Problemen van aanlsuiting T-mobile thuis

  • 10 June 2023
  • 1 reactie
  • 65 Bekeken

Deze post is puur ter kennisgeving en hopelijk kan de dienstverlening hiermee verbeterd worden, want de ervaring die ik heb gehad en blijkbaar meerderen met mij, laat echt te wensen over.

Eerder dit jaar had ik een abbonement afgesloten waarmee ik zou overstappen van mijn oude provider naar T-Mobile thuis. De spullen waren vrij vroeg in huis, de monteur voor het aansluiten was op de afgesproken dag en tijd geweest en heeft de spullen aangesloten. Vervolgens concludeert hij dat de beheerder iets nog niet geactiveerd heeft. Hiervoor zou hij een werkbon aanmaken en zou dit geactiveerd worden. Vervolgens ging er een weekend overheen en was er de volgende maandag nog niks veranderd. Zo doende neem ik contact op met de klantenservice, de mevrouw die mij te woord stond af aan dat de beheerder binnen vijf werkdagen contact met mij zou opnemen om dit op te lossen. Vijf werkdagen later niks gehoord, dus neem ik weer contact op met de klantenservice. Deze keer geeft de mevrouw die mij hielp aan dat de monteur de bon niet had doorgegeven aan de technische dienst? Zij zou het een en ander uitzoeken met de technische dient en mij de volgende dag een mail sturen met de stand van zaken. Volgende dag en wat denk je geen mail. Dus nu neem ik voor de derde keer contact op met de klantenservice. Deze keer geeft de mevrouw aan dat er dus wel contact is geweest tussen de beheerder en technische dienst, alleen dat dit waarschijnlijk weer langer moet gaan duren, wachttijd onbekend, want het is een externe partij. Na het derde contact heb ik maar gelijk besloten om het abbonement maar te annuleren en een andere provider te zoeken.

 

Als ik de ervaringen zo op dit forum en het verder internet lees is dit niet een incident, maar een structureel probleem. Dat het T-Mobile niet lukt om gemaakte afspraken na te komen binnen een acceptabele tijd. T-Mobile weet tenslotte dat de verbinding op een bepaalde tijd gereed moet zijn en zou dit vooraaf moeten kunnen verifiëren met de netwerkbeheerder.

yalerta 10 maanden geleden

@iwanzijder welkom op dit forum.

Fijn dat je jouw ervaring met anderen wil delen. Helaas zal ook jouw bericht oplossen in de dichte mist waar in de huidige tijd veel bedrijven gebruik van maken.

Ik kan je alvast gerust stellen omtrent het vanuit Tmobiel contact opnemen met jouw persoon. Daar kun je nog lang op wachten. Ondanks dat Tmobiel een communicatie bedrijf pretendeert te zijn is communicatie alleen maar een woord in het woordenboek en heeft niets van doen met de uitleg in datzelfde woorden boek wat communicatie inhoud.

Tot zover een constatering.

 

De verdediging aan het woord.

Beste @iwanzijder In jouw beleving ben je in het proces van een internet aansluiting ernstig te kort gedaan door het bedrijf Tmobiel.

Om een klein beetje inzicht te geven omtrent de werkmethoden van Tmobiel hierop volgend enige verklaringen omtrent die werkwijzen.

  1. Tmobiel besteed zoveel mogelijk uit. (Outsourcing genaamd) Dit gebeurt via bedrijven die je komen aansluiten maar ook klantenservice en/of facturering? e.d. Verder is besloten om een soort servicedesk via dit forum te laten draaien. Door het open karakter van deze community zijn er [gratis] medewerkers aanwezig die mede proberen de voorkomende problemen op te lossen. Helemaal niks mis mee want op deze wijze is er een grote kennisbank aanwezig.
  2. Tmobiel is net als vele anderen druk bezig zich een plaats te veroveren in de naar verwachting profijtelijke internet markt middels vaste aansluitingen via glasvezel. Ook deelname in projecten m.b.t. het uitrollen van glasvezel, overnames van bedrijven die te klein blijken om zelf te overleven.
    Kort gezegd, die markt is volop in beweging en waar gehakt wordt vallen spaanders ofwel er worden fouten gemaakt.

De opmerking

“Als ik de ervaringen zo op dit forum en het verder internet lees is dit niet een incident, maar een structureel probleem.”

is helemaal juist en niet alleen in jouw beleving. Maar waarschijnlijk een risico dat in de bedrijfsvoering =opbrengst/uitgaven mee is genomen. Je kan het niet altijd iedereen naar de zin maken.

