Beantwoord

Haperend geluid vaste telefoon

  • 11 January 2024
  • 3 reacties
  • 95 Bekeken

Na overstap op glasvezel van Odido, valt tijdens een gesprek steeds het geluid van mijn telefoon heel kort steeds weg tijdens een gesprek. Ik heb de giga-set aangesloten op de ingang tel 1. In de gebruiksaanwijzing van de Giga-set staat dat je ook via VoIp kunt bellen op de Lan3 ingang van het modem en dat je daarvoor ip-inloggegevens bij je provider dient aan te vragen. Na contact met de service lijn van Odido werd mij gezegd dat ze dit niet ondersteunen. Hoe krijg ik dan een goede geluidskwaliteit op mijn telefoon?

 

icon

Beste antwoord door TMTV 12 January 2024, 13:50

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @michelvandenberg1,

Welkom op de Community!

Of het de oplossing is, durf ik niet te zeggen, maar als je rechtstreeks via VoIP wilt bellen op de gigaset, heb je de gegevens nodig die je op deze manier kunt achterhalen. Dat is een opgave, maar er zit al lange tijd een bug in Mijn Odido, waardoor het niet mogelijk is om zelf een wachtwoord in te stellen. Voorlopig is dit dus de enige manier. Ik hoop dat dit ook de oplossing is voor het haperende geluid.

Hoi @michelvandenberg1,

Welkom op de Community!

Of het de oplossing is, durf ik niet te zeggen, maar als je rechtstreeks via VoIP wilt bellen op de gigaset, heb je de gegevens nodig die je op deze manier kunt achterhalen. Dat is een opgave, maar er zit al lange tijd een bug in Mijn Odido, waardoor het niet mogelijk is om zelf een wachtwoord in te stellen. Voorlopig is dit dus de enige manier. Ik hoop dat dit ook de oplossing is voor het haperende geluid.

Dat was de vraag ook niet. De vraag is hoe er en goede kwaliteit vaste telefonie verkregen wordt.

WEG met die hakkelende en stotterende lijnen.

Ook ik heb last van hetzelfde verschijnsel. Sinds de overstap van TWEAK naar ODIDO gaat er geen gesprek voorbij waarbij het verschijnsel zoals hierboven beschreven optreedt.

Ik heb 4 jaar TWEAK gehad en daar was de geluidskwaliteit van de Gigaset C47H altijd prima.
Bij het eerste gesprek wat ik voerde, kon ik de schuld ook nog aan de andere kant geven, maar inmiddels is wel duidelijk dat het niet aan de andere beller licht. Die hoort mij goed.

Het licht ook niet aan de andere provider, want het treedt op bij KPN, ZIGGO en DELTA

Het heeft ook niet te maken met het tijdstip van de dag. Over de nachtelijke uren kan ik niets zeggen, maar tussen 8 uur 's morgens en 11 uur 's avonds komt het voor.

Dus zo ongeveer bij ieder gesprek is er ineens een woord dat vervormd wordt tot tatatatatatatatatatat  wat gekraak en dan is er een halve zin weg.

Dan vraag ik of de ander de zin wil herhalen en dan komt de zin wel goed over.

Opvallend is dat de wektoon, (het tuut…...tuut  wat je hoort voor dat de andere kant heeft opgenomen) ook soms vreemd klinkt. Geen constante toon maar gedeeltelijk hard en zacht dus tuUT of TUut en dan ineens weer rustig is.

 

Dus graag antwoord op de vraag hoe de kwaliteit beter wordt!

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @JanBe, goed dat je aan de bel trekt, ik spring heel graag snel voor je in de bres! Ik zie dat je ook al een eigen topic hiervoor hebt geopend, namelijk: Hakkelende vaste telefonie. Graag wil ik je vragen om, conform onze huisregels, één vraag te beperken tot één topic zodat de informatie overzichtelijk blijft en de oplossing adequaat.

Ik zie je graag snel weer genieten, ik heb er vertrouwen in dat dit snel helemaal goedkomt! 

Reageer