krijg op mijn VASTE telefonie geen melding meer als er gebeld is en als er een voicemail bericht is ingesproken ( melding is het rood knipperende lampje op het toestel)


Ik krijg sedert een week geen melding meer op mijn vaste telefoon als er gebeld is en ook als er een voicemail bericht is ingesproken. Kan wel gebeld worden, er kan een voicemail bericht worden ingesproken, maar ik krijg het niet te zien op mijn telefoon. Erg lastig want het is noodzakelijk voor mij, naast mijn mobiele abonnement bij Odido. Graag hulp en een oplossing! 

Okidokidough 12 dagen geleden

Hallo Eric, dank voor het bericht. Het lampje  ( met een envelopje erop) op mijn vaste telefoon ( Chicago 600S ) gaat rood knipperen als er gebeld is en iemand al dan niet de voicemail heeft ingesproken. De berichtentoets heet die. Bij een nieuw bericht of nieuwe oproep.  Dat is inderdaad zo. “Er zijn geen berichten” of “u heeft 1 ( of meerdere) voicemail bericht ontvangen. Bel 1233 om uw berichten te beluisteren". Dat hoor ik dan.

Maar nogmaals: waarom kan er wel een voicemail bericht worden ingesproken als iemand heeft gebeld en geeft dat meldingslampje geen melding? Zodat ik alle berichten mis?

Als er wordt gebeld verschijnt er “externe oproep” en niet meer de naam of het nummer van de beller.

Ook ontvang ik geen voicemail via email. Dat staat wel vermeld bij het aangaan van een abonnement Vaste Telefonie. 

Verder lees ik dat je een moderator hebt gevraagd om te assisteren in het omzetten van FSK naar DTMF. 

Wat bedoel je daarmee?  Wat gaat er dan gebeuren? Het toestel dat ik heb, dus de Chicago 600S van KPN kan gebruik maken van nummerherkenning. ( 085- 7732598 gebeld) Heel graag jouw/jullie hulp. 

 

Over dat meldingslampje: Dat meldingslampje wat op jouw toestel zit is zo te zien om aan te geven dat je een SMS bericht binnen hebt gekregen op je vaste toestel. Kennelijk stuurde tele2 een SMS bericht naar jouw vaste telefoon wanneer er een voicemail was ingesproken. Vrij ongebruikelijk zover ik weet, maar het is mogelijk om SMS berichten te ontvangen op een vast toestel. Odido verstuurd op vaste lijnen geen SMS bericht wanneer er een voicemail is ingesproken, dus dat meldingslampje voor je voicemail zal bij odido helaas nooit gaan werken, ook niet op een ander/nieuw toestel. 

 

Om te controleren of er een voicemail is ingesproken kun je op elk moment met je vaste toestel bellen naar 1233, je kunt ze dan ook meteen afluisteren.

Ook kun je zelf op my odido instellen dat je een mail wil ontvangen wanneer er een voicemail is ingesproken. Als je die mails niet ontvangt is er waarschijnlijk iets mis aan de kant van Odido, dit zal de klantenservice voor je moeten uitzoeken. 

 

Over DTMF en FSK: Dit zijn simpel gezegd de verschillende "talen" waarmee jouw modem tegen jouw aangesloten toestel "praat". Als jouw modem in een taal praat (bijvoorbeeld DTMF) die door jouw telefoontoestel niet goed begrepen word werkt dus bijvoorbeeld de nummerweergave niet en zie je enkel iets staan als "externe oproep" wanneer je word gebeld. Als je een beetje handig bent kun je zelf inloggen op je modem en die "taal" aanpassen. Lukt dat niet, dan kan de klantenservice het probleem voor je doorzetten naar een afdeling die dat op afstand voor je kan aanpassen. 

Bekijk origineel

22 reacties

Ik krijg sedert een week geen melding meer op mijn vaste telefoon als er gebeld is en ook als er een voicemail bericht is ingesproken. Kan wel gebeld worden, er kan een voicemail bericht worden ingesproken, maar ik krijg het niet te zien op mijn telefoon. Erg lastig want het is noodzakelijk voor mij, naast mijn mobiele abonnement bij Odido. Graag hulp en een oplossing! 

Waar kan ik de reactie vinden van Eric?

Reputatie 7
Badge +14

Bedoel je dat je bent overgestapt van Tele2 met een andere aansluiting naar Odido?

 

Log dan in op je router en verander FSK in DTMF of andersom. 

