SIP Status 'Niet geregistreerd'.

  • 12 December 2023
  • 2 reacties
  • 81 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Beste forumleden,

 

Wij hebben een Zyxel T50 modem van Odido voorzien van de laatste versie. Naast internet maken we ook gebruik van Vast Bellen via VoIP. Telkens wanneer de modem naar fabrieksinstellingen wordt gezet, moet de vaste lijn door de klantenservice geactiveerd worden, middels een reprovisioning.

 

In de nacht van 8 december werkte was er opeens geen internet. De LED onder de wereldbol was rood. Het opnieuw opstarten van de modem of fabrieksinstellingen hebben geen nut gehad. Het logboek gaf aan ‘XTM Link down’. Wat ik toen heb gedaan is de DSL kabel naar de modem eruit gehaald en een analoge telefoon erop gezet en vervolgens het laten uitbellen, daarna weer de modem op de DSL verbinding gezet en het werkte weer?

 

Alweer werkte vast bellen niet meer. Op dezelfde dag, en de dagen erna contact gehad met de klantenservice van Odido. Zij hadden meerdere keren een reprovision gedaan, maar het probleem blijft zich voordoen, het is doorgezet naar de technische dienst, maar tot heden nog geen antwoord ontvangen. Wij gebruiken uitsluitend de vaste lijn zodat het alarmsysteem storingen en alarmmeldingen kan doormelden naar onze telefoons. Wanneer het systeem probeert uit te bellen gaat de telefoon LED knipperen, maar daarna gaat het weer uit. Het alarmsysteem geeft aan ‘Geen handshake, Fail-to-communicate’. Als ik probeer inkomend als uitgaand te bellen hoor ik alleen een verbroken gesprek toon.

 

Kan iemand mij concreet uitleggen waarom die SIP Status steeds naar ‘Niet geregistreerd’ gaat als de modem naar fabrieksinstellingen wordt gezet? Is er vooruitgang met de technische dienst? en zouden we een nieuwere Zyxel modem kunnen krijgen? Ik kan wel constateren dat de SIP Status steeds veranderd als de modem gereset wordt.. maar dit hoort toch eigenlijk niet te gebeuren? Een monteur sturen zou niet veel veranderen, gezien de lijn goed is; we hebben gewoon uitstekend internet. 

 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Axon,

Welkom op de Community!

Heb je ooit zelf een SIP-wachtwoord ingesteld via Mijn Odido?

Goedeavond @TMTV,

Bedankt voor je verwelkoming.

We hebben zelf geen aanpassingen gemaakt aan het SIP account of een wachtwoord ingesteld.

 

Reageer