummer: 203872763.

We hebben vorige week vrijdag verschillende keren telefonisch contact gehad met Tweak en met jullie en daar kwam toch echt uit dat de fout bij jullie ligt. Tweak kon ons ook niet meer terug aansluiten.
Hopelijk kun je ons helpen.

 

Moderator edit: Het is niet verstandig persoonlijke gegevens online te delen.

Vandaag is de monteur geweest.Netjes op tijd, of eigenlijk twee uur te vroeg, maar we waren toch thuis, dus dat was wel prima. Helaas was het zoals wij al gezegd en gemeld hadden bij Odido: hier in huis alles goed aangesloten. Er moet alleen ergens nog een knop omgezet worden. Hopelijk gaat dat vlug gebeuren.

Vandaag is de monteur geweest.Netjes op tijd, of eigenlijk twee uur te vroeg, maar we waren toch thuis, dus dat was wel prima. Helaas was het zoals wij al gezegd en gemeld hadden bij Odido: hier in huis alles goed aangesloten. Er moet alleen ergens nog een knop omgezet worden. Hopelijk gaat dat vlug gebeuren.

Hi Karin,

Ik had me ook eerst aangemeld vanuit klant van Tweak naar Odido maar ook dat ging ook mis. Uiteindelijk heb ik gekozen voor Delta en ik hield mijn hart vast toen ik overstapte maar met Delta ging het gelukkig goed al moest er idd iets omgezet worden en aangezien Odido ook over Delta netwerk levert zou het daarin kunnen zitten?

Alle klanten van Tweak krijgen direct een mail en brief als ze een aanvraag doen bij Odido dat je per direct weg kunt, bij mij bleef na de mislukte omzetting door Odido internet nog steeds doen via Tweak, is dat bij jou niet het geval als je de Fritzbox weer aansluit?

Nee, helaas, Tweaks doet het ook niet meer, en ze konden ons ook niet weer terug aansluiten.
maar bedankt voor je reaktie. Fijne jaarwisseling!

Helaas, nog steeds geen internet. Mijn zoon kan nu niet thuis werken, balen.
ik kan de klantenservice niet bellen omdat mijn huistelefoon het niet doet zonder internet. Ben dus ook niet bereikbaarZou zo graag weten wanneer dat knopje omgezet wordt.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @karin venhuizen, bedankt voor de update.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat we een monteur hebben aangestuurd. Dit kan tot vijf tot zeven werkdagen duren voor het opgepakt wordt. Hopelijk gebeurt dit sneller en ben je snel online! Wil je mij op de hoogte houden van het proces? Alvast bedankt. 

Vandaag gebeld met Dutch Fiber, maar die wisten nog van niets, de overstap staat voor hun op 19 januari en daar kunnen ze niets aan veranderen, dat moet Odido doen. Dus Odido weer gebeld. Volgens hun staat er een melding dat de patch eerder moet worden gedaan. Dutch Fiber weer gebeld, die kunnen de melding niet terug vinden, maar ze hebben een groepsapp met Odido, dus als Odido daar zegt dat het eerder moet, kan het binnen twee dagen gebeuren. Odido weer gebeld, helaas, daar weten ze niets over een groepsapp. En het ticket is 2 januari pas gemaakt en het kan 5 to 7 dagen duren, dus Dutch Fiber heeft tot donderdag de tijd om het ticket te verwerken…..

Duimen maar weer.

Gister na mijn belletjes met Dutch Fiber en Odido kreeg mijn echtgenoot een telefoontje dat vandaag de patch gedaan zou worden. En jawel, toen ik vanmorgen thuis kwam, hadden we internet!! Wat fijn dat we toch niet tot 19 januari hebben moeten wachten. (zouden mijn telefoontjes mee geholpen hebben?).

 

Reputatie 7
Badge +14

Het zou toeval kunnen zijn :)   Maar mooi dat het werkt en je supersnel glasvezel in huis hebt!

Nou, dat supersnelle internet hadden we al van Tweaks. En hun modem had twee snelle poorten en dit van Odido maar 1. Maar inderdaad, we zijn blij dat het nu werkt.Alleen las ik net gister dat de prijzen verhoogd gaan worden…...We wachten maar even af, want alweer overstappen zie ik toch niet zo zitten, na deze ervaring.

Reputatie 6
Badge +2

@karin venhuizen Super om te lezen dat het allemaal werkt, geniet er van! 😀

Geen zorgen! Je zit in een (jaar)contract. Zolang je in dit contract zit, zal de prijs niet veranderen. Het enige dat zal veranderen, is dat de welkomstkorting na de actieperiode vervalt. Wanneer je het abonnement verlengt, ga je opnieuw een jaarcontract aan, de prijs zal dan veranderen. Eens per jaar wordt de inflatiecorrectie toegepast, dit jaar geldt niet voor jou. Mocht je hier meer over willen weten, dan lees je hier in dit topic meer over: Mijn abonnementskosten zijn verhoogd: inflatiecorrectie 2024 | Odido community

 

Reageer