Beantwoord

Problemen Nummerweergave bij vaste telefoon

  • 9 September 2019
  • 129 reacties
  • 12483 Bekeken

Reputatie 7
Badge +2
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 994 reacties
Bijna alle vragen, op dit moment 9-9-2019 in het T-Mobile Thuis - Telefonie gedeelte betreffen het niet werken van de nummerweergave bij inkomende gesprekken.

Om de forum vervuiling die hiermee ontstaat tegen te gaan hoop ik dat dit topic van een zacht roze kleurtje wordt voorzien en bovenaan in de lijst terecht kan komen.

Samenvatting betreffende de falende nummerweergave.

Getroffen toestellen.
Gigaset, Philips, Panasonic en Profoon.

Modems; In ieder geval de Zyxel T50 maar er is ook een melding van een Huawei modem

Oorzaak: Er zijn vele protocollen en signaalvormen waarmee het Caller-id tijdens het maken van een verbinding meegestuurd wordt. T-mobile blijkt een dusdanig protocol te hanteren waar heel veel telefoons niet mee overweg kunnen.

Oplossing;
Tot op dit moment geen.

Er is wel een toezegging van de T-mobile moderators op dit forum dat er voor de Zyxel T50 een andere firmware (software op de modem) in een testfase is maar daarvan is helaas geen uitgifte datum bekend.


Lijst van wel werkende toestellen durf ik niet aan te bieden omdat blijkt dat bij klant A die een nieuw toestel aanschafte dat zo uit de doos werkte, maar dat hetzelfde toestel bij klant B die het om die redenen ook gekocht had geen oplossing bracht.
Een dergelijke lijst is ook bijna niet samen te stellen omdat de mensen waar het werkt dit hier niet op het forum komen vertellen. ūüėĀ
icon

Beste antwoord door jaki12 5 December 2020, 19:25

Bekijk origineel

129 reacties

@bantak en @Svlijmen Volledig mee eens, het lijkt wel alsof er een wat gedateerde batch Zyxels naar een aantal klanten is verstuurd. Sorry voor het ongemak! Ik speel jullie feedback door aan de specialisten want jullie mogen hier niet de dupe van zijn. 

Hey Jason, met andere woorden dat ik nog vanavond voorzien ben van deze update zodat de nummergave weer werkzaam isūüėČūüĎćūüŹĽ

Vanavond wederom contact gehad met T-mobile, zou deze avond nog opgelost worden door de technische dienst, oa nieuwe firmware upload. Wat blijkt, er is wederom niks gebeurt, geen update, nog geen nummerweergave, niks. Wederom teleurgesteld door de slechts service van de klantenservice cq technische dienst van T-mobile. Prijs mag dan wel voordeliger zijn dan bij KPN maar de service laat te wensen over. 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Svlijmen,

 

Het zou nu opgelost moeten zijn! Ik ben gistermiddag naar mijn collega gelopen en zij heeft het vanmorgen verwerkt. Kun je me laten weten of dit zoden aan de dijk gezet heeft? :hugging:

Hoi @Svlijmen,

 

Het zou nu opgelost moeten zijn! Ik ben gistermiddag naar mijn collega gelopen en zij heeft het vanmorgen verwerkt. Kun je me laten weten of dit zoden aan de dijk gezet heeft? :hugging:

Tot gisterenavond laat had ik nog steeds de oude firmware (. 9) op mijn modem en derhalve geen nummerweergave. Vanmorgen niet meer controleren, dus dat zal vanavond worden Jason

 

Reputatie 7
Badge +12

@Svlijmen Dat kan kloppen want het zou vanmorgen verwerkt zijn. Ik hoop oprecht dat het gelukt is, laat het vanavond maar weten! 

@Svlijmen Dat kan kloppen want het zou vanmorgen verwerkt zijn. Ik hoop oprecht dat het gelukt is, laat het vanavond maar weten! 

Nou sorry Jason er is wederom weer niks gebeurt. Het werkt nog steeds niet

@Svlijmen Dat kan kloppen want het zou vanmorgen verwerkt zijn. Ik hoop oprecht dat het gelukt is, laat het vanavond maar weten! 

Nou sorry Jason er is wederom weer niks gebeurt. Het werkt nog steeds niet

Tot op heden kan ik helaas niemand aanraden ook over te stappen naar T-mobile. Veel telefonisch contact gehad sinds de installatie van vorige week dinsdag, 7 werkdagen zijn ook voorbij, maar krijg alleen maar te horen "we zijn nog met uw klacht bezig". Beetje teleurstellend omdat ook van jou te moeten lezen dat het opgelost zou zijn....niet dus

Reputatie 7
Badge +12

@Svlijmen Goedemorgen! Mijn collega zal je vandaag bellen en uitleggen wat de status is en wat er precies gebeurd is. 

