Voorzien monteurs problemen

  • 4 February 2024
  • 1 reactie
  • 44 Bekeken

Ik vrees dat het bezoek Guidion een shitload aan extra kosten met zich mee gaat brengen ervan uitgaande dat E-Fiber/ OpeDutchFiber perse in de meterkast wil aanleggen (van mij mogen ze door de Ziggo buis).

De meterkast is op de begane grond hetgeen de slaapverdieping is terwijl woonverdieping op de 1e etage is (ook bijvoorbeeld KPN ISRA punt en Ziggo punt). maar als ik lees welke beperkte basis werkzaamheden de monteur doet  

  • Wat houdt de installatie in?

    De monteur doet de volgende werkzaamheden:

    • Het modem ophangen en aansluiten.
    • De wifiverbinding activeren en beveiligen.
    • 1 computer of laptop aansluiten (bedraad of met wifi).
    • 1 tv aansluiten op de Mediabox en instellen.
    • De Mediabox verbinden via UTP-kabel met het modem.
    • 1 telefoontoestel aansluiten.
    • Meegeleverde UTP- en telefoniebekabeling op of langs de plint wegleggen met spijkerclips (max. 15 meter).

     

    Let op: zorg ervoor dat er een stopcontact is op de plek waar het modem komt.

.

 

eric 3 maanden geleden

Guidion plaatst de NTU en router direct naast de FTU, waar de glasvezel door de netbeheerder is afgewerkt. 

De kabel van router naar de tvbox wordt langs een plint gelegd. Als dat niet kan, dan niet. Eigen interne bekabeling, een wifi mesh netwerk of power plugs zijn een eventuele oplossing.  Maar dat gaat Guidion niet meenemen.

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +14

Guidion plaatst de NTU en router direct naast de FTU, waar de glasvezel door de netbeheerder is afgewerkt. 

De kabel van router naar de tvbox wordt langs een plint gelegd. Als dat niet kan, dan niet. Eigen interne bekabeling, een wifi mesh netwerk of power plugs zijn een eventuele oplossing.  Maar dat gaat Guidion niet meenemen.

Reageer