Beantwoord

Patch wijkkast gaat mis

  • 6 November 2023
  • 18 reacties
  • 314 Bekeken

Hoi!

We zitten hier met een irritant probleem. Vandaag 3 keer over met de klantenservice van Odido gebeld, maar helaas nergens uitgekomen.

Het zit als volgt: we zijn overgestapt van Caiway naar Odido (glasvezel). De apparatuur (glasmodem + tv kastje) is aangesloten, alleen komt er geen groen licht door. De lijn is dood.

We zouden vandaag overgepatched worden in de wijkcentrale. Althans, dat is wat mij gezegd werd aan de telefoon door Odido. Vanavond nog een keer gebeld, zegt de medewerker van Odido dat er niks aan gedaan kan worden. 

Wat kan er in hemelsnaam misgaan? Ons contract met Caiway loopt nog tot eind volgende maand, maar vanaf vandaag is er ineens geen signaal meer. De apparatuur van Odido werkt niet, want daar komt niks op binnen.

Waarom kan er op afstand niet worden meegekeken naar wat er in die wijkcentrale gaande is? We zitten nu zonder internet en televisie, ons hele bedrijf draait daarop dus dat is zacht uitgedrukt mooi kloten.

Iemand ervaring met deze situatie? En hoe je van het kastje naar de muur gestuurd wordt voor iets dat heel simpel hoort te zijn.

Wie en wat kan de lijn activeren? Dat hoeft hier niet op locatie te gebeuren, want hier valt niks te patchen, dat snapte de medewerker aan de telefoon geloof ik niet...

icon

Beste antwoord door Teresa van Odido 8 November 2023, 16:04

Bekijk origineel

18 reacties

 

Er werd tevens gezegd dat het vandaag voor 18.00 uur geregeld zou zijn, helaas brand het hier nog steeds rood...

Reputatie 6
Badge +2

@jeebee123, ik wil je heel erg graag helpen, maar ik kan jouw gegevens niet vinden in ons systeem. Zou je voor mij in je profielinstellingen je klantnummer, dat lijkt op ABC12345, willen toevoegen? Dan kan ik direct met je mee kijken! Het klantnummer kun je trouwens vinden in ‘mijn Odido’.

Hier precies het zelfde in de wijkcentrale is nog niet de juiste verbinding gemaakt.  Hoe kan dit zo snel mogelijk worden opgepakt

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Brian2112, ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat er ticket voor je open staat om dit op te lossen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen. Zodra er meer informatie is wordt er contact met je opgezocht! 

Hey tommie.

 

Is er mogelijk al bekend wanneer dit gaat gebeuren? .

Want weet op dit moment helemaal niks. En wil graag weten waar ik aan toe ben. 

 

Groetjes Brian 

Reputatie 6
Badge +2

@Brian2112 Dat begrijp ik heel goed, ik ben direct voor je gaan kijken! 

Op 22-01 heeft onze technische dienst heeft de netwerkbeheerder aangestuurd om jouw verbinding te herstellen. Zij hebben vijf werkdagen om dit op te pakken, ik vermoed dus dat er voor het einde van de week contact wordt opgenomen. 

Dit vind ik dan heel raar. Aangezien ik op 15 januari na dat de guidion monteur klaar was en er duidelijk werd dat er geen patch was gemaakt in de wijkkast . Gelijk contact heb gehad met odido en er een ticket werd aan aangemaakt om de netwerk beheerder aan te sturen. En nu blijkt dat dat dus 5 dagen later is gebeurd. Zeer vreemd verhaal. En krijg het vermoeden dat het van het kastje naar de muur is. Aangezien ik ook vandaag nog jullie service desk aan de lijn heb gehad en daar het antwoord kreeg dit kan nog een aantal dagen duren. Dus ga er niet vanuit dat dat deze week geregeld is. Zelf ook nog volker wissel gebeld. Hier kreeg ik ook geen duidelijkheid. Gevraagd of er wel iets van duidelijkheid verschaft kon worden. Daarop kreeg ik het antwoord dat het door gezet zou worden naar een andere afdeling en deze mij op de hoogte zou brengen.  Ben totaal niet spreken over de manier waarop dit gaat Aangezien de aanvraag al loopt sinds 5 nov 2023. En  de guidion monteur op 15 Jan 2024 is geweest en zijn alweer bijna 2 weken verder en nog niks bekend.. hoe is dit op te lossen. 

