Beantwoord

nummerherkenning lijkt niet te werken

  • 21 November 2023
  • 3 reacties
  • 156 Bekeken


Hallo,

sinds mijn overgang naar odido (-/+) een maand geleden blijkt de nummerherkenning niet meer te werken…..

mijn telefoonboek is nog steeds gevuld.

ik heb de tips in onderstaande link gevolgd (bv. omzetten van 9 -cijferig formaat naar 11-cijferig formaat).

Bij een elf cijferig formaat krijg ik de melding “inkomend gesprek”, bij een 9 cijferig formaat het telefoonnummer van degene die belt.

Mijn basisstation is van Panasonic ( mocht dat relevant zijn)

Weet iemand wat er aan de hand is?

https://community.odido.nl/vast-bellen-494/nummerherkenning-thuis-lijn-284038

icon

Beste antwoord door Waqqas 21 November 2023, 13:36

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @SteelyBen 

Je zou dit kunnen oplossen door een instelling in je modem te wijzigen.

Browse naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password achter de modem ga naar het menu > VoIP > telefoon > regio en verander beller-id signaaltype naar DTMF of FSK, toepassen (even kijken welke voor je werkt).

Dag @Waqqas, helaas…nadat we beide opties hebben geprobeerd, krijgen we op de telefoon nu “ink. gesprek” i.p.v. de nummerweergave…

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @SteelyBen,

Heb je na de wijziging het modem opnieuw opgestart? Dat wil nog wel eens helpen. Je kunt ook nog proberen om de regio op België in te stellen. Dat heeft al eens iemand geholpen met Panasonic-telefoons.

Reageer