Beantwoord

Wanneer Glasvezel dienst Purmerend

  • 29 June 2023
  • 11 reacties
  • 121 Bekeken

3 weken geleden heeft ODF de miniduct bij ons in de geplaatst.

ik krijg nu de aanbieding van Tmobile om alvast te gaan bestellen, maar wanneer zijn de diensten aanwezig in 1441LT buurt.

kan deze status nergens vinden, is dit een paar maanden, half jaar of heel jaar?

wil graag eerst weten wanneer het netwerk live is

 

RJ

icon

Beste antwoord door eric 29 June 2023, 17:10

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @sterremos 

Wat bedoel je precies met een miniduct?  Is dat toevallig de FTU (Fiber Termination Unit?)

 

Als deze al bij jou thuis binnen ligt, dan is er al een deel van de techniek klaar. Het andere deel is de lokale centrale en de verbinding “naar het achterland". Als je een bestelling plaatst komt er een wensdatum naar voren. Dat is nog geen garantie , maar dan is het wel duidelijk dat jij een verbinding wenst en wordt daaraan gewerkt.

Miniduct is het buisje wat voor de deur is gelegd door ODF. Deze moet nog naar binnen gebracht en afgewerkt worden.

als ik op de site kijk dan kan je vooruit bestellen, maar ik zie ook veel die heel lang wachten op internet via glasvezel.

ik zou graag dus weten dat als ik overstap naar glasvezel hoelang het gaat duren, als het maanden is, dan wacht ik op de ontwikkelingen van KPN

Deze zouden ook in Purmerend bezig zijn

Reputatie 7
Badge +14

@sterremos 

Tja, dat valt voor T-Mobile niet te voorspellen. Je zou gewoon de bestelling kunnen doen. Tot 14 dagen NA opleveren van de werkende verbinding (of eerder natuurlijk) kun je de bestelling nog annuleren.

 

 

maar Tmobile zou wel een indicatie kunnen geven wanneer het netwerk hier live zal zijn...

zat nog eens te kijken naar mijn gestarte Topic.

Blij dat ik niet de aanvraag gestuurd heb voor een contract, we zijn nu een half jaar verder en nog steeds levert Odido geen internet hier in buurt. als je kijkt op de site verschuift de forecast steeds/

Heb de indruk dat men niet kan plannen bij dit bedrijf 😁

kijkende in de buurt worden er ook niets aangesloten, volgens mij gaat het niet goed.

Hoop dat er binnenkort andere providers bij ODF mogelijk zijn

Reputatie 7
Badge +14

Als ODF klaar is met alle werkzaamheden in jouw wijk wordt de postcode checker van Odido geupdate. 

Odido heeft het eerste jaar een soort exclusiviteit op ODF netwerken. Dus dan kun je een beetje rekenen wanneer anderen ook komen, zeg maar een jaar nadat de levering van Odido mogelijk wordt.

Het zou dan wel netjes zijn vanuit Odido of ODF een realistische planning afgegeven wordt. Zoals gezegd veranderd de planning wekelijks en dat al voor een half jaar.

Komt niet goed over. Nu staat er bij Odido dat je in week 4 aangesloten kan worden.

Hahaha 🤣

Hoop maar dat er wat gaat veranderen.. als ik het zo lees zal ik dus geen fiber nemen. Voor nu geen vertrouwen in Odido

 

een paar weken geleden dan toch maar een aanvraag gedaan voor glasvezel Odido, en ik moet zeggen dat de start hiervan zeer positief was. werd netjes via een brief en telefoon op de hoogte gehouden van de aansluiting. de router werd netjes voor de aansluiting verstuurd.

Gaf aan kennissen aan dat de ik zeer positief was, helaas is het nu wat minder.

Het modem aangesloten, maar geen internet, een rode led brandt wat aangeeft dat er geen licht op de vezel staat.Met Gidion gebeld , ook  netjes geholpen, en een afspraak voor een monteur de volgende dag. En inderdaad er is nog een issue op de centrale. Case aangemaakt door de monteur, een bevestiging ontvangen in de mail dat er een reactie komt binnen 3 werkdagen, is nu 8 werkdagen geleden en nog geen reactie……

 

Hoe positief ik in het begin was hoe minder dit nu helaas gaat worden,

Als nieuwe klant gaat me dit geen goed gevoel geven🙁

Hoor liever dat het bv nog een paar weken gaat duren dan geheel niets

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @sterremos, goed dat je hiervoor contact met ons opneemt.

Ik ben meteen voor je gaan kijken maar ik zie dat de onderaannemer je 4x heeft proberen te bellen en een SMS verstuurd is om een afspraak in te plannen. Echter krijgen ze geen gehoor, Ik zie geen 06 nummer in mijn systeem staan, zou je mij je telefoonnummer willen doorsturen? Dan zet ik hem bij ons in het systeem! 

helaas niets meer mogen horen van de partijen, denk dat ik de stekker van de router maar er ga trekken.

Gelukkig heb mijn huidige internet provider nog, ik hoor het wel weer eens of er werkende glasvezel gaat komen/

En ik was nog wel zo positief een paar weken geleden 😃😒😭

Reputatie 7
Badge +9

Hey @sterremos, we hebben je meerdere malen geprobeerd te bellen en meerdere SMS'jes gestuurd. Echter krijgen we je maar niet te pakken. Heb je niks van ons ontvangen? Ik heb het juiste telefoonnummer nog toegevoegd. Ze hebben je gister morgen 2 keer gebeld en een SMS verzonden.

Reageer