Beantwoord

Probleem overstap naar Glasvezel

  • 26 October 2022
  • 8 reacties
  • 285 Bekeken

Vandaag een afspraak voor het overzetten naar een glasvezel aansluiting. Hiervoor een afspraak gemaakt met Guidion (verplicht via t-mobile) die de aansluiting zouden regelen. Bij het inplannen kwam de vraag aan bod of er een stopcontact in de meterkast aanwezig was en of deze anders door Guidion aangesloten moest worden. Dit aangegeven en akkoord voor gegeven. Nu komt de Guidion medewerker vandaag maar kan geen stopcontact aanleggen omdat hij deze niet aangeleverd heeft gekregen?. Met als gevolg dat er een nieuwe afspraak gepland moet worden (wie weet wanneer). Hiervoor heb ik een dag vrij van werk moeten nemen (wat inhoud een dag minder inkomen en een dag vrij wat ik voor leuke dingen had kunnen besteden i.p.v. wachten op een monteur die je vervolgens niet kan helpen, en dit dus nog een keer zal moeten omdat er niets is gedaan). 

De monteur wist van te voren dat hij geen stopcontact kon aanleggen omdat hij deze niet aangeleverd had gekregen dus waarom is hierover geen contact met mij opgenomen zodat de afspraak verzet kon worden naar een moment waarop het wel had gekund? Een dag met gemiste inkomsten voor mij en niets opgeschoten. 

Graag hoor ik hoe dit wordt opgelost.

icon

Beste antwoord door Waqqas 26 October 2022, 17:32

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @AmandaBS 

Het laten plaatsen van een stopcontact kost 35 euro exclusief materiaalkosten, de totale kosten bestaan uit het uurtarief + materiaalkosten.

zie kosten meerwerk

Geef ook van te voren aan dat er een stopcontact geplaatst moet worden zodat hier extra tijd voor kan worden ingepland.

Je kan ook zelf bellen met Guidion op telefoonnummer 088 2000 151 om een afspraak te maken en om door te geven dat er ook een stopcontact geplaatst moet worden.

Hallo @AmandaBS 

Het laten plaatsen van een stopcontact kost 35 euro exclusief materiaalkosten, de totale kosten bestaan uit het uurtarief + materiaalkosten.

zie kosten meerwerk

Geef ook van te voren aan dat er een stopcontact geplaatst moet worden zodat hier extra tijd voor kan worden ingepland.

Je kan ook zelf bellen met Guidion op telefoonnummer 088 2000 151 om een afspraak te maken en om door te geven dat er ook een stopcontact geplaatst moet worden.

 

Dat is niet het probleem. De afspraak die ik had gemaakt was voor het plaatsen van een stopcontact (dus dit was van te voren bekend en afgesproken) en het aansluiten op glasvezel. Monteur heeft geen stopcontact bij zich (wat wel was afgesproken) om het aan te sluiten dus is onverricht ter zake weer vertrokken. Dit heeft mij een werkdag gekost en zal mij binnenkort weer een werkdag kosten omdat er een nieuwe afspraak ingepland moet worden als hij wel een stopcontact heeft.

Reputatie 7
Badge +14

Als de oplevering van de lijn niet heeft kunnen plaatsvinden zal het abonnement ook niet starten. Je gaat pas kosten betalen als het modem/router daadwerkelijk online is gezien!

Ook dat is niet mijn vraag.

Reputatie 7
Badge +15

@AmandaBS 

Ik wilde je even op de hoogte brengen van de kosten en je kan zelf ook bellen met Guidion om eea te regelen.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @AmandaBS, je geeft aan dat Guidion het stopcontact niet heeft kunnen aanleggen omdat dit niet aangegeven is, dat is niet helemaal wat de constatering is van Guidion zelf: er wordt aangegeven dat de oude provider nog op de lijn zit en dat hierdoor in overleg met jou en met onze operationele technische dienst besloten is om begin november de installatie opnieuw in te plannen. Omdat jij hier een andere kijk op geeft, wil ik graag aan jou vragen of dit strookt met jouw bevindingen want anders gaat er duidelijk iets mis met de informatieverstrekking. 

Hallo Jason,

Met het maken van de afspraak heb ik aangegeven dat er een stopcontact aangelegd moest worden. (Dit was een vink optie kosten 60 euro, ook daar extra akkoord op gegeven). Dit was ook bekend bij de medewerker van Guidion. Hij heeft mij verteld dat hij deze niet aangeleverd heeft gekregen en had het ook niet bij zich. Daarom kon hij mij niet aansluiten. Er is mij niets verteld over een oude provider. Ik ben klant bij tmobile en heb via jullie tv/internet. Ik krijg zo glasvezel via jullie. Dus dit is dezelfde provider en heeft naar mijn mening niets met een oude provider te maken.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Amanda Bruins Slot

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @AmandaBS, fijn dat je dit kon toelichten! Ik heb het idee dat de vermoedens van @Jason dat hier meer speelt zeker kloppen. Je geeft duidelijk aan dat de monteur je iets anders heeft verteld en nadat ik in het systeem ben gedoken zie ik terug dat de lijn al op 20 oktober was geactiveerd. Hierdoor rijmt er iets niet helemaal met het verslag dat de monteur bij ons heeft aangeleverd. Daarom ga ik dit terugkoppelen aan Guidion én heb ik gelijk een nieuwe monteur van Guidion voor je aangevraagd.

Sorry als de monteur de vorige keer geen stopcontact bij zich had, dit is absoluut niet de bedoeling. Graag raad ik je aan om in de nieuwe afspraaklink die je elk moment toegestuurd krijgt weer aan te geven dat er een stopcontact aangelegd moet worden. Ik weet zeker dat de monteur ditmaal wél een stopcontact bij zich zal hebben.

Hopelijk kan de monteur snel bij je langskomen!

Reageer