Beantwoord

Zelf vervangen ONT

  • 5 February 2024
  • 2 reacties
  • 137 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Vraag - Aanstaande donderdag is hier een monteur om mijn ONT te vervangen naar aanleiding van een abonnementswijziging van 1 naar 2 gbit. Kan ik het ONT niet zelf vervangen en het serienummer doorgeven voor registratie? Ik werk zelf in de ICT en het lijkt me wat onzinnig om hier een monteur voor langs te laten komen. Scheelt tijd en geld.

icon

Beste antwoord door flowiej 6 February 2024, 10:58

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @flowiej, welkom op onze Community!

Ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over. Momenteen zit je op een Point to Point netwerk, hierdoor moeten er een aantal werkzaamheden plaatsvinden in de wijkcentrale. Dit doet de monteur voordat hij bij jou langs komt om het ONT op te hangen en te registreren. Zo gaat het in één keer goed. Als je in de ICT werkt hoef ik je natuurlijk niet uit te leggen dat glasvezel een extreem gevoelig stukje technologie is, er kan veel misgaan met de vezel. Hierdoor moet de monteur van Guidion de installatie uitvoeren. Hopelijk heb ik je voldoende informatie gegeven over de situatie.  

Hi @flowiej, welkom op onze Community!

Ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over. Momenteen zit je op een Point to Point netwerk, hierdoor moeten er een aantal werkzaamheden plaatsvinden in de wijkcentrale. Dit doet de monteur voordat hij bij jou langs komt om het ONT op te hangen en te registreren. Zo gaat het in één keer goed. Als je in de ICT werkt hoef ik je natuurlijk niet uit te leggen dat glasvezel een extreem gevoelig stukje technologie is, er kan veel misgaan met de vezel. Hierdoor moet de monteur van Guidion de installatie uitvoeren. Hopelijk heb ik je voldoende informatie gegeven over de situatie.  

Dank, ik snap n.a.v. bovenstaande dat de monteur noodzakelijk is. 

Reageer