@Svlijmen Goedemorgen! Mijn collega zal je vandaag bellen en uitleggen wat de status is en wat er precies gebeurd is. 

Laat maar even Jason, gisteren al een collega van jou gesproken. Ik wacht jullie mail wel af dat de nieuwe firmware is geupgrade. Ik hoop echter dat dit snel gebeurt

Reputatie 1

Boven meest recente versie van software in je Zyxelrouter.

 

Als je B9 hebt is dat de oude versie en kun je het probleem oplossen door de klantenservice van T-Mobile te vragen jouw Zyxelmodem te updaten. Dat is bij mij ook gedaan, en het probleem is verholpen!

Hieronder de oude Versie:

 

Reputatie 1

Sinds vorige week heb ik een Zyxel-modem gekregen i.p.v. een Draytek-modem. Sindsdien werkte bij mij de nummerweergave niet meer op mijn vaste telefoon toestellen (Panasonic KX-TG6811NL). Dit ondanks de volgens mij up to date firmware (V5.50(ABPY.1)b14) van het Zyxel-modem. Na enig zoekwerk kwam ik er via de Panasonic website achter dat mijn telefoons zowel DTMF als FSK aan kan voor nummerweergave. In de web-interface van mijn Zyxel-modem heb ik toen bij de VOIP-instellingen de Regio-instellingen aangepast: Beller-ID signaaltype heb ik toen op DTMF gezet i.p.v. op Default. Dat bleek echter nog steeds niet te werken. Daarna heb ik FSK geprobeerd en dat werkte wel! Gelukkig werkt de nummerweergave bij mij nu weer.

*** Moderator edit: Meer informatie over dit onderwerp vind je in de Wiki ***

Bijvoorbeeld in dit artikel:

 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @jaki12, bedankt voor het delen van de oplossing en super dat je nummerweergave weer werkend heb gekregen! ūüėĄ

Mochten we je in de toekomst ergens bij kunnen assisteren, laat het dan alsjeblieft weten. Voor nu: stay safe en houd je gezond!

Sinds vorige week heb ik een Zyxel-modem gekregen i.p.v. een Draytek-modem. Sindsdien werkte bij mij de nummerweergave niet meer op mijn vaste telefoon toestellen (Panasonic KX-TG6811NL). Dit ondanks de volgens mij up to date firmware (V5.50(ABPY.1)b14) van het Zyxel-modem. Na enig zoekwerk kwam ik er via de Panasonic website achter dat mijn telefoons zowel DTMF als FSK aan kan voor nummerweergave. In de web-interface van mijn Zyxel-modem heb ik toen bij de VOIP-instellingen de Regio-instellingen aangepast: Beller-ID signaaltype heb ik toen op DTMF gezet i.p.v. op Default. Dat bleek echter nog steeds niet te werken. Daarna heb ik FSK geprobeerd en dat werkte wel! Gelukkig werkt de nummerweergave bij mij nu weer.

Had hetzelfde probleem… je oplossing is perfect!

Bedankt :)

Reputatie 1

===

Reputatie 1

Sinds vorige week heb ik een Zyxel-modem gekregen i.p.v. een Draytek-modem. Sindsdien werkte bij mij de nummerweergave niet meer op mijn vaste telefoon toestellen (Panasonic KX-TG6811NL). Dit ondanks de volgens mij up to date firmware (V5.50(ABPY.1)b14) van het Zyxel-modem. Na enig zoekwerk kwam ik er via de Panasonic website achter dat mijn telefoons zowel DTMF als FSK aan kan voor nummerweergave. In de web-interface van mijn Zyxel-modem heb ik toen bij de VOIP-instellingen de Regio-instellingen aangepast: Beller-ID signaaltype heb ik toen op DTMF gezet i.p.v. op Default. Dat bleek echter nog steeds niet te werken. Daarna heb ik FSK geprobeerd en dat werkte wel! Gelukkig werkt de nummerweergave bij mij nu weer.

*** Moderator edit: Meer informatie over dit onderwerp vind je in de Wiki ***

Bijvoorbeeld in dit artikel:

 

Bedankt  jaki12 voor de duidelijke uitleg.

Ik ben inderdaad naar de instellingen van mijn ZYXEL modem gegaan en daar bij de VOIP-instellingen de Regio-instellingen aangepast van mijn telefoon …...DTMF vervangen door FSK en inderdaad daarna had ik op mijn Panasonic thuistelefoon weer nummerweergave.

Nogmaals bedankt Jaki12

Gisteren is dan de aansluiting opgeleverd , met het Zyxel DX5401-B0 modem , maar nummerweergave is mij niet gelukt nog . 
Dat is wel een beetje lastig .

ik heb een dect telefoon Panasonic tg6821 nl en wil toch wel weer graag zien wie er belt en gebeld heeft . 
De aangeboden aanwijzingen heb ik al geprobeerd . Dat werkt niet . 
oplossing ? 

