Beantwoord

Regelt de monteur de glasvezelaansluiting in mijn woning?

  • 24 November 2023
  • 3 reacties
  • 81 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Onlangs heb ik glasvezelinternet bij Odido aangevraagd. Hiervoor moest ik een afspraak inplannen met een monteur. Hierbij kreeg ik de vraag waar de aansluiting zich bevindt in mijn woning. Er is echter pas sinds kort glasvezel beschikbaar op mijn adres en er is hiervoor nog geen aansluitpunt in mijn woning aangelegd, er is alleen een telefoonstopcontact aanwezig waar mijn huidige modem mee verbonden is.

Ik heb gebeld met de klantenservice van Odido en kreeg te horen dat het erom ging waar ik de aansluiting zou willen hebben. Ik heb toch mijn twijfels over dit antwoord. Bij het inplannen van de afspraak wordt duidelijk gevraagd waar de aansluiting zich bevindt (niet waar deze moet komen) en de aansluiting wordt omschreven, zodat ik deze kan herkennen, maar een dergelijke aansluiting is er niet. Ook de verwachte tijd dat de werkzaamheden gaan duren die ik kreeg nadat ik de afspraak inplande (30 minuten) doet mij vermoeden dat er niet op wordt gerekend dat er nog een glasvezelkabel getrokken moet worden naar mijn woning vanuit de straat en een aansluiting moet worden geïnstalleerd in de meterkast.

Om te voorkomen dat de monteur straks niet vooruit kan en ik tijdelijk zonder internet zit of dat er onverwachts extra installatiekosten bij gaan komen, wil ik graag weten of bekend is dat de genoemde werkzaamheden nog moeten plaatsvinden.

icon

Beste antwoord door Ishana van Odido 25 November 2023, 13:11

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Pim.A. 

Via de email heb je een afspraak kunnen maken met Guidion, zij zullen de mediaconverter en router installeren. Echt moet bij jou dus de glasvezelkabel nog naar binnen en moet er een glasvezelaansluitpunt geplaatst worden, dit gebeurt door de netwerkbeheerder.

Nu zal de Guidion monteur komen en constateren dat de netwerkbeheerder eerst nog een aansluitpunt moet realiseren.

Staat je klantnummer in je community profiel? Misschien dat een moderator eea alvast in gang kan zetten voor je.

Hallo @Pim.A. 

Via de email heb je een afspraak kunnen maken met Guidion, zij zullen de mediaconverter en router installeren. Echt moet bij jou dus de glasvezelkabel nog naar binnen en moet er een glasvezelaansluitpunt geplaatst worden, dit gebeurt door de netwerkbeheerder.

Nu zal de Guidion monteur komen en constateren dat de netwerkbeheerder eerst nog een aansluitpunt moet realiseren.

Staat je klantnummer in je community profiel? Misschien dat een moderator eea alvast in gang kan zetten voor je.

Beste Waqqas, bedankt voor je reactie. Ik had al zo’n vermoeden dat het op deze manier niet goed ging komen. Erg vreemd dat niet bekend is bij Odido dat er nooit een aansluitpunt is geplaatst, maar nog vreemder dat ik tijdens het bellen met Odido aangaf dat er geen glasvezelaansluitpunt aanwezig is, maar het antwoord krijg dat ik de afspraak gewoon kan inplannen en dat het dan goed moet komen. Ik heb mijn klantnummer inmiddels in mijn profiel ingevuld. Hopelijk kan de aansluiting nog op tijd aangelegd worden en komen er geen extra kosten bij kijken.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Pim.A., geen zorgen! Ik heb dit meteen uitgezet bij de Glasvezel-afdeling. Zodra ik meer informatie heb, zul je het van me horen. Voor nu wens ik je een mooi weekend! 😊 Groetjes, Ishana

Reageer