Maar bedenk dat ditzelfde forum voor velen het (enige) middel blijkt te zijn om hun klacht te deponeren en daarmee verdient Tmobiel enig krediet omdat ze niet proberen om het via een gesloten “klachtenafdeling” onder de tafel te houden maar dat iedereen zijn misnoegen hier mag kenbaar maken.
En dat vertekent het beeld want de aansluitingen die zonder problemen tot stand zijn gekomen vertellen dat meestentijds niet op internet.

Tot slot;

“Na het derde contact heb ik maar gelijk besloten om het abonnement maar te annuleren en een andere provider te zoeken.”

Fijn om in een land te leven waar niet alles perfect is maar we wel de mogelijkheid hebben om dergelijke keuzes te kunnen maken en uitvoeren.

p.s. Ik ben geen medewerker van Tmobiel en geen superuser op dit forum maar hang hier als tijdverdrijf wat rond en heb bovenstaande reactie geplaatst met de gedachte wat relativering te duiden.

 

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +5

@iwanzijder welkom op dit forum.

Fijn dat je jouw ervaring met anderen wil delen. Helaas zal ook jouw bericht oplossen in de dichte mist waar in de huidige tijd veel bedrijven gebruik van maken.

Ik kan je alvast gerust stellen omtrent het vanuit Tmobiel contact opnemen met jouw persoon. Daar kun je nog lang op wachten. Ondanks dat Tmobiel een communicatie bedrijf pretendeert te zijn is communicatie alleen maar een woord in het woordenboek en heeft niets van doen met de uitleg in datzelfde woorden boek wat communicatie inhoud.

Tot zover een constatering.

 

De verdediging aan het woord.

Beste @iwanzijder In jouw beleving ben je in het proces van een internet aansluiting ernstig te kort gedaan door het bedrijf Tmobiel.

Om een klein beetje inzicht te geven omtrent de werkmethoden van Tmobiel hierop volgend enige verklaringen omtrent die werkwijzen.

  1. Tmobiel besteed zoveel mogelijk uit. (Outsourcing genaamd) Dit gebeurt via bedrijven die je komen aansluiten maar ook klantenservice en/of facturering? e.d. Verder is besloten om een soort servicedesk via dit forum te laten draaien. Door het open karakter van deze community zijn er [gratis] medewerkers aanwezig die mede proberen de voorkomende problemen op te lossen. Helemaal niks mis mee want op deze wijze is er een grote kennisbank aanwezig.
  2. Tmobiel is net als vele anderen druk bezig zich een plaats te veroveren in de naar verwachting profijtelijke internet markt middels vaste aansluitingen via glasvezel. Ook deelname in projecten m.b.t. het uitrollen van glasvezel, overnames van bedrijven die te klein blijken om zelf te overleven.
    Kort gezegd, die markt is volop in beweging en waar gehakt wordt vallen spaanders ofwel er worden fouten gemaakt.

De opmerking

“Als ik de ervaringen zo op dit forum en het verder internet lees is dit niet een incident, maar een structureel probleem.”

is helemaal juist en niet alleen in jouw beleving. Maar waarschijnlijk een risico dat in de bedrijfsvoering =opbrengst/uitgaven mee is genomen. Je kan het niet altijd iedereen naar de zin maken.

Maar bedenk dat ditzelfde forum voor velen het (enige) middel blijkt te zijn om hun klacht te deponeren en daarmee verdient Tmobiel enig krediet omdat ze niet proberen om het via een gesloten “klachtenafdeling” onder de tafel te houden maar dat iedereen zijn misnoegen hier mag kenbaar maken.
En dat vertekent het beeld want de aansluitingen die zonder problemen tot stand zijn gekomen vertellen dat meestentijds niet op internet.

Tot slot;

“Na het derde contact heb ik maar gelijk besloten om het abonnement maar te annuleren en een andere provider te zoeken.”

Fijn om in een land te leven waar niet alles perfect is maar we wel de mogelijkheid hebben om dergelijke keuzes te kunnen maken en uitvoeren.

p.s. Ik ben geen medewerker van Tmobiel en geen superuser op dit forum maar hang hier als tijdverdrijf wat rond en heb bovenstaande reactie geplaatst met de gedachte wat relativering te duiden.

 

Reageer