Beantwoord

proces aansluiten

  • 2 August 2022
  • 14 reacties
  • 238 Bekeken

Reputatie 3

Open Dutch Fiber is hier bezig met het uitrollen van glasvezel. 13 mei heb ik een bestelling geplaatst. De verwachte aansluiting die toen werd aangegeven was 1e week juli. Later kwam de wijkcoordinator (?) van T-mobile langs die vertelde dat het de 2e week van juli zou worden. Uiteindelijk werd een paar weken geleden een afspraak gemaakt voor het binnenbrengen van de glasvezel voor afgelopen dinsdag.

De maandag daarvoor mijn T-mobile “router” + ONT binnengekregen.

Dat binnenbrengen is inderdaad gebeurd. Buiten netjes afgewerkt en mijn straatwerk weer netjes terug. In de meterkast ziet het er minder goed uit, maar ok. Sinds die tijd is het stil.

Wanneer kan ik de afspraak van Guidion verwachten? Het zou wel handig zijn om dat te kunnen plannen… Ik had altijd begrepen dat na het binnenbrengen van de kabel het proces snel verder zou gaan.. Wat kan ik nu verwachten?

icon

Beste antwoord door Waqqas 2 August 2022, 13:10

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @louisL 

Zodra de aannemer aan T-Mobile doorgeeft dat de aansluiting gereed is voor gebruik dan zul je een email van Guidion ontvangen om een afspraak te maken voor de installatie van de ONT en router.

Misschien zijn er nog wat werkzaamheden die nog gedaan moeten worden in bijvoorbeeld de wijkcentrale.

Reputatie 3

Hallo @louisL 

Zodra de aannemer aan T-Mobile doorgeeft dat de aansluiting gereed is voor gebruik dan zul je een email van Guidion ontvangen om een afspraak te maken voor de installatie van de ONT en router.

Misschien zijn er nog wat werkzaamheden die nog gedaan moeten worden in bijvoorbeeld de wijkcentrale.


@Waqqas  je geeft een mooie hypothese (die ik zelf ook wel had bedacht) maar ik stelde de vraag WANNEER ik een vervolg kan verwachten. Ik hoopte van T-mobile een antwoord te krijgen waar ik wat mee kan. Met hypotheses van mede forum gebruikers kan ik niet zo veel.

Beste T-mobile medewerkers, waarom heb ik wel de “router” binnen maar nog geen guidion afspraak? Wanneer kan ik die ongeveer verwachten zodat ik daar in mijn planning rekening kan houden?

Reputatie 7
Badge +20

@louisL nog even een aanvulling : wat geeft de status in je T-Mobile thuis account nu aan en heb je ook gekeken in de ongewenste map? Als je het apparatuur al binnen hebt dan zou je ook een email gekregen moeten hebben om een installatie afspraak te maken.

Je zou ook kunnen bellen met Guidion om te vragen of ze misschien een opdracht hebben gekregen voor de installatie afspraak indien de mail misschien niet is verzonden. Het telefoonnummer is 020-3232767

Reputatie 3

Dat is juist onderdeel van de verwarring: ik kreeg de router al een dag VOORDAT de glasvezel werd binnengebracht…. En nee, ook de spam folder (of deleted items)  staat GEEN mail NA de mail met de uitleg van het proces (29 juni):

“Als laatste komt onze installatiepartner Guidion langs voor de installatie. Je ontvangt een e-mail om hiervoor een afspraak te maken. Een week voor de installatie ontvang je het installatiepakket via de post met een Track & Trace code.”

De status in “mijn T-mobile thuis” staat nog steeds op “in behandeling”.

Communicatie en organisatie vanuit T-mobile (en ODF) laat veel te wensen over met alle verschillende data die genoemd worden, rare afwijkingen van het proces. Als er vertraging is: prima maar communiceer dat dan (af geef iets meer informatie in de “mijn thuis” omgeving.

En uit dezelfde mail: “Je kunt het beste je contract bij je huidige provider opzeggen zodra de aannemer het aansluitpunt in je huis heeft gerealiseerd. Houd er rekening mee dat de meeste providers een maand opzegtermijn aanhouden.”

Mooi, maar ik kan niet het risico lopen om zonder internet te komen te zitten . Informatie vanuit T-mobile blijkt nogal onbetrouwbaar.  Dus graag krijg ik van T-mobile een indicatie wanneer ik een Guidion afspraak kan maken en hoe lang dat gaat duren in de vakantie tijd.

Ok, ik heb een LTE backup maar T-mobile geeft pas unlimited vouchers uit na de aansluiting…..

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @louisL,

Thanks voor je bericht en het delen van je ervaring. Ik begrijp goed dat er onduidelijkheden zijn; dit is dan ook absoluut een situatie die we graag met ons meenemen om het proces te verbeteren. Dank ook daarvoor! 

Voordat de monteur van Guidion de installatie kan afronden, dient eerst ook jouw adres verbonden te zijn middels een FTU oftewel een aansluitpunt. Is deze wel bij jou geplaatst? Anders is er alleen nog de afspraak met Guidion nodig. Mocht het nog niet het geval zijn, ga ik graag contact op laten nemen met de aannemer, zodat we duidelijkheid hebben wat er nu nog moet gebeuren.

Reputatie 3

Hoi @louisL,

Thanks voor je bericht en het delen van je ervaring. Ik begrijp goed dat er onduidelijkheden zijn; dit is dan ook absoluut een situatie die we graag met ons meenemen om het proces te verbeteren. Dank ook daarvoor! 

Voordat de monteur van Guidion de installatie kan afronden, dient eerst ook jouw adres verbonden te zijn middels een FTU oftewel een aansluitpunt. Is deze wel bij jou geplaatst? Anders is er alleen nog de afspraak met Guidion nodig. Mocht het nog niet het geval zijn, ga ik graag contact op laten nemen met de aannemer, zodat we duidelijkheid hebben wat er nu nog moet gebeuren.