Reputatie 6
Badge +2

@Brian2112 Ik leg het je graag uit!

Op 15 januari is er een monteur langs geweest. Echter heeft deze geconstateerd dat er nog geen signaal is op de lijn. Vervolgens is dit doorgezet naar onze technische dienst voor onderzoek en is op 22-01 de netwerkbeheerder aangestuurd. De netwerkbeheerder heeft vijf werkdagen om het ticket op te pakken, maar dat betekent niet dat het probleem ook is opgelost binnen die vijf werkdagen. Laat je het mij weten, mocht er eind deze week geen contact zijn opgenomen? Dan ga ik er gelijk voor je achteraan! 

Ik wil natuurlijk niet dat je al deze tijd zonder internet zit. Mocht je gebruik maken van een Odido of BEN simkaart dan stuur ik je graag een Unlimited Voucher code. Je kunt hiermee een Hotspot maken en deze verbinden met je andere apparaten, op die manier ben je toch online. Laat je mij weten of je hier gebruik van wilt maken? Dan stuur ik je er gelijk eentje toe!

Sorry maar volgens mij gaat er iets mis in het verhaal. Op 15 januari is door een collega of althans dat werd gezegd dat direct de netwerkbeheerder aangestuurd zou worden dus onderzoek naar het probleem door jullie technische dienst die snap ik even niet. Aangezien op die dag al bekent was dat het in de wijkkast zit en dat dat de netwerkbeheerder zou moeten doen. Maar ja weinig aan te veranderen het is maar afwachten. Vind het wel een kwalijke zaak dat dit zolang moet duren. En heb weinig aan een simkaartje. Heb nog internet. Daar gaat het mij niet om. Meer om het stukje service wat dus ver te zoeken is. Maar is het einde van deze week nog niet geregeld dan zal ik de aanvraag annuleren.

Inmiddels is het 29 januari.  En heb nog steeds geen internet?  Hoe kan dit? En waarom is er geen duidelijkheid vanaf wanneer dit wel gaat werken?

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Brian2112, goed dat je hiervoor nogmaals aan de bel trekt.

Ik ben voor je gaan kijken en zie dat het op 22-01 uitgezet is bij de onderaannemer. Verder zie ik geen nieuwe update. Daarom heb ik besloten om onze glasvezelafdeling aan de digitale mouw te trekken om dit te onderzoeken en jou een telefonische update te geven. Houd je telefoon goed in de gaten! 

Dankjewel. Ik zal het in de gaten houden.  Op dit moment nog niks ontvangen. Hoop dat het deze week geregeld is.

Wordt vooral van het kastje naar de muur gestuurd. En nog geen enkele duidelijkheid. Het zou als goed is deze week geregeld moeten zijn. Maar ik heb het vermoeden dat het em niet wordt.. op dit moment nog geen verbinding alleen een rood lampje. Dus hoop dat het deze week geregeld is.. en zo niet dan is mij geduld op en zal ik de aanvraag annuleren. 

Op dit moment is er nog geen contact gezocht vanuit odido.@tommie van oddio

@Tommie van Odido tot nu toe nog geen bericht gehad. Of gebeld. 

@Teresa van Odido tot op het heden nog geen internet of op de hoogte gebracht van hoe en wat

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Brian2112, onze glasvezelafdeling is superdruk op dit moment. Door de bezetting wordt alles minder snel opgepakt. Mijn excuses hiervoor. 

@Tommie van Odido 

 Sorry maar hier heb ik op dit moment geen boodschap aan.. ik wacht tot morgen en dan is het voor mij klaar. Vind dit echt te belachelijk voor woorden. Aangezien de aan vraag al loopt sinds 5 nov 2023.

Reageer