Beantwoord

DECT telefoon op Fritzbox 5490 modem via Odido aansluiting

  • 3 February 2024
  • 5 reacties
  • 223 Bekeken

Overgestapt van Tweak naar Odido. Ik wil graag mijn Fritzbox, Fritzfones en Fritz repeater blijven gebruiken (draadloze Fritzfons op Zyxel modem registreren is niet mogelijk). Fritzbox aangesloten op mediaconverte ONT. Na wat getweak werkt alles, behalve telefonie. Allerlei instellingen en tips geprobeerd. Wachtwoord voor eigen modem ingesteld op Odido, instructies van Fritzbox gevolgd. Niets helpt. Ik krijg het niet voor elkaar. De monteur was wel zo vriendelijk mijn Fritzbox aan het Zyxel modem te hangen zodat ik wel mijn Fritzbox kan gebruiken. Maar daarmee was het telefoon probleem nog niet opgelost.Ik wel eigenlijk gewoon mij oude spullen blijven gebruiken en het Odido modem terug in de doos te doen.Kan iemand mij helpen? 

icon

Beste antwoord door peter-keetfm 3 February 2024, 19:22

Bekijk origineel

5 reacties

@Ron1954

Er zijn problemen met het aanmaken van het wachtwoord bij Odido.

Dit wordt anders dan je zelf maakt.

Dit is een bug in het systeem.

Je kan het wachtwoord wel achterhalen.

Zie dit topic hoe.

 

Dank voor je snelle reactie. Als ik jouw link volg lijkt het erop dat dit probleem is opgelost, maar bij mij werkt het nog niet. Misschien doe ik toch iets anders fout.

@Ron1954 

Nee het is niet opgelost.

Het sip wachtwoord kun je achterhalen via de stappen in de link.

Je moet dan wel de Zyxel aan sluiten.

Ik ben niet bekend met deze methode.

Omdat ik al langer klant ben en kon de sip gegevens na het veranderen op mijn T-Mobile deze invullen op mijn Fritzbox 5590.

Doordat er nu een fout zit bij Odido moet je het met een omweg doen.

 

Dank je, ga ik dat proberen.

Script werkt nog steeds! Top.

Via mijn FB 7590 nu ook weer bereikbaar via Vast telefoonnummer.

Groet,

Alex

 

Reageer