"dit nummer is niet in gebruik"

  • 4 May 2023
  • 2 reacties
  • 226 Bekeken

Mijn schoonouders zijn vorige week aangesloten (overgestapt) op glasvezel bij t-mobile. 

Er is een monteur langs geweest om aan te sluiten. Dat is deels gelukt, ze hebben internet. 
Maar de vaste telefoon doet niks, kwamen ze later achter. 

Sinds dit weekend krijg je ook ‘dit nummer is niet in gebruik’ als je het vaste nummer probeert.

Resets van modem en telefoon helpen niet.

Heeft iemand tips?

(Ze wonen ver weg en het lukt ze niet om mij de inlog-gegevens van my tmobile te geven, anders had ik alvast gekeken wat de status in het abonnement is.)

Jason van Odido 11 maanden geleden

Goedemorgen @ernstdbo, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Het klinkt alsof er een reprovisie nodig is zodat het abonnement en daarmee de vaste lijn opnieuw naar het modem gestuurd worden. Dit geeft meestal de nodige duw in de rug zodat ook de telefoon online komt. Top dat je dit voor je schoonouders regelt, dat is erg attent! 

Je kunt aan hen vragen of ze willen bellen met 0800-0092 zodat we ze door het oplossingsproces kunnen begeleiden. Uiteraard mag jij dit ook voor hen doen, alleen kom je dan niet door de ID-check heen. 

Voor de time-being, bied ik graag nog een alternatieve oplossing aan: Mijn vaste telefoon werkt niet | T-Mobile Community. In voorgenoemd artikel staan alle tips and tricks omtrent het herstellen van telefonieproblemen.

 

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @ernstdbo, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Het klinkt alsof er een reprovisie nodig is zodat het abonnement en daarmee de vaste lijn opnieuw naar het modem gestuurd worden. Dit geeft meestal de nodige duw in de rug zodat ook de telefoon online komt. Top dat je dit voor je schoonouders regelt, dat is erg attent! 

Je kunt aan hen vragen of ze willen bellen met 0800-0092 zodat we ze door het oplossingsproces kunnen begeleiden. Uiteraard mag jij dit ook voor hen doen, alleen kom je dan niet door de ID-check heen. 

Voor de time-being, bied ik graag nog een alternatieve oplossing aan: Mijn vaste telefoon werkt niet | T-Mobile Community. In voorgenoemd artikel staan alle tips and tricks omtrent het herstellen van telefonieproblemen.

 

Dank je.

Omdat er nog meer dingen niet goed werkten na de overgang, is er vanmorgen (opnieuw) een monteur geweest. Die heeft de telefoon en de tweede TV netjes werkend achtergelaten. En ook de eerste TV nu op een veel handiger manier werkend gemaakt. Ook de spullen van de oude provider afgesloten.
Het heeft een hoop tijd en frustratie van mijn schoonouders gekost met de klantenservice, maar met een tweede bezoek van een monteur is nu alles keurig opgeleverd.

Reageer