Beantwoord

FritzBox 7590 aansluiten met klantnummet en wachtwoord van ODIDO

  • 12 January 2024
  • 8 reacties
  • 274 Bekeken

Ik ben overgegaan van ODIDO adsl naar Glasvezel. Op mijn adsl aansluiting had ik ook al telefonie van ODIDO met eigen modem en sinds het begin dat een eigen modem was toegestaan werkt dat goed.Na de overstap naar glasvezel werkt dit niet meer, ik heb zoals gebruikelijk is de modem opnieuw geconfigureerd naar t-mobile thuis, internet werkt goed, maar de telefoon krijg ik op de 7590 niet aan de praat, terwijl ik op de Zyxel wel telefoon heb. ik heb heel de communiti al doorgespit maar ik kom niet tot een oplossing. Is er misschien iemand die mij stapsgewijs door deze materie wil en kan loodsen?

icon

Beste antwoord door peter-keetfm 13 January 2024, 00:00

Bekijk origineel

8 reacties

Hoi @PieterOttervanger 

Niet goed doorgespit. 😉

Er is een probleem met het wachtwoord van de sip gegevens.

Zie dit topic hoe je deze kunt vinden.

 

Dankjewel voor je snelle reactie, ik had dit wel gezien, maar omdat ik wel telefoon had met de adsl lijn van ODIDO met hetzelfde wachtwoord aangemaakt in mijn Odido was ik in de veronderstelling dat de bug er uit was. Ik ga dit morgen proberen. 

WOWWWW HIJ DOET HET….Dankjewel…. Inderdaad Python installeren en de aanwijzingen opvolgen, voor je doorheb hoe het allemaal precies gaat ben je wel ff verder. Je krijgt inderdaad het klantnummer van Odido en een 24 karakters lang nummer.

@PieterOttervanger 

Mooi dat het gelukt is 👍

Wat ik niet begrijp is het volgende. Vorig jaar toen de vrije modem keuze van start is gegaan, heb ik mijn FritzBox telefonie op een DSL-lijn aan kunnen sluiten met een zelf gekozen wachtwoord in Mijn Tmobile. Direct na de overstap naar glasvezel werkt deze wachtwoord mogelijkheid niet meer en moet je je toevlucht nemen tot technische mensen die hun kennis delen in notabene de ODIDO community. Is ODIDO nou echt niet in staat om deze bug op te lossen? Of spelen er andere belangen? 

Reputatie 7
Badge +6

@PieterOttervanger Of er andere belangen spelen, weet ik niet, maar lijkt me onwaarschijnlijk. Het is gewoon een wettelijke verplichting waar ze aan moeten voldoen, terwijl dat al 9 maanden niet het geval is. Ik kan me wel voorstellen dat het weinig prioriteit heeft, gezien de kleine groep klanten voor wie dit interessant is. Toch wil ik bij dezen nogmaals een hengeltje uitgooien naar @Tommie van Odido of hij een update hierover heeft. In 9 maanden kunnen dingen gebeuren die aanzienlijk ingewikkelder zijn dan dit, lijkt me ;-)

Inderdaad, het is te proberen. Het lijkt mij voor een programmeur pinuts om deze bug te herstellen. Als ik zie wat een tijd en energie jij hierin gestoken hebt om dit script te schrijven, en dat alleen om een select aantal ODIDO klanten te plezieren. Mijn petje af voor je, en hartelijk bedankt. 

Ik vindt dat de bug van de sip gegevens wel eens een keer opgelost mag worden.

Dit duurt veel te lang.😔

Het is wel mooi dat @TMTV Een oplossing heeft.

En hulde daarvoor.

Maar niet de manier waarop het hoort te werken.

 

 

 

Reageer