als ik buitenlandse nummers bel hoor ik geen toon dat de telefoon over gaat hoe los ik dit op ?

  • 11 August 2023
  • 5 reacties
  • 19 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo 

 

als ik buitenlandse telefoonnummers bel dan hoor geen toon dat de telefoon over gaat dit is heel irritant hoe los ik dit op want als ik via 5g/WiFi bel dan hoor ik niks maar als ik op 3G bel hoor ik die toon wel dat de telefoon over gaat hoe krijg ik die toon terug als ik op 5G bel of op WiFi bel ? 
 

kan iemand me helpen 

eric 8 maanden geleden

Internationale gesprekken worden door de verschillende tussen providers zo nu en dan weer via een andere provider naar de uiteindelijke eindprovider geschakeld. Dan zou dit opeens weer kunnen werken.  Maar jouw ervaring alleen bij 1 provider in het buitenland is, dan heeft die wellicht een nieuw digitaal platform in gebruik genomen.  

Wat nog een crosscheck kan zijn is dat jij even met een ander merk 4G bellen telefoon een gesprek opzet. Want bij die end to end digitale gesprekken luistert de software implementatie van beide telefoons veel nauwkeuriger.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Dat zou met de eindbestemming te maken kunnen hebben.  Via VoLTE en wifi bel je als SIP endpoint vanaf je telefoon. Bij 2G/3G is het 'circuit switched'.  Binnen Nederland zijn er tussen operators veel interworking testen gedaan. Naar het buitenland kan dat wel eens minder zijn. Gesprekken lopen vaak van provider via een andere provider naar de eindprovider. Waarschijnlijk zijn die buitenlandse nummers ook bij dezelfde provider in het buitenland?

En weet je toevallig of dit op te lossen is ? 
 

want eerst hoorde ik die toon wel.

Dat zou met de eindbestemming te maken kunnen hebben.  Via VoLTE en wifi bel je als SIP endpoint vanaf je telefoon. Bij 2G/3G is het 'circuit switched'.  Binnen Nederland zijn er tussen operators veel interworking testen gedaan. Naar het buitenland kan dat wel eens minder zijn. Gesprekken lopen vaak van provider via een andere provider naar de eindprovider. Waarschijnlijk zijn die buitenlandse nummers ook bij dezelfde provider in het buitenland?

En weet je toevallig of dit op te lossen is ? 
 

want eerst hoorde ik die toon wel.

Reputatie 7
Badge +14

Internationale gesprekken worden door de verschillende tussen providers zo nu en dan weer via een andere provider naar de uiteindelijke eindprovider geschakeld. Dan zou dit opeens weer kunnen werken.  Maar jouw ervaring alleen bij 1 provider in het buitenland is, dan heeft die wellicht een nieuw digitaal platform in gebruik genomen.  

Wat nog een crosscheck kan zijn is dat jij even met een ander merk 4G bellen telefoon een gesprek opzet. Want bij die end to end digitale gesprekken luistert de software implementatie van beide telefoons veel nauwkeuriger.

Internationale gesprekken worden door de verschillende tussen providers zo nu en dan weer via een andere provider naar de uiteindelijke eindprovider geschakeld. Dan zou dit opeens weer kunnen werken.  Maar jouw ervaring alleen bij 1 provider in het buitenland is, dan heeft die wellicht een nieuw digitaal platform in gebruik genomen.  

Wat nog een crosscheck kan zijn is dat jij even met een ander merk 4G bellen telefoon een gesprek opzet. Want bij die end to end digitale gesprekken luistert de software implementatie van beide telefoons veel nauwkeuriger.

Als ik mijn simkaart in een ander toestel doe hoor ik die toon nog steeds niet 😢

Of bedoel je dat niet 

 

en weet jij hoe ik die toon terug kan krijgen want ik hoor bij alle buitenlandse nummers niks meer en dit is zo irritant 

Reageer