Beantwoord

Huis (DECT) telefoon instellen met eigen modem?

  • 5 February 2024
  • 6 reacties
  • 200 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Sinds  29 januari 2024 ben ik Odido klant (overgegaan van provider Tweak->Odido) en heb ik een internet en vast bellen abonnement afgesloten. Ik heb besloten om mijn eigen modem te blijven gebruiken (Fritzbox 5530). De internet verbinding werkt prima echter is het niet mogelijk/gelukt om de vaste telefonie via eigen modem werkend te krijgen aangezien ik hier zowel de Odido SIP gebruikersnaam als wachtwoord voor nodig is om in te stellen op mijn modem.
Zowel het opvragen/wijzigen wachtwoord  via de Odido app  als de website werkt niet (dit is kennelijk al langer bekend, op basis van de informatie die op de Odido community heb kunnen vinden).

Verder heb ik geprobeerd om via onderstaande link wachtwoord te achterhalen, dit is echter bij mij niet gelukt .

Daarom heb ik op 31 januari 2024)  telefonisch contact gehad met de service/help desk, waarbij ik te horen heb gekregen dat probleem bekend is en dat aan oplossing wordt gewerkt (op welke termijn? ik zie dat topic al maanden open staat) , maar dat het betreffende wachtwoord niet mag worden verstrekt door service/help desk medewerker. Waarom niet is mij niet duidelijk en kon ook niet worden uitgelegd? Ik heb van service medewerker advies gekregen om probleem via email kenbaar te maken (internet.service@odido.nl) , tot op heden helaas geen reactie ontvangen.
Kortom ontevreden over service van Odido op dit gebied en geen werkende vaste telefoon, terwijl gebruik  eigen modem is toegestaan en Voice SIP gegevens niet verstrekt worden.

icon

Beste antwoord door TMTV 6 February 2024, 23:39

Bekijk origineel

6 reacties

https://nl.avm.de/service/vrije-modemkeuze/fritzbox-op-de-dsl-aansluiting-van-odido-configureren/

zie deze link voor uitleg

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Alex185,

Welkom op de Community!

Ja, de oplossing laat al te lang op zich wachten, dat ben ik helemaal met je eens. Ik zal morgen eens een moderator aan zijn jasje trekken. Ben zelf ook wel benieuwd hoe het ervoor staat.

Tot die tijd is het behelpen met het script. Op welk punt loop je precies vast en wat krijg je dan te zien? Plaats eventueel een screenshot (met persoonlijke gegevens onleesbaar gemaakt) zodat ik met je mee kan kijken waar het fout gaat. Dan komen we er vast wel uit. Ik hoor het graag.

Ik krijg onderstaande foutmelding: Toegang geweigerd?

 

Microsoft Windows [Version 10.0.19045.3930]
(c) Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\0024>pip install requests
Requirement already satisfied: requests in c:\users\0024\appdata\local\programs\python\python312\lib\site-packages (2.31.0)
Requirement already satisfied: charset-normalizer<4,>=2 in c:\users\0024\appdata\local\programs\python\python312\lib\site-packages (from requests) (3.3.2)
Requirement already satisfied: idna<4,>=2.5 in c:\users\0024\appdata\local\programs\python\python312\lib\site-packages (from requests) (3.6)
Requirement already satisfied: urllib3<3,>=1.21.1 in c:\users\0024\appdata\local\programs\python\python312\lib\site-packages (from requests) (2.1.0)
Requirement already satisfied: certifi>=2017.4.17 in c:\users\0024\appdata\local\programs\python\python312\lib\site-packages (from requests) (2023.11.17)

C:\Users\0024>CD "C:\Users\0024>\Downloads"

C:\Users\0024\Downloads>python voip.py
Toegang geweigerd.

C:\Users\0024\Downloads>

Reputatie 7
Badge +6

Toegang geweigerd tot je eigen account, dat is gek. Ik heb nog wel een andere manier. Hier heb ik een stappenplan gemaakt om het script op je mobiel te runnen. Ik heb hiervoor een iPhone gebruikt, maar ik neem aan dat Android een vergelijkbare app heeft. Dat lijkt me een snellere weg om het wachtwoord te achterhalen dan uitzoeken waar het mis gaat in Windows.

Beste TMTV<

Hartelijk bedankt, via de andere manier met mobiel is het mij gelukt om inloggevens te achterhalen en daarna ingesteld op Fritzbox.: Vaste telefoon werkt weer.

Reputatie 4
Badge

Toegang geweigerd tot je eigen account, dat is gek. Ik heb nog wel een andere manier. Hier heb ik een stappenplan gemaakt om het script op je mobiel te runnen. Ik heb hiervoor een iPhone gebruikt, maar ik neem aan dat Android een vergelijkbare app heeft. Dat lijkt me een snellere weg om het wachtwoord te achterhalen dan uitzoeken waar het mis gaat in Windows.

Ik heb het vermoeden dat dit de typische Microsoft-aanpak van veiligheid is.
Scripts runnen vanuit je Download-directory: Gevaaaarlijk!
Wie weet zit er een virus in! Laten we het daarom maar blokkeren.

Hoe vaak ik al niet iets op een obscure plek aan ‘Trusted Locations’ heb moeten toevoegen om het te kunnen laten werken…

Maar goed dat je een oplossing gevonden hebt via de telefoon! 👍

Reageer