SIP op DD-WRT

  • 18 November 2023
  • 4 reacties
  • 68 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik probeer (zonder resultaat) een handset op jullie SIP te installeren. Ik heb volgende apparatuur;

Tmobile Zyxel 

Netgear smart router met DD-WRT erop geflashed. 

VoIP Phone adapter (https://amzn.eu/d/45xTCuO). 

 

Ik kom er zelf even niet meer uit… hebben jullie een handleiding hiervoor? Of kunnen jullie me een paar pointers geven? 

 

Voip en SIP kan niet op de zyxel, want tmobile heeft die dichtgetimmerd, vandaar de netgear ertussen. Omdat het een analoge handset is, zit de adapter er als laatste tussen. 

eric 5 maanden geleden

Je kunt de SIP configuratie niet vrijschakelen. Als je de Zyxel gebruikt en je hebt vaste telefonie van Odido, dan zal de Zyxel poort 5060 gebruiken voor voice.

Als je een eigen router en ATA box gebruikt, dan heb je geen Zyxel nodig. De ATA box kan dan poort 5060 gebruiken als je de T-mobile vaste telefonie dienst gebruikt. Als je een andere voip dienst gebruikt zul je daar een andere poort voor moeten gebruiken. De meeste voip providers bieden meerdere poorten aan.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @NickNLD ,

De leverancier van jouw eigen hardware zou hier ondersteuning voor moeten bieden. Odido kent alleen de apparatuur die zij levert en beheert, bij jou de Zyxel. Wel is er een pagina met “pointers”, dus algemene zaken over eigen apparatuur.

Hoi Erik,

thanks voor de snelle response!

snap ik… kwam bij de helpdesk ook niet verder, omdat niemand daar wist wat SIP was. Maar een beetje hulp zou geen kwaad kunnen, ipv een copy paste antwoord. 
 

anderen op dit forum worden namelijk wel geholpen met een fritzbox en andere apparatuur (is toch ook niet Odido…?). 


betere vraag is wellicht, hoe schakel ik de SIP configuratie vrij op de Zyxel? De backup data is namelijk ook versleuteld. 

Reputatie 7
Badge +14

Je kunt de SIP configuratie niet vrijschakelen. Als je de Zyxel gebruikt en je hebt vaste telefonie van Odido, dan zal de Zyxel poort 5060 gebruiken voor voice.

Als je een eigen router en ATA box gebruikt, dan heb je geen Zyxel nodig. De ATA box kan dan poort 5060 gebruiken als je de T-mobile vaste telefonie dienst gebruikt. Als je een andere voip dienst gebruikt zul je daar een andere poort voor moeten gebruiken. De meeste voip providers bieden meerdere poorten aan.

Voor diegenen die een antwoord zoeken hier;

 

geen extra router nodig, wel een APA (zie Amazon link). 
analoge telefoon in poort2, **** toetsen, vervolgens 110#, luisteren naar IP adres. 
IP in browser intikken, et voila. 

Reageer