Reputatie 7
Badge +20

Sinds vorige week heb ik een Zyxel-modem gekregen i.p.v. een Draytek-modem. Sindsdien werkte bij mij de nummerweergave niet meer op mijn vaste telefoon toestellen (Panasonic KX-TG6811NL). Dit ondanks de volgens mij up to date firmware (V5.50(ABPY.1)b14) van het Zyxel-modem. Na enig zoekwerk kwam ik er via de Panasonic website achter dat mijn telefoons zowel DTMF als FSK aan kan voor nummerweergave. In de web-interface van mijn Zyxel-modem heb ik toen bij de VOIP-instellingen de Regio-instellingen aangepast: Beller-ID signaaltype heb ik toen op DTMF gezet i.p.v. op Default. Dat bleek echter nog steeds niet te werken. Daarna heb ik FSK geprobeerd en dat werkte wel! Gelukkig werkt de nummerweergave bij mij nu weer.

*** Moderator edit: Meer informatie over dit onderwerp vind je in de Wiki ***

Bijvoorbeeld in dit artikel:

 

Hallo @franpple 

Heb je beide DTMF en FSK geprobeerd bij de VoIP instellingen? Eventueel herstarten na het kiezen van een andere instelling bij Beller-id?

Ja inderdaad ,dat heb ik gedaan , zoals in de handleiding staat en een herstart ja . Ook dat gedaan . De Panasonic ondersteunt zowel DTMF als FSK . Dat heb ik ook even opgezocht in de specificaties.
Het werkt ( nog ) niet en dat is lastig . 
  

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @franpple,

Thanks voor het aankaarten van de problematiek! Ik denk graag met je mee. We zien vaker problemen met de telefoon van Panasonic. Ik laat graag onze technische dienst hier het hoofd over buigen, zodat de nummerherkenning weer volledig werkt. Ik ben hierop wel benieuwd hoe de telefoon is aangesloten op het modem. Is dit bijvoorbeeld direct of zit er een splitter of iets dergelijks tussen? Met deze extra informatie kan ik voor je aan de slag. Ik hoor het dan ook graag.

Hoi @franpple,

Thanks voor het aankaarten van de problematiek! Ik denk graag met je mee. We zien vaker problemen met de telefoon van Panasonic. Ik laat graag onze technische dienst hier het hoofd over buigen, zodat de nummerherkenning weer volledig werkt. Ik ben hierop wel benieuwd hoe de telefoon is aangesloten op het modem. Is dit bijvoorbeeld direct of zit er een splitter of iets dergelijks tussen? Met deze extra informatie kan ik voor je aan de slag. Ik hoor het dan ook graag.

De monteur heeft het direct aangesloten op het modem . 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @franpple,

Dank je wel voor je snelle terugkoppeling! Om ervoor te zorgen dat de technische dienst met het probleem aan de slag kan, heb ik alleen nog twee voorbeeldgesprekken nodig waarbij dit euvel voorkomt. Deze met tijd en datum. Hierop kunnen we actie ondernemen. Let me know! 

Hoi @franpple,

Dank je wel voor je snelle terugkoppeling! Om ervoor te zorgen dat de technische dienst met het probleem aan de slag kan, heb ik alleen nog twee voorbeeldgesprekken nodig waarbij dit euvel voorkomt. Deze met tijd en datum. Hierop kunnen we actie ondernemen. Let me know! 

Komt zsm . 
 

Reputatie 7
Badge +4

Super dat je dit zo snel mogelijk door gaat geven @franpple, merci! We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk op te lossen. 

Hoi @franpple,

Dank je wel voor je snelle terugkoppeling! Om ervoor te zorgen dat de technische dienst met het probleem aan de slag kan, heb ik alleen nog twee voorbeeldgesprekken nodig waarbij dit euvel voorkomt. Deze met tijd en datum. Hierop kunnen we actie ondernemen. Let me know! 

Komt zsm . 
 

Waar stuur ik dat naar toe ? Zodat het privé blijft . 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @franpple, je mag dit in een privébericht naar @Boris of mij (door op mijn naam te klikken) doorzetten! Dan zorgen wij dat het onderzoek wordt ingeschoten. 

Hi @franpple, je mag dit in een privébericht naar @Boris of mij (door op mijn naam te klikken) doorzetten! Dan zorgen wij dat het onderzoek wordt ingeschoten. 

Dank je ! pb @Boris gestuurd . Ik kon helaas geen foto meesturen , dus de gegevens gestuurd : datum, tijdstip en nummers . 

Reageer