 

Ik krijg geen nummerherkenning meer en geen rood knipperend envelopje op mijn toestel. Ik weet dus niet of ben gebeld en of er een voicemail bericht is. Controleer steeds dingen, maar elk nutteloos belletje moet ik betalen. Ik wil de monteur van Guidion terug, want die heeft niets ingesteld toen ik van Tele2 Odido werd. Heb wel zelf de voicemail ingeschakeld en die werkt ook. Een beller kan een bericht inspreken, alleen, ik weet dat niet op de vaste telefoon. Zelf kan ik niets doen aan instellengen en aan het modem ga ik ook niets doen. Alleen gereset, meer doe ik niet. telefoon van de stroom gehaald, ook geen succes. Wat kan ik nu nog doen? Het is voor mij zeer belangrijk dat dit werkt. Kan ik die monteur terug vragen? 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Elisabeth-46 ,

Dat het bij je oude provider wel en de nieuwe niet werkt betekent dat het in de instellingen zit. Daar komt geen monteur voor langs. Eerst even, wat is de uitslag van de test met FSK en DTMF? Restart je router even nadat je de instelling hebt aangepast.

Ik kan op mijn computer je reacties in de community niet vinden. Wel op mijn telefoon. Waar vind ik die?

En wat ik met mijn modem moet doen, snap ik niet en durf ik niet. Graag hulp....

 

Gevonden.

Hoe moet ik inloggen op mijn router en wat moet er staan?  FSK of DTMF? Ik heb hier geen verstand van. 

 

Eric, ik kan dit zelf niet en heb ook niemand die me kan helpen hiermee. Hoe kan ik dit oplossen? Een telefoonwinkel voor weer een hoop geld? Odido zou alles in orde maken…….alles zou weer werken zoals het was…..niet dus.

Ik ben aan het zoeken en heb gecontroleerd of mijn telefoon nummerherkenning ondersteunt. Heb gebeld naar 085-7732598 en toets "5”ingetoetst. Kreeg de stem die “vijf”uitspreekt, dus ik kan gebruik maken op het toestel van nummerherkenning. En nu?

 

 

Graag hulp van de technische dienst want zo wordt het niks. Ik haf alles prima op orde bij Tele2, alles werkte als een trein, ook de voicemail berichten...en nu heb ik niks meer aan mijn vaste telefonie wat betreft meldingen van nummers/namen en bericht van gebeld zijn en voicemailberichten. En ik heb de vaste telefonie door omstandigheden zo hard nodig. Alles wat erover beschreven is hier, heb ik inmiddels uitgevoerd. Maar niks werkt. Graag bericht!

Reputatie 7
Badge +14

Het uitbellen met DTMF tonen heeft niet zoveel te maken met nummerweergave op jouw toestel.

Ik heb een moderator gevraagd om te assisteren in het omzetten van FSK naar DTMF.

Maar om eerlijk te zijn,  het rode lampje is een functie die ik niet ken. Hooguit dat dit een telefoon toestel feature is waarbij na 20 seconden rinkelen van de telefoon en niet opnemen het lampje gaat knipperen.  Het netwerk schakeld dan namelijk door naar voicemail. Maar er is geen relatie hier tussen het daadwerkelijk inspreken van een voicemail en dat rode lampje. 

Wat voor toestel heb je precies,  dan kunnen we eens kijken of er een gebruiksaanwijzing voor online staat waarin deze mogelijkheid beschreven staat.

Hallo Eric, dank voor het bericht. Het lampje  ( met een envelopje erop) op mijn vaste telefoon ( Chicago 600S ) gaat rood knipperen als er gebeld is en iemand al dan niet de voicemail heeft ingesproken. De berichtentoets heet die. Bij een nieuw bericht of nieuwe oproep.  Dat is inderdaad zo. “Er zijn geen berichten” of “u heeft 1 ( of meerdere) voicemail bericht ontvangen. Bel 1233 om uw berichten te beluisteren". Dat hoor ik dan.

Maar nogmaals: waarom kan er wel een voicemail bericht worden ingesproken als iemand heeft gebeld en geeft dat meldingslampje geen melding? Zodat ik alle berichten mis?

Als er wordt gebeld verschijnt er “externe oproep” en niet meer de naam of het nummer van de beller.

Ook ontvang ik geen voicemail via email. Dat staat wel vermeld bij het aangaan van een abonnement Vaste Telefonie. 

Verder lees ik dat je een moderator hebt gevraagd om te assisteren in het omzetten van FSK naar DTMF. 

