Beantwoord

Vooruitbestellen t-mobile glasvezel.

  • 20 June 2023
  • 4 reacties
  • 133 Bekeken

Ik heb al twee keer een folder op de mat gehad om glasvezel vooruit te bestellen omdat ze bezig zijn met de uitrol in mijn buurt, maar als ik via de landingspagina doe die genoemd is in de folder krijg ik melding dat glasvezel niet beschikbaar is en gaan jullie ADSL leveren.

Dit is ongetwijfeld met het idee dat dat dan t.z.t. omgezet wordt naar glasvezel maar daar heb ik geen trek in.

Ik wil prima een intentie uitspreken om klant te worden door vooruit bestellen omdat ik zeker oren heb naar glasvezel internet, maar ik heb geen behoefte aan langdurig gestommel op (traag) ADSL, ik wil pas overstappen als dat op glas kan.
Is dat in te regelen of niet?

Er steken bij mij van die sprietjes uit de stoep sinds enkele weken maar die zie ik verder in de wijk al zeker maanden en heb niet echt een idee dat dat persé een indicator is dat aansluiten voorhanden is.

icon

Beste antwoord door soepkip67 20 June 2023, 14:42

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Poldergekkie ,

Je kan het best deze link: Postcode glasvezel check regelmatig checken. Deze is leidend wat betreft de mogelijkheid voor aansluiten op glasvezel.
Het aanleggen en aansluiten duurt meestal vrij lang en is van veel factoren afhankelijk, dus daar kan T-Mobile geen datum aan hangen. Helaas, dus nog een poosje geduld hebben.😉

Hallo @Poldergekkie ,

Je kan het best deze link: Postcodecheck regelmatig checken. Deze is leidend wat betreft de mogelijkheid voor aansluiten op glasvezel.
Het aanleggen en aansluiten duurt meestal vrij lang en is van veel factoren afhankelijk, dus daar kan T-Mobile geen datum aan hangen. Helaas, dus nog een poosje geduld hebben.😉

Ik snap dat ik het zelf kan blijven checken maar dat gaat wel een beetje voorbij aan mijn vraag.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Poldergekkie 

Bij welke provider zit je nu?

Tijdens het bestellen heb je de optie om nu alvast DSL te bestellen maar heb je ook de optie om geen DSL te nemen en alleen een aanvraag doen voor T-Mobile glasvezel? Als dat kan zou je dat het beste kunnen doen, daardoor komt er wat meer urgentie en zal het glasvezel sneller geïnstalleerd worden.

Hallo @Poldergekkie 

Bij welke provider zit je nu?

Tijdens het bestellen heb je de optie om nu alvast DSL te bestellen maar heb je ook de optie om geen DSL te nemen en alleen een aanvraag doen voor T-Mobile glasvezel? Als dat kan zou je dat het beste kunnen doen, daardoor komt er wat meer urgentie en zal het glasvezel sneller geïnstalleerd worden.

Dit is exact wat ik wil maar de optie kan ik niet vinden in het aanvraagproces. Als ik op “Bestel vooruit” klik op die landingspagina schiet hij me gewoon door naar 't reguliere aanvraagproces.

In het verleden hing het aansluiten van wijken op glas wel vaker op aanmeldingen en vandaar dus mijn vraag.

Ik zit nu bij Ziggo waar ik hun “giganet” pakket heb, dat verkopen ze een beetje als hetzelfde als glasvezel maar Ziggo is veel duurder dan T-Mobile en hun Upload snelheid loopt daarbij dramatisch achter.
Dit zijn mijn voornaamste redenen voor interesse in overstap.

Ik heb verder absoluut geen haast, als dat nog een jaar duurt maakt mij dat op zich niet uit maar ik ga die tijd dus niet doorbrengen op ADSL wat nog geen tiende van de snelheid haalt wat ik nu heb.

Reageer