Glasvezel is binnengebracht en de FTU is geplaatst. Dat is juist de reden dat ik zit te wachten op de Guidion afspraak.

Reputatie 3

Hoi @louisL,

Thanks voor je bericht en het delen van je ervaring. Ik begrijp goed dat er onduidelijkheden zijn; dit is dan ook absoluut een situatie die we graag met ons meenemen om het proces te verbeteren. Dank ook daarvoor! 

Voordat de monteur van Guidion de installatie kan afronden, dient eerst ook jouw adres verbonden te zijn middels een FTU oftewel een aansluitpunt. Is deze wel bij jou geplaatst? Anders is er alleen nog de afspraak met Guidion nodig. Mocht het nog niet het geval zijn, ga ik graag contact op laten nemen met de aannemer, zodat we duidelijkheid hebben wat er nu nog moet gebeuren.

Glasvezel is binnengebracht en de FTU is geplaatst. Dat is juist de reden dat ik zit te wachten op de Guidion afspraak.

@Boris: nog steeds geen Guidon afspraak, sinds het plaatsen van de FTU (vreselijk slordige montage, ik moet mezelf bedwingen om het montage werk niet over te doen) is er niets meer gebeurd. Kun jij eens proberen uit te vinden bij de aannemer wat er aan de hand is?

Reputatie 6
Badge +6

@louisL Ik heb gelijk gekeken voor een update en hoe het zit met de oplevering. Zo te zien hangt er nog iets bij het installeren van de patch. Ik heb nu gelijk navraag voor je gedaan bij onze eigen technische dienst en of ze voor schot in de zaak kunnen zorgen! 💪

Reputatie 3

@louisL Ik heb gelijk gekeken voor een update en hoe het zit met de oplevering. Zo te zien hangt er nog iets bij het installeren van de patch. Ik heb nu gelijk navraag voor je gedaan bij onze eigen technische dienst en of ze voor schot in de zaak kunnen zorgen! 💪

Beste Demi,
Is er nog iets uit de navraag gekomen? Wanneer moet ik de Guidion afspraak en installatie verwachten?

Reputatie 7
Badge +4

Hi @louisL, heel goed dat je nogmaals aan de bel trekt! Ik zie dat Demi de update onlangs netjes heeft opgevraagd, maar dat hier nog geen reactie op is binnengekomen. Zojuist heb ik mijn collega’s een reminder gestuurd om hier actie op te ondernemen. Ik wil dat Guidion zo snel mogelijk bij jou op de stoep staat voor de installatie, dus ik ga hier voor je achteraan. Zodra mijn collega’s hebben geantwoord, dan laat ik jou dat weten. Zo weet ik zeker dat het goed gaat met het inplannen van de installatieafspraak! 💪

Reputatie 7
Badge +4

Hi @louisL, ik wil graag de update van mijn collega met je delen! Mijn collega heeft jammer genoeg Guidion moeten cancellen, want de wjikkast is nog niet opgeleverd. Ze heeft dan ook per ongeluk een foutje gemaakt, excuses hiervoor. Zodra de wijkkast opgeleverd wordt, dan zal er ook contact met jou gezocht worden door Guidion. 

Reputatie 3

Hi @louisL, ik wil graag de update van mijn collega met je delen! Mijn collega heeft jammer genoeg Guidion moeten cancellen, want de wjikkast is nog niet opgeleverd. Ze heeft dan ook per ongeluk een foutje gemaakt, excuses hiervoor. Zodra de wijkkast opgeleverd wordt, dan zal er ook contact met jou gezocht worden door Guidion. 

Nog steeds heb ik geen antwoord op de vraag WANNEER ik wordt aangesloten en vooral WANNEER ik wat hoor over de vervolgstappen.Het zou wel handig zijn te weten of ik moet zorgen bereikbaar te zijn. Wanneer wordt de wjkkast opgeleverd?

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @louisL, dank voor je reactie. Ik heb meteen navraag gedaan bij ons Glasvezelteam over de oplevering van de POP, zodat we je een tijdsindicatie kunnen geven van de oplevering en thuisinstallatie. We hebben hier nog geen update over binnen, maar je hoort direct van ons als we meer weten. We houden je op de hoogte! 

Reputatie 3

Hoi @louisL, dank voor je reactie. Ik heb meteen navraag gedaan bij ons Glasvezelteam over de oplevering van de POP, zodat we je een tijdsindicatie kunnen geven van de oplevering en thuisinstallatie. We hebben hier nog geen update over binnen, maar je hoort direct van ons als we meer weten. We houden je op de hoogte! 


Nooit meer iets van jullie gehoord. Communicatie is  iets wat bij T-mobile een onbekend begrip lijkt te zijn.

Deze week woensdag kreeg ik de mail over de Guidion afspraak. Direct een afspraak gepland. Dat werd direct donderdagmorgen, prachtig. De monteur kwam netjes binnen het aangegeven time frame. Maar helaas zoals bij veel andere klachten hier: geen licht op de glasvezel. Volgens de monteur zou dat normaal binnen 24 uur opgelost moeten zijn.Gisteren de helpdesk gebeld: kan tot 3 dagen duren. Tot op dit ogenblik nog steeds geen verbinding. Als dit inderdaad maandag of nog later wordt dan is het 2 maanden sinds de plaatsing van de FTU (26 juli). De meest pessimistische schatting voor de activistische was juli/augustus.  Ondertussen is september ook zo goed als voorbij.

Ik ga maar weer geduldig wachten tot ik het privilege krijg dat ik bij jullie klant mag worden.

Reageer