Wat bedoel je daarmee?  Wat gaat er dan gebeuren? Het toestel dat ik heb, dus de Chicago 600S van KPN kan gebruik maken van nummerherkenning. ( 085- 7732598 gebeld) Heel graag jouw/jullie hulp. 

 

 

 

 

P.s. Eric, toen de monteur hier was voor het installeren zei hij dat ik glasvezel via KPN heb. Dat begreep ik niet en hij legde het ook niet uit. Misschien is dat van belang? 

Eric, zou je  willen reageren op mijn bovenstaande mail en mijn vragen? Ik zit echt in de problemen nu. Heel graag je hulp, waarvoor dank. Ook wat je aan de moderator hebt gevraagd. Wat bedoel je daar mee?

 

Reputatie 7
Badge +14

Tja, dat is wel een oud model DECT handset, ik denk 20 jaar oud :)

Als je alleen een Tele2 vast bellen abonnement had en geen internet + bellen, dan was dit een feature van KPN die op de analoge telefoonlijn aanwezig was. Je hebt nu een Internet + bellen abonnement afgesloten en daar hoort wel een voicemail dienst bij, maar geen integratie met een KPN detc handset.

Tegenwoordig is dat voicemail to email. 

Bij Odido kan je je voicemailberichten als geluidsbestand doorsturen naar je e-mailadres. Zo mis je geen bericht als je niet thuis bent en kan je je berichten beluisteren en bewaren. Zonder dat je in hoeft te bellen.

Binnen jouw my-odido.nl zul je jouw email kunnen ingeven. ik heb zelf geen vaste telefoon, dus kan geen voorbeeld sturen. Dit is helaas geen chat met de klantenservice, die zou je kunnen bellen om je email te laten toevoegen. Moderators lezen mee, maar in het weekend reageren ze beperkt.

Ik had bij Tele2 wél vast bellen en internet, tot vorige week aan toe. Liep perfect. Kan je me dan uitleggen hoe ik voicemail to email kan instellen op die oude telefoon? Als geluidsbestandje? Dat zou voor mij al een oplossing kunnen zijn. En kan dat nog op genoemde telefoon? Héél erg graag een Jip en Janneke uitleg, zodat ik het kan gaan instellen. Alvast veel dank. 

Reputatie 7
Badge +14

hoi @Elisabeth-46 ,

Afluisteren van je voicemail is dus bellen naar 1233 en als extra service kan het gesprek naar je email adres worden gestuurd als geluidsbestandje. Maar 1 andere klant meldt dat dit niet werkt op dit moment. Bel daarom de klantenservice om een ticket te laten openen. Dan houden zij je op de hoogte.

Dank je wel Eric. Niet fijn dit allemaal. Mijn laatste vraag hierover: als ik een nieuwe vaste telefoon zou kopen, kan ik dan nog wel op de " oude manier" mijn voicemail berichten afluisteren of heeft dat geen zin? Kan het uberhaupt niet meer bij Odido? Ook niet met een nieuwe telefoon?

En nu dus ook geen mail met gesproken bestandje, dus niets?  Niet netjes, als je wel moet betalen. Hoop nog 1x van je te horen, waarvoor dank! 

 

Reputatie 7
Badge +14

Ik ben ook maar een klant. Afluisteren van voicemail doe je door te bellen naar 1233. Het gesprek naar email sturen is alleen iets van extra's van Odido thuis.

Badge +2

Hallo Eric, dank voor het bericht. Het lampje  ( met een envelopje erop) op mijn vaste telefoon ( Chicago 600S ) gaat rood knipperen als er gebeld is en iemand al dan niet de voicemail heeft ingesproken. De berichtentoets heet die. Bij een nieuw bericht of nieuwe oproep.  Dat is inderdaad zo. “Er zijn geen berichten” of “u heeft 1 ( of meerdere) voicemail bericht ontvangen. Bel 1233 om uw berichten te beluisteren". Dat hoor ik dan.

Maar nogmaals: waarom kan er wel een voicemail bericht worden ingesproken als iemand heeft gebeld en geeft dat meldingslampje geen melding? Zodat ik alle berichten mis?

Als er wordt gebeld verschijnt er “externe oproep” en niet meer de naam of het nummer van de beller.

Ook ontvang ik geen voicemail via email. Dat staat wel vermeld bij het aangaan van een abonnement Vaste Telefonie. 

Verder lees ik dat je een moderator hebt gevraagd om te assisteren in het omzetten van FSK naar DTMF. 

