Beantwoord

Fritzbox 7590 en Cheapconnect SIP provider ?



Toon eerste reactie

41 reacties

Reputatie 3

Het werkt inmiddels !

 

Ik heb nu de poort forwarding in Fritzbox aangepast zoals ik op tweakers forum gevonden had:

 

 

en dan is VOIP hier werkend ;-)  (en de FON VOiP app van Fritz werkt hier ook mee op de gsm)

 

Bedankt iedereen voor het meedenken.

 

Reputatie 3

Ik heb zojuist als test BRIA VOIP software geïnstalleerd op mijn android telefoon en even gebeld met mijn cheap connect tel nr. , dan werkt het prima.  Dus mijn SIP Account op zich is in orde.

 

Reputatie 7
Badge +5

@ezow123

Enige verschil wat mij opvalt met mijn werkende Gigaset N300A-ip instellingen en de Fritzbox! van @rindertb  is dat er  een proxy server is ingevuld.

Nee. Het werkt al jaren zo. Ook bij de andere providers die ik erin heb staan. Dat zou toch ook zo moeten: je hebt vrije modemkeuze of je hebt het niet. Je hebt vrij internet of niet.

Elders in dit forum las ik dat SIP - bij een ander vrij gekozen modem - zonder poortaanpassing werkt.

Reputatie 3

rundertb:  Dit lijkt op hetgene wat ik heb.  Heb je nog poort moeten aanpassen bij je huidige provider ?

(T-mobile houd poort 5060 bezet voor hun eigen SIP)

 

Het is de bedoeling dat ik overstap naar TMT en dat mijn SIP-providers gewoon blijven werken … :upside_down:

In mijn CC profiel (7490 FW 7.27) heb ik op en af dit als gegevens staan:

 

Reputatie 3

Ja, is eenbestaand nr die al enige tijd actief is.

Reputatie 7
Badge +5

@ezow123

Is CC de aansluiting met een bestaand nummer wat eerder werkte of is het een geporteerd nummer vanuit een andere provider?

In 1 van de topics over de Frtizbox! op dit forum bleek de verbinding niet mogelijk omdat de nummer portering pas na enige dagen uitgevoerd werd.

Reputatie 3

Wellicht werkt zoals uitgelegd op https://www.3cx.com/blog/docs/change-default-port-fritzbox/ via telnet het ook. 
 

 

Die telnet optie hebben ze enkele firmwares geleden eruit gesloopt, kan nu alleen nog met backup bestand met txt editor aanpassen en dan met nieuwe checksum weer uploaden.

Reputatie 3

Wellicht werkt zoals uitgelegd op https://www.3cx.com/blog/docs/change-default-port-fritzbox/ via telnet het ook. 
 

 

Reputatie 3

Poort 5060 gaat helaas niet werken omdat deze poort is gereserveerd voor VOIP van T-Mobile.

 

 

 

Ik heb even weer geprobeerd met poort 5060, maar dat geeft dus ook geen resultaat.

(voorheen met andere router moest ik de poort ook aan moeten passen toen het nog wel werkte)

Bij fritzbox kan dat helaas niet standaard vanuit configuratie menu in de firmware maar moet je een config bestand met text editor aanpassen, checksum opnieuw berekenen via een bepaalde site en dan weer uploaden, maar dat lukt me wel.

 Eenvoudigste zou zijn als iemand met ook FB 7590 de instellingen door zou kunnen lopen.

(want oudere/andere fritzbox heeft weer andere firmware die er ook weer iets anders uitziet)

ik zal ook eens een poging doen bij cheapconnect forum.

iedereen alvast bedankt voor het meedenken.

 

Reputatie 7
Badge +5

POORT 5060 werkt bij Tmobile glasvezel.

In mijn netwerk staat de Zyxel met een DMZ instelling naar het eigen netwerk.

De connectie naar CC verloopt al bijna 2 jaar prima via de standaard poort 5060

@ezow123Dus waarschijnlijk een Fritzbox! dingetje, helaas geen idee waar of hoe.

In het CC portaal de SIP meldingen omtrent de registratie nagezien?

/knip-plak
Registratie expiration/timeout/interval

3600 seconden (minimaal 300 seconden)

Codec voorkeur

1 - G.711A (alaw)
2 - G.729A/B

DTMF instelling

RFC2833

STUN of TURN

Wij raden aan deze uit te schakel

SIP ALG

Dit is een router instelling, indien mogelijk deze uitschakelen. Door af te wijken van de standaard SIP poort (5060) en gebruik te maken van de alternatieve SIP poort 5080 wordt SIP ALG al ontweken.

SIP poort

Wij ondersteunen de standaard SIP poort 5060. Indien problemen met firewall of SIP ALG raden wij de alternatieve SIP poort 5080 aan.

/einde knip-plak

Reputatie 3

Poort 5060 gaat helaas niet werken omdat deze poort is gereserveerd voor VOIP van T-Mobile.

Dit zijn de alternatieven voor CC 

5066

5068

5070

5072

5074

5076

5078

5080

SIP server: sip.cheapconnect.net


toch zou dat voor uitgaand verkeer niet mogen uitmaken. Heb je bij de sip server waar hij naar moet connecten ook de port op 5080 gezet of aangegeven ?  Weet niet of daar een poort opgegeven kan worden geen fritzbox liggen momenteel om zelf te kijken :-)

Zo niet probeer eens  :  sip.cheapconnect.net:5080  op te geven.. 

 

Reputatie 7
Badge +15

Poort 5060 gaat helaas niet werken omdat deze poort is gereserveerd voor VOIP van T-Mobile.

Dit zijn de alternatieven voor CC 

5066

5068

5070

5072

5074

5076

5078

5080

SIP server: sip.cheapconnect.net

Reputatie 3

De poort zou je niet moeten aanpassen volgens mij, alleen nodig inkomend verkeer.  Voor het aanmelden op een sip server is het uitgaand verkeer en dat wil je gewoon op een default poort doen.  Wil je van buiten je netwerk een telefoon met je fritzbox verbinden dan pas moet je zorgen dat inkomend verkeer geaccepteerd wordt, maar denk niet dat je dat doet ?  
 

ik zou eerst die poort weer terug op default 5060 zetten en kijken of dat helpt. De melding lijkt erop dat je nu connect op een verkeerde poort ( geen antwoord). Anders had ik eerder een andere foutmelding verwacht als user/pass niet goed bijv.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @ezow123 

Het lijkt er dus op dat de Fritzbox de registratie niet kan maken met Cheapconnect.

Ik gebruik zelf een externe Linksys gateway, maar denk even met je mee. Moet je bij Cheapconnect ook nog aangeven dat je een andere poort gebruikt? Sluist de Fritzbox zonder portforwarding de poort door naar de interne sip cliënt?

 

Reageer