Status bestelling werkt niet


Beste, 

 

Een week geleden glasvezelinternet besteld (Deze is al aangelegd en actief in de buurt, dus ik dacht, het wordt tijd om het ook af te sluiten). Ik heb nog geen mail van Guideon, en in de Odido app + website kan ik mijn status van bestelling niet opvragen! Wanneer ik daar op klik krijg ik meteen een error dat deze webpagina niet bestaat of niet werkt. Graag hulp!

Teresa van Odido 1 maand geleden

Allereerst van harte welkom bij Odido en op onze Community! @Bjorn J 

Ik begrijp goed dat je graag je bestelling in de gaten houdt. Ik help je graag verder! 

Ik ben gelijk het systeem voor je ingedoken om te kijken waar de e-mail van Guidion blijft. Echter zie ik dat de netwerkbeheerder nog niet aan ons heeft doorgegeven dat de werkzaamheden zijn voltooid. Zodra zij dit doen, wordt er gelijk een e-mail om een afspraak in te plannen uitgestuurd. 

Betreft het probleem dat je de status van je bestelling niet kan in zien, dit ben ik zelf al eens eerder tegen gekomen deze week. Ik zet dit graag door naar mijn collega’s die hierover gaan, zodat ze dit voor je kunnen oplossen. Wil je mij een screenshot sturen van de pagina? Ik ga dan gelijk voor je aan de slag!

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Allereerst van harte welkom bij Odido en op onze Community! @Bjorn J 

Ik begrijp goed dat je graag je bestelling in de gaten houdt. Ik help je graag verder! 

Ik ben gelijk het systeem voor je ingedoken om te kijken waar de e-mail van Guidion blijft. Echter zie ik dat de netwerkbeheerder nog niet aan ons heeft doorgegeven dat de werkzaamheden zijn voltooid. Zodra zij dit doen, wordt er gelijk een e-mail om een afspraak in te plannen uitgestuurd. 

Betreft het probleem dat je de status van je bestelling niet kan in zien, dit ben ik zelf al eens eerder tegen gekomen deze week. Ik zet dit graag door naar mijn collega’s die hierover gaan, zodat ze dit voor je kunnen oplossen. Wil je mij een screenshot sturen van de pagina? Ik ga dan gelijk voor je aan de slag!

Beste @Teresa van Odido , volgens de website heb ik wel toegang tot glasvezel, dus de werkzaamheden zouden voltooid moeten zijn. Ze hebben hier de grond al opengegooid maanden geleden. Ik heb als ingangsdatum voor mijn glasvezel internet: 29 maart.

Ik zou graag de bestelling inderdaad willen volgen via mijn '’status bestelling'’. 
Dit brengt onzekerheden met zich mee.

Wat betreft de screenshot voor de pagina : Als ik hier op klik : 

krijg ik dit resultaat: 

 

Reputatie 6
Badge +2

@Bjorn J Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik heb dit gelijk doorgezet naar de specialisten. Houd er rekening mee het iets langer kan duren voordat dit opgelost is. Mocht je de status willen weten dan mag je mij uiteraard altijd een bericht sturen in dit topic. 

Ik heb ook gelijk een verzoek ingediend bij onze Fiber afdeling met de vraag of zij contact op willen nemen met de (externe) netwerkbeheerder. Zij zullen nagaan of alle werkzaamheden inderdaad zijn voltooid. Het zou namelijk zo kunnen zijn dat er nog werkzaamheden moeten worden verricht in de wijkcentrale. 

Hallo @Teresa van Odido . Ik mag er wel van uit gaan dat ik deze maand nog glasvezel krijg toch? Anders hebben jullie mij dit niet mogen verkopen om per 29-3 glasvezel te hebben via jullie website icm postcode check. 
 

 

Reputatie 6
Badge +2

@Bjorn J De postcodecheck geeft altijd de verwachtte wensdatum weer, in jouw geval is dit 29-03-2023. Wij doen uiteraard ons best om dit te realiseren! 

@Teresa van Odido Hoi, zou jij mij de status van bestelling kunnen laten weten? Ik zou uiterlijk 2 weken voor de aangegeven datum iets krijgen via mail of SMS volgens de winkel waar ik langs ben gegaan deze week. Die 2 weken nader ik vanavond. Hoe weet jij welke bestelling bij mij hoort en welke postcode etc?? 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Bjorn J,  op dit moment streven we ernaar om de aansluiting op 29-03 te realiseren! We kunnen door middel van jouw e-mailadres het abonnement omhoog halen omdat deze gekoppelt is aan je abonnement.

Beste, ik heb vandaag een poging gedaan tot communicatie via de live chat met medewerker, want ik wil graag zelf in mijn bestelling kunnen kijken. Wat een achterlijke drama is dat zeg. Zie foto's van hoe de live chat verloopt.

Eerst krijg ik dit te zien: 

 

Daarna krijg ik dit te zien: Ik sta ineens een plek naar achter geschoven?

 

en daarna komt dit: Wij zijn niet meer beschikbaar…. Je wacht voor jan lul in deze wachtrij; want wanneer je bijna aan de beurt bent word je eruit gegooid alsof je niets waard bent. Opnieuw in de rij aansluiten kan niet, want de chatbot zegt: '’Nee, wij zijn niet beschikbaar'’ WAARDELOZE SERVICE! 

 

 

Ik begin mijn vertrouwn in jullie Odido te verliezen; en ik mis de kwaliteit die T-mobile wel kon leveren. Niemand kan mij normaal antwoord geven op hoe mijn bestelling verloopt; ik kan nog steeds mijn eigen bestelling niet inzien; en ik heb nog steeds geen mail van Guidion, of van jullie met een track & trace voor mijn media converter.

Nogmaals: Dit zou 2 weken voor de aangegeven datum 29-3 zijn. Dat werd mij duidelijk verteld in de ODIDO winkel.
De tijd tikt ;) 

 

Gaarne dit zsm op lossen aub.

Reputatie 7
Badge +14

29 maart is de wensdatum.  Dat exact 2 weken ervoor spullen komen herken ik niet. Als de netbeheerder aangeeft dat de fysieke glasvezel gereed is zal Odido een seintje krijgen en wordt de apparatuur verzonden.  Eerder heeft geen zin omdat de lijn wel gereed moet zijn aan beide kanten. 

Hallo, leuk dat u reageert, maar je biedt geen hulp. Jij herhaalt gewoon het bericht van Teresa, dus je had net zo goed niet kunnen reageren. Ik wil contact met een odido medewerker; niet met een andere '’klant'’ die zich verveelt en die niet in de gegevens kan kijken en bij andere mensen op de topic tegendraads reageert op hun berichten. 

Reputatie 7
Badge +14

Dit is een forum waar juist klanten met elkaar spreken. Directe klantenservice is er alleen telefonisch.  Moderators lezen mee, maar reageren op volgorde binnen een paar dagen. In de community helpen we juist elkaar met ervaringen, vandaar mijn bijdrage dat je nog even geduld moet hebben 't.a.v. de daadwerkelijke aansluiting vs. de wensdatum. 

Telefonisch is niet mogelijk voor mensen die doof zijn; en blijkbaar de live chat ook niet want daar word je uitgetyfd terwijl je als eerste in de rij staat. :) (vaker geprobeer om via de chat contact te zoeken, maar altijd hetzelfde verhaal '’niet beschikbaar'’)  Dan blijft de community waar je in contact komt met een odido medewerker als laatste optie.

Ik wil gewoon mijn bestelling kunnen in zien; de updates volgen; en weten waar ik aan toe ben ipv deze bak ellende.

Reageer