Vaste lijn via T56 modem geeft geregeld "in gesprek" zonder dat de telefoon in gebruik is.

  • 7 January 2024
  • 3 reacties
  • 31 Bekeken

Merk dat dit modem geregeld met groen knipperende “phone” led aangeeft dat de lijn “in gesprek” staat zonder dat er een telefoongesprek aan de gang is.

Ik kan dan niet bellen en inkomende bellers krijgen een “in gesprek” toon.

De oplossing is dan het modem opnieuw starten (uit - aan)

Is natuurlijk niet de bedoeling. 

Bekend? Is zeer vervelend omdat we niet bereikbaar zijn.

Zou op de lijst met modemproblemen moeten komen in de hoop op een update.

Teresa van Odido 3 maanden geleden

Allereerst van harte welkom op onze Community! 😀 @Buursen 

Goed dat je hierover aan de bel trekt, dit is namelijk niet de bedoeling. Geen zorgen! Ik help je graag verder om dit op te lossen. 

Heb je al een geprobeerd om het hoofdstation van de telefoon een reset te geven? Mocht dit niet werken dan wil ik je vragen om het modem een factory reset te geven. In dit topic lees je hoe je dit doet: Factory Reset modem (Fabrieksreset) | Odido community

Mocht geen van beide het probleem oplossen, wil je dan de volgende vragen beantwoorden?

  • Ervaar je dit bij alle nummers, specifieke providers of internationale nummers?
  • Wat is het merk van het telefoontoestel? 
  • Wil je twee voorbeeld gesprekken benoemen? Ik ontvang graag de datum en het tijdstip 
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Allereerst van harte welkom op onze Community! 😀 @Buursen 

Goed dat je hierover aan de bel trekt, dit is namelijk niet de bedoeling. Geen zorgen! Ik help je graag verder om dit op te lossen. 

Heb je al een geprobeerd om het hoofdstation van de telefoon een reset te geven? Mocht dit niet werken dan wil ik je vragen om het modem een factory reset te geven. In dit topic lees je hoe je dit doet: Factory Reset modem (Fabrieksreset) | Odido community

Mocht geen van beide het probleem oplossen, wil je dan de volgende vragen beantwoorden?

  • Ervaar je dit bij alle nummers, specifieke providers of internationale nummers?
  • Wat is het merk van het telefoontoestel? 
  • Wil je twee voorbeeld gesprekken benoemen? Ik ontvang graag de datum en het tijdstip 

Dank Teresa,

Heb het dect basisstation gereset -

Omdat het een redelijk random optredende storing lijkt, heb ik ook gelijk het T56 modem teruggezet naar fabrieksinstellingen. (je tweede stap)

De T56 staat nog niet bij de instructielink met de verschillende modems. Ik ben van de T54 reset instructie uitgegaan (tandenstoker op resetknopje) en heb mijn instellingen daarna weer ingegeven.

Internetverbindingen en de lijnverbinding van de telefoon bouwen zoals gebruikelijk gewoon op. (groene phone led in modem staat vast aan)
 

Je andere vragen wilde ik eigenlijk overslaan:

Het gebeurt niet tijdens een gesprek, dus het gaat niet om specifieke nummers of providers. Gedurende de week blijken we “opeens” onbereikbaar. Er is geen gesprek aan de gang maar het “phone” ledje knippert. Ik kan dan niet bellen met aangesloten Siemens Dect telefoon. Vervelender is dat we dan ook niet gebeld kunnen worden.

Na herstart van het T56 modem werkt alles weer normaal.

Het kan niet de bedoeling zijn dat ik af en toe dat modem moet herstarten.

Snap het, “random” is een moeilijke storing.

 

Nu afwachten wat er verder gebeurt. Ik zal me hier melden als de telefoonlijn er weer op dezelfde manier mee stopt. 

 

Reputatie 6
Badge +2

@Buursen Dank je wel voor je duidelijke terugkoppeling! Goed om te lezen dat alles weer naar behoren werkt. Ik ben het met je eens dat het niet de bedoeling is dat dit blijft gebeuren. Mocht het zich nogmaals voordoen dan help ik je natuurlijk graag verder om te zoeken naar een blijvende oplossing!

Reageer