Wat bedoel je daarmee?  Wat gaat er dan gebeuren? Het toestel dat ik heb, dus de Chicago 600S van KPN kan gebruik maken van nummerherkenning. ( 085- 7732598 gebeld) Heel graag jouw/jullie hulp. 

 

Over dat meldingslampje: Dat meldingslampje wat op jouw toestel zit is zo te zien om aan te geven dat je een SMS bericht binnen hebt gekregen op je vaste toestel. Kennelijk stuurde tele2 een SMS bericht naar jouw vaste telefoon wanneer er een voicemail was ingesproken. Vrij ongebruikelijk zover ik weet, maar het is mogelijk om SMS berichten te ontvangen op een vast toestel. Odido verstuurd op vaste lijnen geen SMS bericht wanneer er een voicemail is ingesproken, dus dat meldingslampje voor je voicemail zal bij odido helaas nooit gaan werken, ook niet op een ander/nieuw toestel. 

 

Om te controleren of er een voicemail is ingesproken kun je op elk moment met je vaste toestel bellen naar 1233, je kunt ze dan ook meteen afluisteren.

Ook kun je zelf op my odido instellen dat je een mail wil ontvangen wanneer er een voicemail is ingesproken. Als je die mails niet ontvangt is er waarschijnlijk iets mis aan de kant van Odido, dit zal de klantenservice voor je moeten uitzoeken. 

 

Over DTMF en FSK: Dit zijn simpel gezegd de verschillende "talen" waarmee jouw modem tegen jouw aangesloten toestel "praat". Als jouw modem in een taal praat (bijvoorbeeld DTMF) die door jouw telefoontoestel niet goed begrepen word werkt dus bijvoorbeeld de nummerweergave niet en zie je enkel iets staan als "externe oproep" wanneer je word gebeld. Als je een beetje handig bent kun je zelf inloggen op je modem en die "taal" aanpassen. Lukt dat niet, dan kan de klantenservice het probleem voor je doorzetten naar een afdeling die dat op afstand voor je kan aanpassen. 

Hallo Eric, dank voor het bericht. Het lampje  ( met een envelopje erop) op mijn vaste telefoon ( Chicago 600S ) gaat rood knipperen als er gebeld is en iemand al dan niet de voicemail heeft ingesproken. De berichtentoets heet die. Bij een nieuw bericht of nieuwe oproep.  Dat is inderdaad zo. “Er zijn geen berichten” of “u heeft 1 ( of meerdere) voicemail bericht ontvangen. Bel 1233 om uw berichten te beluisteren". Dat hoor ik dan.

Maar nogmaals: waarom kan er wel een voicemail bericht worden ingesproken als iemand heeft gebeld en geeft dat meldingslampje geen melding? Zodat ik alle berichten mis?

Als er wordt gebeld verschijnt er “externe oproep” en niet meer de naam of het nummer van de beller.

Ook ontvang ik geen voicemail via email. Dat staat wel vermeld bij het aangaan van een abonnement Vaste Telefonie. 

Verder lees ik dat je een moderator hebt gevraagd om te assisteren in het omzetten van FSK naar DTMF. 

Wat bedoel je daarmee?  Wat gaat er dan gebeuren? Het toestel dat ik heb, dus de Chicago 600S van KPN kan gebruik maken van nummerherkenning. ( 085- 7732598 gebeld) Heel graag jouw/jullie hulp. 

 

Over dat meldingslampje: Dat meldingslampje wat op jouw toestel zit is zo te zien om aan te geven dat je een SMS bericht binnen hebt gekregen op je vaste toestel. Kennelijk stuurde tele2 een SMS bericht naar jouw vaste telefoon wanneer er een voicemail was ingesproken. Vrij ongebruikelijk zover ik weet, maar het is mogelijk om SMS berichten te ontvangen op een vast toestel. Odido verstuurd op vaste lijnen geen SMS bericht wanneer er een voicemail is ingesproken, dus dat meldingslampje voor je voicemail zal bij odido helaas nooit gaan werken, ook niet op een ander/nieuw toestel. 

 

Om te controleren of er een voicemail is ingesproken kun je op elk moment met je vaste toestel bellen naar 1233, je kunt ze dan ook meteen afluisteren.

Ook kun je zelf op my odido instellen dat je een mail wil ontvangen wanneer er een voicemail is ingesproken. Als je die mails niet ontvangt is er waarschijnlijk iets mis aan de kant van Odido, dit zal de klantenservice voor je moeten uitzoeken. 

