Heb T-Mobile Thuis besteld Internet + vaste telefoon (geen TV). Heb al vele jaren glasvezel. T-Mobile wil per se een Guidion monteur langssturen. Om draadjes in een modem te pluggen …. Heb met klantenservice gesproken dat ik dat zelf wel kan, dus monteur niet nodig (en hoef ik er dus ook niet voor thuis te blijven). Toch vindt T-Mobile verplicht dat monteur langskomt. Nu lees ik dat de monteur het volgende doet:
De monteur verricht de volgende werkzaamheden:
- Het modem ophangen en aansluiten - dat kan ik perfect zelf, heb allang glasvezel, er hangt een modem. Dus modem eraf, nieuw modem ophangen, draadjes erin pluggen kan ik perfect zelf
- De wifiverbinding activeren en beveiligen - dit is niet nodig: ik wil geen Wifi van dit modem, het loopt bedraad naar een eigen router
- 1 computer of laptop aansluiten (bedraad of via wifi) - dit is niet nodig: draad van modem naar router ligt er al, laptop verbinding naar router is er al
- T-Mobile Thuis e-mail instellen - dit is niet nodig, gebruik ik niet
- 1 TV aansluiten op de Interactieve TV Box en instellen - niet van toepassing
- De Interactieve TV Box verbinden via UTP-kabel met het modem - niet van toepassing
- 1 telefoontoestel aansluiten - zie boven: draadje erin pluggen kan ik prima zelf
- Meegeleverde UTP- en telefoniebekabeling op of langs de plint wegwerken met spijkerclips (max. 15 meter) - niet van toepassing.
Dus … Waarom moet er per se een monteur komen ??
Beste antwoord door Waqqas
Bekijk origineel