Beantwoord

Welk type ONT krijg ik in mijn regio?

  • 26 March 2023
  • 5 reacties
  • 566 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hallo,

Ik twijfel al een tijdje om de overstap te maken naar T-Mobile Thuis glasvezel, de bestelling heb ik zojuist toch gedaan. Na installatie hoop ik mijn huidige setup zoals bij Tweak te herhalen, namelijk glasvezel in een dummy kastje, koppelstuk, glasvezel kabel vervolgens rechtstreeks in mijn UDM Pro middels SFP module.

Via verschillende topics begrijp ik dat T-Mobile afhankelijk van het netwerk (KPN, etc) verschillende ONT apparaten plaatst. Is er een manier om na te gaan welk type precies?

Edit: Vergat te vermelden, Almere-Stad.

Nu via Tweak zo, kabel gaat door naar UDMP:

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 26 March 2023, 19:26

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @MME-558 

Je kan er eenvoudig achter komen welke ONT je krijgt. Zag je tijdens het bestellen 100 Mbps voor 45 euro dan wordt je aangesloten op het KPN netwerk en krijg je de Genexis ONT (XGSPON).

Als je 100 Mbps voor 35 euro zag dan wordt je aangesloten op het T-Mobile netwerk en krijg je de Huawei ONT (GPON).

Bovenstaande prijzen zijn exclusief klantvoordeel.

Hallo @MME-558 

Je kan er eenvoudig achter komen welke ONT je krijgt. Zag je tijdens het bestellen 100 Mbps voor 45 euro dan wordt je aangesloten op het KPN netwerk en krijg je de Genexis ONT (XGSPON).

Als je 100 Mbps voor 35 euro zag dan wordt je aangesloten op het T-Mobile netwerk en krijg je de Huawei ONT (GPON).

Bovenstaande prijzen zijn exclusief klantvoordeel.

Dank voor de tip!

Huawei ONT it is.

Hallo @MME-558 

Je kan er eenvoudig achter komen welke ONT je krijgt. Zag je tijdens het bestellen 100 Mbps voor 45 euro dan wordt je aangesloten op het KPN netwerk en krijg je de Genexis ONT (XGSPON).

Als je 100 Mbps voor 35 euro zag dan wordt je aangesloten op het T-Mobile netwerk en krijg je de Huawei ONT (GPON).

Bovenstaande prijzen zijn exclusief klantvoordeel.

Ik zit op kpn netwerk, betaal 35 euro. Zijn de prijzen zo gestegen in een paar maanden of is dat omdat ik van tele2 af kom?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Shilka 

Je hebt glasvezel toch?

T-Mobile kan ook eigen apparatuur in de wijk centrale hebben en dan kunnen ze het eigen netwerk aanbieden via de KPN kabels. Op het eigen netwerk betaal je dan 35 euro voor 100 Mbps exclusief klantvoordeel of 35 euro voor 400 Mbps inclusief klantvoordeel.

Ah ok, ik heb wel KPN netwerk kastje hangen, en kpn netwerk heeft de aansluiting in de wijkkast gerealiseerd en mijn verbinding doorgemeten, maar wel een huawei ont en 35 euro. Vandaar mijn verwarring. Zie foto van mijn ont: 

 

Reageer