 

Over DTMF en FSK: Dit zijn simpel gezegd de verschillende "talen" waarmee jouw modem tegen jouw aangesloten toestel "praat". Als jouw modem in een taal praat (bijvoorbeeld DTMF) die door jouw telefoontoestel niet goed begrepen word werkt dus bijvoorbeeld de nummerweergave niet en zie je enkel iets staan als "externe oproep" wanneer je word gebeld. Als je een beetje handig bent kun je zelf inloggen op je modem en die "taal" aanpassen. Lukt dat niet, dan kan de klantenservice het probleem voor je doorzetten naar een afdeling die dat op afstand voor je kan aanpassen. 

Werd vanmorgen gebeld door de klantenservice dat ik nu wel voicemail via email kan ontvangen. uitgeprobeerd maar het werkt NIET. Zeer irritant. Ook geen nummerweergave. Maar voicemail via email zou werken!! Weer gebeld. Wordt weer teruggebeld. Eindeloos verhaal onderhand. 

Hallo Eric, dank voor het bericht. Het lampje  ( met een envelopje erop) op mijn vaste telefoon ( Chicago 600S ) gaat rood knipperen als er gebeld is en iemand al dan niet de voicemail heeft ingesproken. De berichtentoets heet die. Bij een nieuw bericht of nieuwe oproep.  Dat is inderdaad zo. “Er zijn geen berichten” of “u heeft 1 ( of meerdere) voicemail bericht ontvangen. Bel 1233 om uw berichten te beluisteren". Dat hoor ik dan.

Maar nogmaals: waarom kan er wel een voicemail bericht worden ingesproken als iemand heeft gebeld en geeft dat meldingslampje geen melding? Zodat ik alle berichten mis?

Als er wordt gebeld verschijnt er “externe oproep” en niet meer de naam of het nummer van de beller.

Ook ontvang ik geen voicemail via email. Dat staat wel vermeld bij het aangaan van een abonnement Vaste Telefonie. 

Verder lees ik dat je een moderator hebt gevraagd om te assisteren in het omzetten van FSK naar DTMF. 

Wat bedoel je daarmee?  Wat gaat er dan gebeuren? Het toestel dat ik heb, dus de Chicago 600S van KPN kan gebruik maken van nummerherkenning. ( 085- 7732598 gebeld) Heel graag jouw/jullie hulp. 

 

Over dat meldingslampje: Dat meldingslampje wat op jouw toestel zit is zo te zien om aan te geven dat je een SMS bericht binnen hebt gekregen op je vaste toestel. Kennelijk stuurde tele2 een SMS bericht naar jouw vaste telefoon wanneer er een voicemail was ingesproken. Vrij ongebruikelijk zover ik weet, maar het is mogelijk om SMS berichten te ontvangen op een vast toestel. Odido verstuurd op vaste lijnen geen SMS bericht wanneer er een voicemail is ingesproken, dus dat meldingslampje voor je voicemail zal bij odido helaas nooit gaan werken, ook niet op een ander/nieuw toestel. 

 

Om te controleren of er een voicemail is ingesproken kun je op elk moment met je vaste toestel bellen naar 1233, je kunt ze dan ook meteen afluisteren.

Ook kun je zelf op my odido instellen dat je een mail wil ontvangen wanneer er een voicemail is ingesproken. Als je die mails niet ontvangt is er waarschijnlijk iets mis aan de kant van Odido, dit zal de klantenservice voor je moeten uitzoeken. 

 

Over DTMF en FSK: Dit zijn simpel gezegd de verschillende "talen" waarmee jouw modem tegen jouw aangesloten toestel "praat". Als jouw modem in een taal praat (bijvoorbeeld DTMF) die door jouw telefoontoestel niet goed begrepen word werkt dus bijvoorbeeld de nummerweergave niet en zie je enkel iets staan als "externe oproep" wanneer je word gebeld. Als je een beetje handig bent kun je zelf inloggen op je modem en die "taal" aanpassen. Lukt dat niet, dan kan de klantenservice het probleem voor je doorzetten naar een afdeling die dat op afstand voor je kan aanpassen. 

Heb net gereageerd op het heldere bericht. Bedankt. Ik kaan wel steeds naar mijn voicemail gaan bellen ( 1233) maar elk telefoongesprek moet ik betalen. Wordt een dure bedoening dan. Bovendien ben je dan steeds met die telefoon bezig. Ik vraag me of of de functie “voicemail via email” wel in orde kan komen. Heb dit hard nodig door omstandigheden. 

Reageer