Beantwoord

Bellen/gebeld worden vaste lijn onmogelijk

  • 30 December 2023
  • 6 reacties
  • 87 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Op de facturen staat vast bellen er bij en zijn netjes betaald.

Alles diverse malen gereset (ook de telefoon) en kabels nagekeken.

Inloggen in modem en ik herken bij VOIP mijn klantnummer in de code. Wel staat er bij intern nummer **11 en **12, dat is niet hoe ons nummer eindigt. Maar dat zal wel de bedoeling zijn.

Uit andere topics begrijp ik dat jullie op afstand iets naar het modem kunnen sturen en dat deze dit in gaat laden als ik hem daarna even uit en weer aan zet. Willen jullie dit doen?

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 2 January 2024, 09:02

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Atick, dank voor het starten van dit topic! Ik wil er graag voor zorgen dat je zo snel mogelijk weer bereikbaar bent. Ik zie echter meteen dat je eerder al hebt gebeld met mijn collega en dat er een onderzoek is uitgezet bij de technische dienst. Weet dat mijn collega's er mee aan de slag gaan en dit voor je oplossen. Het onderzoek kan wel een aantal werkdagen duren. Je hoort van ons als het zover is. Super bedankt voor je geduld zover!

Helaas, nog niets vernomen. Er zou binnen 2 a 3 werkdagen een monteur langskomen of in ieder geval bellen om langs te komen.

Vandaag e-mail dat het zogenaamd opgelost is.

Geen monteur gebeld of gezien. Op de e-mail kun je niet eens reageren, dus je kunt niet eens aangeven dat er niets opgelost is. Echt slecht anno 2024…

Gaan jullie het nu wel oplossen? Alvast bedankt.

Hier de mail die ik gewoon weer terugkrijg:

 

 

Storing is niet opgelost.

Hoor ook graag hoe jullie verrekenen dat onze telefoon al maanden niet werkt.

 

Verstuurd vanaf mijn 

 

Op 10 jan 2024 om 11:06 heeft

het volgende geschreven:
 

Hallo,

 

Storing is niet opgelost! Modem met 230V stekker spanningsloos gehad. Geen resultaat. Blijft in-gesprek-toon geven.

Nu graag wel serieus naar kijken en oplossen.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Het onderzochte incident is bij elk voorbeeld hersteld, maar overduidelijk nog niet bij jou - sorry dat het nog niet gelukt is. Kun je de volgende stappen nog 1 keer doornemen, alsjeblieft? Ik ben me ervan bewust dat ik nu in herhaling val maar dit is benodigd om te onderzoeken waar de oorzaak dan wel ligt: 

  1. Kun je het modem van de stroom halen en dan gedurende 20 seconden stroomloos houden zodat de lijn een zetje in de rug krijgt? 
  2. Voer vervolgens een herstart uit van het basisstation (hoofdstation van de vaste telefoon). Meestal is dit de oplader van de dect set. Als je twijfelt welke het hoofdstation is, dan mogen alle opladers een herstart krijgen. Als je aan het bellen bent (logischerwijs), valt de verbinding uit omdat deze verbroken wordt.
  3. Werkt het nog niet? Voer dan een factory reset uit op het modem. Een factory reset zorgt ervoor dat het modem alle juiste instellingen ophaalt uit het netwerk. Houd er rekening mee dat de vaste telefoonverbinding ook wegvalt. Ook wordt alles teruggezet naar de standaardwaarden (fabrieksinstellingen). Denk aan instellingen zoals: 

    - Naam netwerk (SSID) en het wachtwoord (WPA2key/wireless key) van de Wifi
    - Gebruikersnaam en wachtwoord om in te loggen op het modem
    - De standaard inloggegevens staan op de sticker achter op het modem
    - Port forwards
    - Alle overige waardes (bijvoorbeeld toegewezen IP-adressen vanuit de DHCP); dus niet het algemene IP-adres - deze blijft in principe ongewijzigd na een factory reset
  4. Je geeft aan dat het voor alle telefoongesprekken geldt: zijn dit allemaal mobiele nummers of mobiele en vaste nummers?
  5. Ben je in de gelegenheid om een ander toestel aan te sluiten? Ook de RJ11 kabel tussen het modem en de telefoon moet vervangen worden. Je kunt het nieuwe toestel ook naast het modem testen met een kort RJ11 kabeltje. 

 

Fijn dat het na een aantal maanden weer werkt zoals waar ik jullie voor betaal.

Helaas heb ik nu nog steeds niets van jullie vernomen over compensatie. Tenslotte heb ik wel al die tijd voor die dienst betaald, ook al maken we er niet altijd gebruik van. In welke vorm gaan jullie dat stukje nog netjes afhandelen? Of is het eenrichtingsverkeer en moet ik me aan wel aan onze overeenkomst houden en jullie niet? Ik neem aan dat jullie zo niet met klanten omgaan, dus hoor het graag.

Reputatie 6
Badge +2

@Atick Super fijn dat alles weer naar behoren werkt! 

Het is zeker geen eenrichtingsverkeer, ik heb de vergoeding gelijk voor je in het systeem gezet. Het systeem berekent dit bedrag automatisch en zal worden verrekend met een volgend factuur, meestal de eerstvolgende. Je ontvangt nog een e-mail ter bevestiging. 

Reageer